מאניבול ביקורת סרט

Moneyball Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מאניבול":
"אלגנטי ואינטליגנטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Moneyball
משחק בראד פיט, רובין רייט, ג'ונה היל, פיליפ סימור הופמן, כריס פראט במאי/ת בנט מילר  
דרמה
ביקורת סרט למאניבול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אלגנטי ואינטליגנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קצת מוזר לכתוב על סרט שעוסק בבייסבול שהתסריט שלו אינטליגנטי ולעיתים אף מדויק ומושחז, שהבימוי שלו אלגנטי ולרגעים אף מעודן ומאופק. הז'אנר עוסק ברוב המקרים במערכת היחסים בין המאמן הקשוח לשחקנים הסוררים. בדרך כלל הסרט עוסק בקבוצה אפרו-אמריקאית עם מאמן לבן או קבוצה לבנה עם מאמן אפרו-אמריקאי, או איזשהו ערבוב כלשהו בין קבוצה נכשלת ומעורבת בשלל גזעים עם מאמן אלכוהוליסט ובסוף הם מנצחים במשחק הגורלי."מאניבול" הוא יוצא דופן בז'אנר סרטי הבייסבול. הוא עוסק במנהל הקבוצה, האיש שאחראי על גיוס השחקנים קבוצה. התוצאה מבריקה וזה כלל לא מפתיע כאשר בוחנים מי האנשים שעומדים מאחורי הסרט הנ"ל. הבמאי בנט מילר התפרסם בזכות הסרט "קפוטה" שזיכה את פיליפ סימור הופמן באוסקר השחקן הטוב ביותר. התסריטאים המבריקים של הסרט השנון והמדויק הם זוכי פרס האוסקר אהרון סורקין (הרשת החברתית) וסטיבן זיליאן (רשימת שינדלר).
השילוב בין שלושת הכשרונות מצליח לספק את אחד הסרטים המרגשים של השנה החולפת וזאת למרות שהסרט עוסק בסטטיסטיקות שבעזרתן גיבורי הסרט בילי בין ועוזרו פרנק ברנד מגייסים שחקנים אנונימיים שאף אחד לא רוצה להעסיק וביחד הם מרכיבים סוג של נבחרת חלומות. שחקנים הסובלים משלל מגרעות אך גם יתרונות. קבוצה בלי כוכבים אלא סוג של קבוצה שביחד הופכת לסוג של כוכב שביט בשמי ספורט הבייסבול. מרבית הסרט עוסק בדרך שבה בילי בין מנהל הקבוצה מגיע למצב שבו הוא מחליט לפתח שיטה חדשה של ניהול קבוצה. שיטה שבסופו של דבר משנה את פני הענף הספורטיבי הזה.בראד פיט שכישורי המשחק שלו רק הולכים ומשתבחים עם השנים, נראה נפלא. הוא לא עבר שום ניתוח פלסטי כדי להעלים את הקמטים מפניו וכך השחקן הותיק הופך לאנושי יותר. המצלמה מתענגת על הקמטים הקטנים שמעטרים את פניו. עזר כנגדו כמקור ההשראה של בילי בין לשיטת הסטטיסטיקה הוא פיטר בראנד בוגר לימודי כלכלה באוניברסיטת ייל. צעיר שמנמן בן 25, שהופך לסוג של חניך. מגלם אותו ג'ונה היל בתפקידו הרציני האיכותי הראשון.
פיליפ סימור הופמן הוא מאמן הקבוצה שמתנגד לדרך העבודה החדשה של בילי בין ואילו רובין רייט היפה מגלמת את גרושתו בסצנה קטנה, מאופקת ופוגעת. מפתיע לגלות שמרבית השחקנים בסרט לא מוכרים אך כולם משכנעים, אבל נראה שהמרכיב החשוב ביותר בסרט הוא הקבוצה שאחראית ליצירתו. לסרט יש קצב ייחודי. הוא לא מהיר או קפיצי כמו "הרשת החברתית" הצעיר. כאן הגיבור הוא מבוגר בשנות ה-40 לחייו, ונראה שיש לו רק שתי סיבות לחיות - העבודה ובתו היחידה. הוא אפילו לא מנסה להיות עכשווי ומדליק. ועדיין, הצופה מיד נופל בקסם של היצירה הבוגרת הזאת."מאניבול" הוא דרמה אמריקאית מפתיעה שמיועדת לקהל איכותי, כנראה בוגר גם בגילו. בספק אם הדור שגדל על סרטי "דמדומים" ודומיהם יוכל בכלל להתמודד עם היצירה הזאת. בקיצור, הגיבורים אולי לוזרים אבל הסרט הזה הוא ניצחון קולנועי מראשיתו עד סופו.
מאניבול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4915/07/2021 17:18:17
8/10אייקון ציון
הצצה מרתקת אל מאחורי הקלעים של הספורט המקצועני. אומנם ההתמקדות היא בענף הבייסבול ,אבל זה יכול להיות רלוונטי לכל ענף ספורט קבוצתי. אפשר גם להרחיב את היריעה ולומר שיש כאן גם לקח לחיים. כל זה מומחש היטב בקצת יותר משעתיים נהדרות ,שאף דקה בהן לא משעממת למרות ריבוי דיאלוגים. בילי בין הוא מנהל מקצועי ושחקן לשעבר שנאלץ להתמודד עם הכסף הגדול של הקבוצות העשירות בליגה, שמחתימות את השחקנים הכי טובים. בילי מחליט לחשוב מחוץ לקופסא ומצרף כעוזרו בחור צעיר, שהוא אנליסט בייסבול ומומחה בסטטיסטיקות וניתוח נתונים.מה שהם עושים ,זה לגייס שחקנים זולים שאין להם ביקוש בגלל גיל מתקדם,בעיות התנהגות ופציעות קודמות.על ידי מיקסום יתרונותיהם ,הקבוצה מתחילה לתת פייט רציני למועדונים העשירים ושוברת את שיאי הניצחונות. מעבר לכך, יש בסיפור גם מבט ליחסי מנהל מקצועי ומאמן וגם ליחסים עם השחקנים. איפה עובר הקו בין היחס הקר חסר הרגשות או העיסקי נטו ,לבין ההבנה שבכל זאת בספורט צריך לשלב גם לב, נשמה וערכים. מסר חשוב הוא, שעל ידי חשיבה יצירתית אפשר להתגבר על נחיתות בספורט ואפילו בחיים.בראד פיט במשחק נהדר. אני נהניתי.
שם: הצדיק הנאורגיל: 3413/03/2012 21:26:00
6/10אייקון ציון
אפתח בכך שאני אוהב סרטי ספורט וגם מחזיק מבראד פיט כשחקן. בגלל זה קיוויתי שהוא יזכה באוסקר על תפקידו בסרט הזה עד ש... ראיתי אותו. אתם צוחקים עליי?!! זה סרט?!!! מדובר בסרט חסר עלילה כמעט לחלוטין, עמוס לעייפה במונחים טכניים מעולם הבייסבול שרק המעריצים המושבעים של המשחק מסוגלים להבין. בראד פיט לא מפגין ולו שמץ של איכויות משחק או אופי, סתם מדקלם את הטקסט במשך שעתיים. מי שיגיד לכם שזה סרט טוב אל תאמינו לו. במקרה הטוב סרט בינוני פלוס ולטעמי סרט חלש ומשחק חלש של בראד פיט
שם: דב ישראליגיל: 3618/01/2012 15:59:31
8/10אייקון ציון
Moneyball סיפורו האמיתי של בילי ביין מנהל קבוצת הבייסבול אוקלנד,קבוצה כמעט ללא תקציב,שהצליח להוביל אותה להישגים בעזרת שיטה חדשנית...משחק טוב של בראד פיט וסיפור מעניין שמצליח להשאיר אותך דבוק למסך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט