הנשים בקומה השישית ביקורת סרט

The Women on the Six Floor Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "הנשים בקומה השישית":
"מצחיק ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Women on the Six Floor
משחק פבריס לוקיני, סנדרין קיברלן, כרמן מאורה, נטליה ורבק במאי/ת פיליפ לה גה  
דרמה
ביקורת סרט להנשים בקומה השישית מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"מצחיק ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את הפארסות המשעשעות והמרגשות כמו ה"נשים בקומה השישית" רק הצרפתים יודעים לעשות. הפעם מתענג הבמאי והתסריטאי, פיליפ לה גה בקרע החברתי שבין צרפתים והספרדים בשנות השישים.פבריס לוקיני נכנס לנעליו של דמות ותיקה המוכרת מז'אנר הקומדיות הבורגניות הצרפתיות, איש עסקים מבוגר שהוא ואשתו הנהנתנית, סוזן, מרוצים מחייהם הבורגניים והשגרתיים. חייו של אותו אדם שמרן מתהפכים כאשר הוא מתוודה לעולמם הצבעוני של המהגרים. הפעם מדובר בעוזרות הספרדיות מהקומה השישית. השפתיים המלאות, השיזוף של חופי ספרד, שמחת חיים והגוף הצעיר והמחוטב של העוזרת החדשה, מריה (סנדריו קימברלין), מוציאים אותו מהשגרה שבה הוא חי את כל חייו וחושפים אותו אל אורח החיים הספרדי ממנו נמנעים כל הצרפתים. די במהרה הוא מוצא את עצמו מתאהב לא רק בתרבות הזרה אלא גם במריה המשרתת כאנטיתזה של אשתו.
כמו כל הקומדיות הצרפתיות, גם ב"נשים בקומה השישית" שומר פיליפ לה גה על המאפיינים המייחדים אותם ולמרות שהסרט נוגע בפריז של תחילת שנות השישים, התחושה היא שאנו בעולם פנטזי בו לא מתרחשות אף אחת מן הזוועות או הצרות של התקופה המוזכרות מדי פעם. מלבד מעט חוסר נוחות הנלוות לחיים בקומה השישית, כגון שירותים שלא פועלים או שוערת המסרבת לטפס עד למעלה ולהביא להן דואר, קשה לחשוב על קשיים בעולם הורדרד הקיים בסרט. אפילו ביומה הראשון בעבודה בו מריה צריכה לסדר בית במצב כאוטי, חברותיה הספרדיות נחלצות לעזרה, וכמו בסרט של דיסני לאחר שעות של עבודה מריה עדיין נראית כמו נסיכה.פבריס לוקיני בתור איש העסקים ז'אן לואי יפיל אתכם לרצפה ואף יגרום לכם להזיל דמעה מרגש. הוא ללא ספק ממלא את תפקידו בצורה יוצאת מן הכלל ומצליח להצחיק גם כאשר הבדיחות הן, פעמים רבות, יבשות. לאורך הסרט הוא מסתובב עם מבט של הפתעה אשר לאט מתעקל כלפי מעלה לחיוך, וגם של הצופה. ניתן לזקוף לזכותו של לה גה אשר הצליח לכוון את כלל השחקנים בדיוק למה שהתסריט דרש מהם. כנהוג בקומדיות צרפתיות, הוא יצר עולם של דמויות סטריאוטיפיות אשר באופן אירוני למדי ממלאות את עולם הסרט המנסה לשבור סטריאוטיפים.
בניגוד להומור הפרנקופוני הרב שהוא בקלות מספק, הסרט נכשל להעביר עומק. אולי אפילו לא מנסה, עובדה מצערת בהתחשב ברומן בו. חושק ז'אן לואי. מערכת היחסים בין מריה ולואי משנה את תפיסת עולמו ,תופסת נפח מרכזי בעלילה בנוסף להיותה הכוח המניע את אותו לפעול, אך לא נותנת לצופה את הסיפוק אליו מצפה. העומק, התשוקה והאהבה שמעבר למילים, באופן מאכזב לא מקבלים ביטוי. כמו כן, לאורך כל הסרט הריבים והקשיים נפתרים באותה קלות שהם מגיעים עד שכמעט ואין מקום לייחס להם חשיבות."הנשים בקומה השישית" מיועד לקהל צופים מאוד מוגדר, הוא לא מתיימר להיות קומדיה רומנטית הוליוודית ונשאר נאמן לגחמות הקומדיה הצרפתית. אמנם לא מדובר בסרט שייחרט בזיכרונכם לשנים ובהחלט לא בסרט אשר שואף לפרסים, אך למרות חסרונותיו הוא עדיין יגרום לכם לצחוק ואף מעט להתרגש במשך מאה ושש דקות.
הנשים בקומה השישית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מעייןגיל: 2226/02/2013 14:17:31
9/10אייקון ציון
סרט יפיפה, רגיש וכיף לצפייה. מעביר ביקורת חברתית נוקבת תחת מעטה של רכות וצחוק. כל השחקנים בו משחקים נהדר. נהנתי!
שם: רוני בנימיןגיל: 6502/06/2012 23:16:04
9/10אייקון ציון
נקלעתי לסרט במקרה בחו"ל ורק כעת התפניתי להמלצתי - החמה. כל כך נכון וכה מציאותי באפיון הפער והבדלי התרבויות של שני עמים בעלי גבול משותף - צרפת וספרד.
שם: hagitגיל: 4027/04/2012 01:33:46
8/10אייקון ציון
סרט קליל וחביב זו הגדרה מצוינת. הסרט עשוי מצוין כראוי לסרט צרפתי, יש בו אנשים פשוטים שחווים שמחות ועצבות והכל מוצג בכשרון ואמינות עם מסר חשוב. אבל כחובבת סרטים זרים, לא מצאתי בו את העומק בו אני מורגלת ולכן דעתי היא כי אפשר ליהנות מהסרט בדיוידי אם מתחשק לכם סרט שופע קסם שהוא אמנם לא יצירת אמנות אך מעביר את הזמן בנעימים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט