שיטה מסוכנת ביקורת סרט

A Dangerous Method Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שיטה מסוכנת":
"מרצ'נט ואייבורי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Dangerous Method
משחק מייקל פסבנדר, קירה נייטלי, ויגו מורטנסן, וינסנט קאסל במאי/ת דיוויד קרוננברג  
דרמה
ביקורת סרט לשיטה מסוכנת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרצ'נט ואייבורי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות19.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דיוויד קרוננברג ידוע כבמאי קולנוע קנדי יהודי שאוהב מאוד לזעזע את צופיו. בתחילת הקריירה הענפה שלו הוא עשה זאת באינספור סרטים מעולים עוד בשנות השבעים והשמונים, כמו "Rabid", "סורקי המוחות", "וידאודרום", "הזבוב" ו-"תאומי המריבה". בשנות התשעים הוא מתח את גבולות הטעם הטוב עם "ארוחה ערומה", "קראש" ו"אקזיסטנז". דווקא בשנת 2005 אחרי שנים כיוצר הנחשב יחסית לאומנותי שאיננו אוהב לפעול בתוך הקלחת ההוליוודית הוא התקבל בזרועות פתוחות על ידי הקהל הרחב והביקורת עם סרטיו "היסטוריה של אלימות" ו"סימנים של כבוד" שניהם בכיכובו של ויגו מורטנסן.בסרטו החדש הוא חורג מהסגנון הבוטה שלו אל עולם הדרמה התקופתית המסוגננת, מה שהוא עשה כבר ב"מ.באטרפליי" סרטו הכושל ביותר עד כה. התוצאה במקרה הטוב בינונית ובמקרה הרע מביכה. לקראת הסוף זה גם מתחיל לשעמם ובשל קפיצות בזמנים הוא גם מאבד את התנופה ופשוט מרדים כמו הדרמות התקופתיות הלא מוצלחות של מרצ'נט ואייבורי. בסרטיו קרוננברג אוהב להתעסק בפסיכולוגיה ומערכות יחסים סאדו מזוכיסטיות. חבל שהוא החליט לעסוק בזה בצורה ישירה ושמרנית בלי ניצוצות הטירוף המאפיינים את הקריירה המרשימה שלו.
מי שמחפש את הזוועות הקרוננברגיות הטיפוסיות יצטרך להסתפק בפניה המתעוותים של השחקנית הבריטית עם המראה האנורקטי קיירה נייטלי המגלמת את המטופלת סבינה שפילריין. הסרט עוסק במערכת היחסים בין קרל יונג וזיגמונד פרויד, ובמטופלת שהפכה בעצמה לפסיכולוגית ולמעשה פגעה במערכת היחסים של שני הגאונים בעלי האגו המנופח (בגילומם המסורבל משהו של ויגו מורטנסן ומייקל פסבנדר). אפילו וינסנט קאסל הצרפתי המתמחה בתפקידים מטורפים ואלימים, וזה בדיוק מה שהוא עושה כאן, לא מצליח להעיר את המשחק המנומנם של פסבינדר."שיטה מסוכנת" הוא סרט בורגני שיתחבב על קהל מבוגר. מעריציו המסורים של קרוננברג בעיקר עשויים להזדעזע מהעובדה שהוא הבמאי שעומד מאחורי היצירה השגרתית הנ"ל. בסופו של דבר "שיטה מסוכנת" לא סרט כל כך מסוכן, הוא אפילו מפוהק למדי, כאשר ההיתרון היחיד שלו מלבד שהוא עשוי במקצוענות נטולת תשוקה אמיתית הוא שאורכו 99 דקות. התוצאה מזכירה יותר דרמה טלוויזיונית בערוצי הסרטים של הכבלים. הוא נגמר מהר ולא משאיר מאחוריו חותם.
שיטה מסוכנת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורי יהודהגיל: 1628/01/2013 20:40:08
7/10אייקון ציון
עלילת סרט היא סבבה לא מרשימה יותר מידי, אבל משחק פשוט נפלא! לא סרט מדהים אבל בהחלט נחמד.
שם: דב ישראליגיל: 3602/04/2012 11:49:39
7/10אייקון ציון
A Dangerous Method הסרט עוקב אחר מערכת היחסים הטעונה בין קרל יונג והמנטור שלו זיגמונד פרויד,שלתוכה נכנסה צעירה יפהפייה בעלת בעיות נפשיות...משחק טוב של קירה נייטלי,הסרט לא יתאים לכל אחד,סרט סביר.
שם: קריןגיל: 3325/03/2012 09:36:03
2/10אייקון ציון
סרט גרוע ושיטחי. הנושא לא חדש, יש סרט זהה שנקרא "סבינה" עם אותם השחקנים חוץ מקיירה והוא הרבה יותר מרשים ואיכותי.וכאן- המשחק גרוע, הסיפור חלקי, יכול להיות עוד איכשהו מעניין רק למי שלא מכיר את הסיפור על סבינה שפילריין ולא מתעניין בפסיכולוגיה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט