באטלשיפ ביקורת סרט

Battleship Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "באטלשיפ":
"לא מבדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Battleship
משחק טיילור קיסץ, אלכסנדר סקרסגרד, ליאם ניסן, ברוקלין דקר, ריאנה במאי/ת פיטר ברג  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לבאטלשיפ מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לא מבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פיטר ברג היה שחקן הוליוודי עד שנמאס לו והוא החליט להפוך לבמאי קולנוע, הוא התחיל בסדר עם קומדיה שחורה עצמאית בשם "עד החתונה זה יעבור" שזכתה לדחיפה עצומה בזכות נוכחותה של קמרון דיאז שהיתה בדיוק בשיא הצלחתה עם "משתגעים על מרי" ו"המסכה". זה המשיך עם סרט הפעולה החביב "המרדף", הדרמה המרגשת שהפכה לסדרת טלוויזיה איכותית "אורות ליל שישי" וקומדיית גיבורי העל המוצלחת, "הנקוק".אבל אז הגיעה "הממלכה" לכאורה סרט מלחמה רציני על עירק שהתגלה כסרט פעולה כייפי ורדוד לחלוטין. זה היה עניין של זמן עד שברג יקבל על עצמו סרט באמת ענק והינה זה קרה עם "באטלשיפ". חיילים אמריקאים ויפנים נגד חוצנים מהחלל החיצון. בסרט שלא לוקח את עצמו ברצינות גמורה ועם תקציב של 200 מיליון דולר, לכאורה נראה שיש כאן להיט בטוח אבל הסרט שיוצא בבתי הקולנוע בישראל כמעט חודש לפני ארה"ב מוכיח דבר אחד, שזה לא עובד, זה פשוט לא עובד.
האשמה היא בעיקר בחוסר האחידות של הסרט שמנסה להיות גם סרט פעולה אפקטיבי ובמקביל דרמת התבגרותו של גבר צעיר שצריך לקחת את עצמו בידיים לצד סוג של הומור המודע לעצמו ובעצם שופך אור קומי על הסיטואציה האבסורדית שהסרט עוסק בה. השילוב של השלושה לא מצליח להתאחד לסרט אחד קוהרנטי וכך "באטלשיפ" שוקע לתהומות השיעמום והמבוכה.התסריט הלא מוצלח שדווקא נכתב על ידי התסריטאים של הסרט המדליק "RED" רחוק מלהיות משעשע באמת. אי אפשר ליצור סרט פעולה ענק ובמקביל להיות משעשעים על חשבונו, זה פשוט לא עובד. הבימוי חסר המעוף של ברג מזכיר לעיתים קרובות מדי סרט פעולה סוג ג' משנות השמונים רק בלי הרטרו של סטלונה ושוורצנגר אבל עם הפנים העייפות של ליאם ניסן. שלא נדבר על הסוף המביך שמזכיר יותר את סרטו הטיפשי ביותר של קלינט איסטווד "ספייס קאובויס".
עוד צרה היא בליהוק, חוץ מליאם ניסן שנראה כאילו הגיע לעשות קצת דולרים וממש לא טורח לשחק. נבחרו ריהאנה הזמרת המצליחה בעלת הנוכחות המשתלטת על המסך עם החן הטבעי שלה, לא נראה שהגברת אפילו מנסה לשחק, היא פשוט היא לטוב ולרע. לעומתה הדוגמנית ברוקלין דקר פשוט איומה. אלכסנדר סקרסגרד הערפד הכי סקסי ב"דם אמיתי" נראה עייף ומשועמם. ואילו כוכב הסרט טיילור קיטש הזכור מהפלופ הגדול של השנה "ג'ון קרטר" מפגין חוסר נוכחות וחדגוניות בדיוק כמו באסון הקופתי מלפני חודשים ספורים.האם "באטלשיפ" ילך בדרכו של ג'ון קרטר ויהפך לסוג של ספינה טובעת זאת נדע רק כשהוא יצא בארה"ב ב-18 במאי, תחושת הבטן שלי, הנוכחות של הכוכבת ריהאנה, המחווה הפטריוטית בסוף הסרט ללוחמים הקשישים והתחושה שצופים ברובוטריקים רק במים יהפכו את הסרט הזה להצלחה גם אם לא גדולה במיוחד. מבחינת כותב שורות אלו אפילו בידור הוליוודי ראוי הסרט לא סיפק אבל לפי מחיאות הכפיים והצחוקים באולם נראה שהקהל הצעיר הרחב יחשוב אחרת.
באטלשיפ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: kermit1גיל: 3414/11/2013 00:38:55
6/10אייקון ציון
סרט פעולה די דלוח. לא ברור מה יותר מופרך החייזרים או ריאנה. כמובן שהסרט לפי השטאנץ האמריקאי של גיבור בעייתי (מועמד לעוף מהצי) מתמודד מול בעיה גדולה יותר (חייזרים שהגיעו לא ברור מאיפה) מנצח כצפוי ומציל את העולם וזוכה בישועה (נשאר בצבא ) ובשידוך הולם. סרט לצפיה בטלוויזיה בבית כשאין משהו יותר טוב לזפזפ אליו.
שם: igalגיל: 3718/04/2013 21:57:38
10/10אייקון ציון
נכון שזה סרט עם כל המוטיב האמרקאי ונכון ששוב הם מצילים את העולם...אך זה סרט מ.ע.ו.ל.ה !!! פעולה משובחת ומעניינת. חובה לצפות במסך איכותי עם פופקורן וקולה קרה ליד !! ורצוי עם חברים. תענוג של סרט פעולה.
שם: ירדן זמטגיל: 1206/10/2012 13:15:22
8/10אייקון ציון
אני ראיתי פעמיים פעם ראשונה עם חבר שלי פעם שנייה בבית עם כל המשפחה שלי אני חושב שהסרט מדהים מלא אקשן פעולה מלחמה ומדע בדיוני אני לא מבין את כל הביקורות הנוראיות האלה כי הסרט יפה רצח ומתאים גם לילדים בני 7 או 8 ממליץ לכולם לראות במיוחד כל המשפחה יחד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט