העולם מצחיק ביקורת סרט

Haolam Mazhick Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "העולם מצחיק":
"זרחין במיטבו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Haolam Mazhick
משחק אסי לוי, אלי פיניש, דני שטג, שלומי קוריאט, אולה שור, זאב רווח, ישראל קטורזה במאי/ת שמי זרחין  
דרמה
ביקורת סרט להעולם מצחיק מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"זרחין במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של שמי זרחין ("אביבה אהובתי", "הכוכבים של שלומי" ), "העולם מצחיק" הוא קולאז' של סיפורים שלא מפחדים לחשוף את הכיעור האנושי והניסיון להתחיל מחדש, המתחברים יחדיו בסדנת כתיבה טבריינית. דני שטג הוא אב חד הורי שבנו מתעורר מקומה לאחר תשע שנים ועימו מתעורר גם העבר אותו כולם מנסים לשכוח; אלי פיניש מגלם שדר רדיו ורומנטיקן חסר תקנה שנכנס לחובות בכדי לממן את הטיפולים של אהובתו חולת הסרטן המאני-דיפרסית; אסי לוי נכנסת לנעליה של אם שכולה היוצאת מנישואים כושלים עם הריון בלתי מוסבר. מצחיק עד כמה העולם כואב.את הבלאגן שבעומס העלילות (בנוסף לשלושת אלו יש עוד כמה שוליות), מסדר זרחין בחוכמה ע"י חלוקת זמן מסך הוגנת ומספקת ע"פ החשיבות התסריטאית תוך כדי שמירה על תחושת זמן ליניארית. העובדה שכל הדמויות נמצאות באותה עיר וחולפות אחת על פני השניה בין העלילות השונות שומרת על תחושת זרימה. כמו כן, הדבר מוביל לתחושת קיבוציות התורמת להמחשת המאבק של הדמויות הראשיות בין העבר לעתיד. בין הימים של הגשש החיוור, לפני הסרטן, לפני שילדים אבדו או נרדמו לשנים אל מול העובדה שהזמן ממשיך והעתיד כבר כאן.
אחד המאפיינים היפים ביותר בסרט הוא השילוב בין הדרמה להומור, אשר בחלקו מגיע מן הסיפורים המוקצנים של המשתתפים בסדנת הכתיבה החובבנית. הסיפורים, שמוצגים בשחור ולבן, משמשים גם כדיבוב למתרחש בסרט והדרך בה ניצבות הדמויות, כמובן. אולם, את מרבית ההומור תמצאו דווקא בתגובות של הדמויות לעולם. אותם רגעים אשר יעלו חיוך על פניכם מסתתרים בתוך הריבים, הדיאלוגים, המחוות ותמיד מלווים ברגש.המשחק הוא משובח, אך גם אם במקרה אחד השחקנים אינו מציג יכולת טובה, המינון המתון של זמן מסך לכל דמות גורם אפילו לחוליה החלשה להיעלם בתוך ים שך איכות. את צפי, נערה שחייה כה טובים עד שהיא מחפשת פגמים אצל אחרים ובעיקר משמשת כזרז לעלילה, מגלמת נעמה שטרית ובהופעתה מורגש חוסר הניסיון והתוצאה היא משעממת. אבל מי בכלל שם לב לזה כשדני שטג נובר בתוך עומק נשמתו וחושף בהדרגה את ד"ר ג'קיל והייד? לאורך הסרט הוא נאבק בין המפלצת האלימה והמתוסכלת לבין האדם שהוא מנסה להיות. בינתיים הוא נאכל ע"י רגשות אשם ומנסה לכפר על העבר הקשה עד להרס עצמי.
שטג הוא רק אחד מתוך רשימה מפוארת של שחקנים. במקביל להתמודדות עם נישואיה הכושלים, מנסה אסי לוי ("אביבה אהובתי") לפענח מי ניצל אותה מינית והרה אותה. הצלחתה הגדלה היא שבכל פעם שפניה מופיעות על המרקע היא מצליחה לסחוף את הצופה אל תוך המתח והבלבול שהיא נמצאת בו. האח השלישי, גולן, המגולם ע"י אלי פיניש מנסה להעלות חיוך על פני אהובתו הסופנית. הוא אפילו מנסה לארגן מופע איחוד של הקומיקאים האהובים עליהם, הגשש החיוור. אולם, גם אצלו מעבר לחיוכים הכפויים והבדיחות מסתתר אדם בודד ועצוב. כל דמות משדרת אמוציות רגשיות חזקות ובזכות הקפיצות בין הסיפורים, הצופה נקלע לסערת רגשות."אנא עארף... העולם מצחיק אז צוחקים" הוא אזכור אשר מופיע פעמים רבות בסרט, אולי אפילו רבות מדי. השימוש הכה נרחב בגשש החיוור מאבד מעט מהתחכום הסימבולי. אולם, בכל זאת זרחין יוצר דרמה אנושית מרגשת ומצחיקה עם צילום, ועריכה נהדרים וכתיבה ומשחק מרגשים. בקיצור, מומלץ.
העולם מצחיק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4809/05/2020 10:10:52
8/10אייקון ציון
מורכב ומקסים. נראה תוך כדי צפייה שהעלילה מתוחכמת ומורכבת מידי ולעיתים ביזארית אך זה מה שהופך את הסרט למיוחד. סיפור של סדנה למספרי סיפורים בטבריה שמטרתם להוציא לאור ספר שמכיל את הסיפורים. חלק מהדמויות מצטלבות עם קורותיהם של שלושה אחים בעיר. ירדנה היא האחות הבכורה שנפרדה מבעלה ושנכנסת להיריון בגיל מתקדם ולא זוכרת עם מי היא שכבה. מירון האח האמצעי, הוא גבר ללא בת זוג ובעל מספר מסעדות שמוציא מבית החולים את אחד משני בניו שנפגע מתאונת דרכים לפני כמה שנים והיה בתרדמת ממושכת. האח הצעיר הוא גולן, שדרן ברדיו המקומי בטבריה שנמצא בקשיים כלכליים. הוא מציע נישואין לחברתו חולת הסרטן שעוברת טיפולים. מה שמחבר ביניהם מעבר לאהבתם זה הערצתם ל"גשש החיוור". האחים נמצאים בנתק זה מזו במשך שנים. אחת מחברות הסדנה עובדת כמנקה בעיר ומכירה את כל שלושת האחים.בזכותה, בסוף המעגל נסגר ונחשפים בפנינו הפרטים החסרים. בסופו של דבר מדובר על קומדיה טובה ומיוחדת שמציגה גלרייה מרשימה של שחקנים. אני אהבתי.
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 09:31:59
9/10אייקון ציון
הפתיע אותי לטובה ממש, בהתחלה חשבתי שמדובר בסרט קיטשי אבל מדובר בסרט ממש טוב שיצליח לחבר סיפורים שונים על אנשים שונים שמצליחים להיקשר אחד עם השני בצורה ממש טובה
שם: .MOR Rגיל: 1423/06/2017 00:19:48
8/10אייקון ציון
סרט מדויק ומרגש להפליא !!! השחקנים פשוט יוצאים מן הכלל, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מעולה, העריכה נהדרת , הדיאלוגים מעניינים וסוחפים לאורך כל הסרט והתסריט והעלילה מבריקים, מעניינים, סוחפים ודי מקוריים (למרות שיש בו מספר דמויות מיותרות שהסרט בלעדיהן היה יכול להתנהל באותה צורה ואולי אפילו יותר טובה). בקיצור, הסרט הישראלי (השני) הכי טוב שראיתי אי פעם עד כה. מומלץ מאוד !!! גאווה ישראלית (מגיע לו אפילו 8.5) !!!
קישורים
חץ העולם מצחיק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט