חדשות הספנות ביקורת סרט

The Shipping News Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "חדשות הספנות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Shipping News
משחק קוין ספייסי, ג'וליאן מור, ג'ודי דנץ', קיית בלאנשט, פיט פוסלת'ווית, סקוט גלן, ריס אייפאנס, גורדון פינסנט, ג'ייסון בהר במאי/ת לאסה האלסטרום  
דרמה
ביקורת סרט לחדשות הספנות מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי לאסה הולסטרום, כך אני סבור, ניחן בנפש של אמן קיטשי. אמן - כי יש לו דרך נפלאה ליצור קולנוע. קיטשי - כי, טוב, נו, יש לו נטייה קלה (ואלי יותר מכך) לקיטש רגשני. אבל אין בכך כל רע, ואני מוצא את עצמי מתמוגג שוב מסרט בבימויו, לאחר "שוקולד" המאכזב יחסית לציפיות, וזהו - איך לא - "חדשות הספנות" בכיכובו של קווין ספייסי.הסרט מבוסס על ספרה של אני פרו, אשר זיכה אותה בפוליצר. סרט זה מגולל את סיפורו של קוייל (קווין ספייסי), שהנו לוזר של החיים - אדם בלי שמץ של אופי ואשר עצמיותו, אם וככל שהיא קיימת, אינה צפה אל פני השטח. הוא מתחתן עם אשה בוגדנית (קייט בלאנשט), המצמיחה לו קרניים ללא הרף, ולאחר שהיא נהרגת בתאונת דרכים עם מאהבה התורן, הוא מצטרף אל דודתו המופיעה לפתע משום מקום, ועוקר עם בתו אל בית אבותיו, ניופאונדלנד - מקום המאוכלס ביורדי ים, בו כולם מכירים את כולם, ובו אמונות טפלות וסיפורי מורשת משפחתיים תופסים חלק נכבד במרקם צביונו. במקום זה מתקבל קויל לתפקיד כתב האמור לדווח על "חדשות הספנות" בעיתון המקומי, ומגלה עד מהרה שהמזל מאיר אליו את פניו במקום מגוריו החדש - הרבה מעבר לכל ציפיותיו.
קווין ספייסי הותיר אצלי טראומה לא קטנה לאחר משחקו העלוב ב"קיי-פקס" - אחת היציאות הגרועות של 2001. בסרט זה, לא רק שהוא מתעלה על עצמו, אלא שהוא מפגין וירטואוזיות משחק יוצאת דופן. ניתן היה לצפות, שכניסה לדמות כה קיצונית בחריגותה תדרוש משחק מוקצן ומודגש, ואולם ספייסי עושה עבודה מדויקת, עדינה ואיכותית בגילום המפסידן חסר האופי קויל. הדמות של קויל מובנית באופן מעמיק, וכך גם מערכות יחסיו עם בתו, דודתו, תושבי המקום, ועם אהובתו החדשה. גם שורת שחקני המשנה המעולים העטורים את הסרט מוסיפה חיזוק משמעותי לעלילה, והסצנות של הקשר שמפתח קויל עם אלמנה מקומית (ג'וליאן מור) הנן טעונות מתח, ומהוות קולנוע טוב מאד. קיטשי, אבל טוב מאד.ייאמר כעת כנגד המלעיזים על הסרט - ללאסה הולסטרום כשרון יוצא דופן לגרום למי שרואה סרט שלו, לחשוב שהוא בעצם קורא ספר טוב. יש שיאמרו עליו שהוא רומנטיקן חסר תקנה, ושסרטיו מיועדים לנשים, אבל אני איני סבור כן. חדשות הספנות מדיף ניחוח רומנטי איכותי, וחובבי הספרות היפה - כך אני מקווה - ימצאו עצמם נהנים מאד מהסרט. האף שבסרט ישנם קצוות רופפים מעט, ותיזמון לעיתים לא מדויק של סצנות (בין היתר, לצערי, בסיום הסרט), הרושם הכללי שלי הנו שמדובר בסרט שהנו קלאסי, בכל מובן.
לסיכום: מענג, משוחק היטב, לאוהבי לאסה הולסטרום. 8 בסולם יגאל.
חדשות הספנות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shay dגיל: 02/03/2002 20:50:43
8/10אייקון ציון
האלסטרום נותן לנו הצצה לעולם של דמויות ססגוניות ומיוחדות,מהטוב והיופי האנושי ועד המכוער והאפל. סרט מעט איטי המומלץ בעיקר לאוהבי הדרמה,להם נכונה הנאה מובטחת.
שם: Inbulגיל: 29/01/2002 17:22:00
3/10אייקון ציון
סרט מאכזב, חסר פואנטה, הרבה חלקים בסרט מיותרים, והוא לא משדר את מטרתו. הרבה קטעים יוצרים חוסר עיניין ושיעמום! לא מומלץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט