יאללה! יאללה! ביקורת סרט

Jalla! Jalla! Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "יאללה! יאללה!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jalla! Jalla!
משחק לאלה פורקרים, טובה נובוטני, פיירס פיירס במאי/ת ג'וזף פיירס  
דרמה
ביקורת סרט ליאללה! יאללה! מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט זה היווה הפתעה נעימה מאד במלוא מובן המלה. הסרט מגולל את סיפורו של רורו, בן למשפחת מהגרים לבנונית החיה בשבדיה, אשר התאקלם יפה למדיי, ויוצא עם ליסה, יפהפייה שבדית אותה הוא אוהב, ואשר את דבר קיומה הוא מסתיר מעיני משפחתו. ואולם, משפחתו הלבנונית לוחצת עליו להינשא במהירות לצעירה לבנונית ושמה יסמין - שגם לה בעיה לא קלה: היא חייבת להתחתן במהרה, שאם לא כן תאולץ לחזור להוריה בלבנון. השניים מטכסים עצה, ומחליטים שלמראית עין הם מסכימים להינשא, על מנת שיסמין תוכל להישאר בשבדיה, ועל מנת שמשפחתו של רורו תפסיק ללחוץ עליו. בד בבד מובא סיפורו של חברו של רורו - מונס, העובד עמו בניקיון ושימור גנים, ואשר מזה כחודש ימים מסתובב מתוסכל מכך שהוא סובל מאימפוטנציה מוחלטת. כל ניסיונותיו (המצחיקים עד דמעות, יש לציין) לפתור את הבעיה לא עוזרים, ואולם גם לו מחכה תפנית מפתיעה.התבנית העלילתית של הסרט מזכירה מאד את "חתונה מאוחרת" הישראלי. ואולם, בעוד "חתונה מאוחרת" הנו סרט קודר ובעל אווירה מהורהרת ופסימית, "יאללה, יאללה" הנו סרט קליל, על טהרת מצבי הבורקס הים תיכוניים, ויש לציין - מופרע על כל הראש - ומשכך, גם מצחיק מאד. הדמויות מקסימות, הסיטואציות מלבבות, והסרט זורם בקלילות וגורם לקהל לשכוח מטרדות היומיום המחכות לו מחוץ לבית הקולנוע.
הסרט השבדי "יאללה יאללה" הנו סרט ביכורים מצליח של ג'וזף פארס, צעיר לבנוני בן 23 בסך הכל, ששיחק אותה. הליהוק המשפחתי (אח בתפקיד הראשי, אב וסבתא בתפקידי משנה מקסימים) וכן ליהוק מעולה של שחקנים צעירים, השתלם לו. הסרט דל התקציב וההפקה אכן עשה את זה לארצות הסקנדינביות והצלחתו פרצה את גבולות שבדיה. הוא קטף מועמדות לאוסקר 2002 בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, ויש בהחלט סיכוי שיעשה את זה. קלילותו אינה פוגמת באיכותו, שכן בסה"כ מדובר בקולנוע טוב - כזה שגורם לצופה ליהנות ולשמוח שגרר את עצמו מהבית או העבודה אליו. ישנן נקודות חלשות מעטות בסרט של תיזמון לא מדויק של סצנות ושל אי היגיון בסיסי בתסריט, אבל התמונה המוצלחת מחפה על מגרעותיו של הסרט, ופרצי הצחוקים הרמים שבקעו מהקהל אכן העידו על כך.לסיכום: מלבב, מצחיק, שנון. 8 בסולם יגאל.
יאללה! יאללה! - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הוד בן-בנימיןגיל: 24/02/2002 17:16:21
8/10אייקון ציון
סרט שבדי קלילי ומצחיק. שווה ללכת.
שם: ליאור זאביגיל: 03/02/2002 17:58:01
10/10אייקון ציון
את הסרט ראיתי לפני יומיים ואני חייב לציין שהוא מתוק מצחיק ביותר בקיצור סרט שהרבה יותר טוב מחתונה מאוחרת מתאים לכוווולם חוץ מפה ושם שיש קטע גס מי שלא אוהב אז שיראה את בנדיטס
שם: סניףגיל: 27/01/2002 17:00:10
10/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט בפסטיבל הסרטים בירושלים לפני כחצי שנה ונהנתי אז כפי שלא נהנתי מסרט בשנה האחרונה. מבחינת הנושא קצת מזכיר את חתונה מאוחרת, אבל זו קומדיה הפעם, והסוף בהתאם. מומלץ, מומלץ ושוב מומלץ.
קישורים
חץ יאללה! יאללה! (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט