חיי פיי ביקורת סרט

Life of Pi Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חיי פיי":
"עוד הפקה קולנועית מרשימה של אנג לי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Life of Pi
משחק סוראי שארמה, ז'ראר דפארדיה במאי/ת אנג לי  
דרמה
ביקורת סרט לחיי פיי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הישג מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי אנג לי הוא אחד מאנשי הקולנוע המקצוענים ביותר שעובדים כיום בהוליווד. הוא התחיל את הקריירה הקולנועית שלו עם שלושה סרטים צנועים: "ידיים דוחפות", "מסיבת החתונה" והלהיט "אוכל, שתייה, גבר, אישה" שתארו התנגשות בין דורות שונים במשפחה הטייוואנית העכשווית כאשר המסורת צריכה להתמודד עם הדור העכשווי שמעוניין לחיות כרצונם. ההצלחה המסחרית והביקורתית של סרטיו ואף מועמדויות לאוסקר הפכו את לי לאחד הבמאים המבוקשים בעולם ולכן לא פלא שסרטו הרביעי היה "על תבונה ורגישות", על פי ספרה של ג'יין אוסטין, שבו אשה דעתנית מורדת בערכים השמרניים של החברה הבריטית המסורתית.לי המשיך לעסוק במערכות יחסים בין הורים לילדיהם וכמובן בהתנגשות של ערכים מסורתיים לעומת המהפכה המינית של שנות השבעים בסרטו "סופת קרח". בין סרטיו ניתן למצוא את המערבון "לרכב עם השטן", סרט אומנוית הלחימה "נמר, דרקון", הקומיקס "הענק", דרמת הגייז "הר ברוקבק", דרמת הריגול "תשוקה, זהירות" והקומדיה התקופתית "לקחת את וודסטוק". בכולם ניתן למצוא מוטיבים זהים של התנגשות בין אידיאולוגיות חברתיות ופוליטיות שונות. חלקם ממשיכים לעסוק במערכות היחסים בין הורים לילדיהם. כולם גם מבוססים על סיפורים קצרים או על רבי מכר.
למרות הנושאים שחוזרים בסרטיו והבחירה שלו להפוך יצירות ספרותיות מוכרות פחות או יותר לסרטי קולנוע, הוא מצליח להתאים את סגנון הבימוי שלו לז'אנר הקולנועי שבו הוא פועל. לי הוא במאי מרשים שתמיד מצליח לשמור על איפוק רגשי. הוא מנסה למנוע מהסרטים שלו לחשוף יותר מדי רגש, לשמור קצת מרחק מהקהל ולא ללחוץ יותר מדי על לחלוחית העין של הצופים. במקביל סרטיו תמיד יהיו מלוטשים ויראו נפלא ולא משנה אם מדובר בסרט קומיקס יוקרתי או קומדיה תקופתית על פסטיבל הוודסטוק.ל-"חיי פיי" המבוסס על רב מכר של יאן מרטל, יש את כל המרכיבים המאפיינים את הקולנוע של אנג לי והנושאים שהוא אוהב לעסוק בהם. מערכת יחסים בין בן מרדן ודעתן להוריו. התנגשות בין עולם ישן לחדש. התנגשות בין הדת למדע ולביולוגיה. אבל יותר מכל הסרט הזה מאפשר לו להגיע להישגים טכנולוגיים חדשים ולגרום לקהל להתמוגג מהחיזיון הקולנועי המרהיב שהוא מספק. אין ספק שמאז "נמר, דרקון" הסרט שזיכה אותו ב-10 מועמדויות לאוסקר, אף אחד מסרטיו כולל "הר ברוקבק" שזיכה אותו בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר, לא היה מרשים כל כך מבחינה ויזואלית.
מאחר והעלילה של הסרט צנועה ויש בה יותר סאבטקסט מאשר טקסט, היוצרים העדיפו להתמקד באטרקציה האמיתית שלשמה הגענו לאולם הקולנוע והוא הצד הויזואלי שלבטח גם יזכה את הסרט באוסקר. בעזרת ג'יימס קמרון (אוואטר, טיטניק) ואנשיו התלת מימד שלו "חיי פיי" באמת מצליח לגרום לצופים לעצור את נשימתם ולנסות לספק איזשהי חוויה קולנועית גדולה מהחיים. הרי הסרט מנסה לחקור כיצד נבנית ונוצרת מיתולוגיה ומה מהות הדת.פיי הוא ילד סקרן הגדל בהודו בשנות השישים שבזמנו הפנוי חוקר את מגוון הדתות הקיימות בהודו. הוא איננו מבין מדוע בני האדם אינם מסוגלים לאמץ את כל הדתות ונאלצים לבחור אחת ולדבוק בה. פיי גם מגלה את המדע ואת הביולוגיה דרך עבודתו בגן החיות של אביו. כאשר משפחתו מחליטה לקחת את גן החיות ולהגר לקנדה, פיי נאלץ בלית ברירה לנטוש את החיים הנוחים בהודו ולעלות על ספינה יפנית שלצערו תשקע במצולות. האחיזה באמונה וחוכמת חיים הם אלו שיעזרו לו לשרוד במשך 227 ימים ולחלוק סירת הצלה עם טיגריס בנגלי.היתרון המרכזי של הסרט הוא שהוא מצליח לעסוק בנושאים מורכבים בצורה פשוטה שלא תעיק על צופה רגיל. בסופו של הסרט תעלה השאלה האם הסיפור שפיי מספר לנו הוא אמיתי? האם הוא מעדיף את הסיפור הלא יאמן על הטיגריס, הזברה, האורנג-אוטן והצבוע שאיתם הוא חלק את סירת ההצלה, רק בגלל שהיא נוחה יותר ואופטימית יותר? האם הוא מעדיף ליצור מיתולוגיה פנטסטית כדי שהוא יוכל להדחיק את הטראומה שהוא עבר ולשכוח אותה? האם קל לנו יותר להאמין בפנטסיה מאשר במציאות האפלה. "חיי פיי" הוא סרט על הישרדות בעזרת האמונה אבל השאלה הגדולה שהסרט מסרב לענות עליה: במה הגיבור באמת מאמין? האם זאת הרוח האנושית, אחת הדתות או ביצר ההשרדות החייתי והאם בכלל יש רק אמונה אחת?
חיי פיי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4806/06/2020 10:42:27
8/10אייקון ציון
מקסים. מעלה שאלות על אמונה ודת עם מסר בסיום. לפני הצפייה חשבתי שזה סרט שמתאים יותר לילדים אבל מסתבר שטעיתי וגם מבוגרים יכולים לאהוב. פיי פאטל נפגש עם סופר קנדי ומספר לו את סיפורו בזמן היותו נער. פיי גדל כילד חכם וסקרן שמעבר להשתייכותו לדת ההינדו, גם מאמין בשלוש הדתות המונותיאיסטיות .הוא מבלה חלק גדול מזמנו בגן החיות שבבעלות אביו.יחד עם שני הוריו ואחיו הגדול הם מתכננים לעבור לגור בקנדה.הם מעמיסים על אוניה את כל חיות הגן ויוצאים לדרך. סערה שפוקדת אותם, מביאה לכך שפיי נותר ניצול יחידי עם טיגריס שהיה על הספינה. כעת הוא יוצא למסע הישרדות ארוך כשעליו לשמור שפיותו על שלמות גופו מפני הטיגריס ובו בזמן לדאוג לו לאוכל. הדרך הארוכה והמסוכנת גורמת לו להתחבר לטיגריס וגם להרהר על קיומו של אלוהים. האלמנטים מסיפורי התנ"ך די בולטים ,כמו תיבת נח. המסר לגבי הדת ולשאלת קיומו של אלוהים, הוא שזה עניין של אמונה שלא ניתן להוכיח ובסופו של דבר אתה בוחר לאיזה סיפור להאמין. הצילום מרהיב והסיפור נהדר והסך הכל טוב מאוד.
שם: תומר רפאליגיל: 1608/01/2020 08:18:45
8/10אייקון ציון
סרט טוב, מלא אהבת אדם ועשוי נהדר, הויזואליות מדהימה אבל מה שעושה את הסרט זה היחסים בין פיי לריצרד פארקר שיכולים ללמד אותנו המון על יחסים בין אנשים ועל התנהגות בכלל, סרט אחלה
שם: iorek bernisonגיל: 1426/09/2015 15:29:13
10/10אייקון ציון
סרט אדיר, עוצמתי ויפה. מרגש לראות את היחסים בינו ובין הנמר. מומלץ בחום
קישורים
חץ חיי פיי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט