הטיסה ביקורת סרט

flight Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הטיסה":
"סרט מפוספס וחסר מיקוד, טיסה לשום מקום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר flight
משחק דנזל וושינגטון, ג'ון גודמן, דון צ'ידל במאי/ת רוברט זמקיס  
דרמה
ביקורת סרט להטיסה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"הפתיחה מרשימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
היו לי לא מעט ציפיות מסרטו החדש שלרוברט זמקיס. אני לא מסוגל להפסיק לצחוק כל פעם שאני רואה את הסרט "מי הפליל את רוג'ר רביט". ב"פורסט גאמפ" הוכיח זמקים את יכולתו לטוות סיפור רחב יריעה ומרתק. מעבר לכך דנזל וושינגטון, בכיר השחקנים האמריקאים בהוליווד היום, הוא שחקן מצוין לטעמי ואני תמיד שמח לראות סרטים בכיכובו.אך,כגודל הציפייה (אני בחור אופטימי) כך גודל האכזבה. סרטו החדש של זמקיס מספר את סיפורו של טייס, ויפ ויטאקר (בגילומו של וושינגטון ) שמצליח כנגד כל הסיכויים להנחית מטוס בדרך מאד לא שגרתית. ויטאקר שהופך גיבור לרגע מסתבך עם הרשויות כשמתגלה שבמהלך הטיסה הוא היה "תחת השפעה" ובמרבית הסרט הוא נלחם על חפותו.
סצנות הפתיחה של הסרט במיוחד סצנת הנחתת המטוס מרשימות ובעלות עוצמה ושוב ניכרת המיומנות של זמקיס לביים גם סצנות פעולה ראוותניות (כמו שעשה ב"פורסט גאמפ" למשל) אלא שאחרי שהמטוס מתרסק לקרקע הסרט עושה דבר דומה ואנו נותרים עם שעתיים מהמשמימות שראיתי לאחרונה בקולנוע.על פניו חלקו הארי של הסרט הוא מסע לתוך נשמתו של ויטאקר שמתגלה כטייס מחונן אך גם כאדם בודד החי בהכחשת העובדה שהוא אלכוהוליסט ומכור לסמים. ויטאקר הפרוד מאשתו הוא נפש אומללה שמנסה ללא הצלחה לצאת מחושך אל האור. מסעו של ויטאקר אמור להביא אותו בסופו של דבר לתובנה הגדולה של חיו ויחד איתו אנו הצופים אמורים לעבור מעין קתרזיס נפשי ולצאת מקולנוע שמחים יותר. איזה שמחים ואיזה בטיח!
מהרגע שויטקאר משתחרר מבית החולים הסרט נע בכבדות ובחינניות של פיל בחנות חרסינה.נפשו המיוסרת של הקברניט השתוי פוגשת נפש מיוסרת ובודדה לא פחות ממנו – בחורה צעירה ומסוממת בשם ניקול (השחקנית המצודדת קלי ריילי ). המפגש בינהים מוליד מיני רומן עילג ומביש בחוסר האמינות שלו. ריילי שהייתה מצוינת בסרטי שרלוק הולמס האחרונים ככלתו של ווטסון מנסה כמיטב יכולתה להעביר לצופה את דמות המסוממת האומללה אבל מעבר להעוויות פנים וגלגול העיניים היא מתקשה מאד להכנס לדמות.דנזל וושינגטון הנהדר שכבר הנפיק הופעות נהדרות כמו ב"גלורי" או ב" תיק שקנאי" ואפילו לאחרונה בסרטיו של טוני סקוט נראה כאילו הוא בא לדפוק כרטיס בעבודה ואני לא מאשים אותו. בדמותו של קפטן ויטאקר אין מספיק בשר. ואנחנו לא יודעים עליו מספיק כדי להבין מדוע הוא הדרדר לתהומות הנשייה והחל לשתות וגם לעשן סמים. את הסרט מצילים במקצת דווקא שחקני המשנה המצוינים בהרגלם ג'ון גודמן בתפקיד שנראה כפארודיה על דמות ה"דוד" בביג לובובסקי, דון צ'ידל בעוד הופעה חדה כתער כעו"ד המנסה לחלץ את הקברניט השיכור ממאסר וברוס גרינווד כנציג איגוד הטייסים. בלעדיהם הסרט היה הופך לעינוי סיני של ממש. אני אחכה בציפיה לסרט הבא של דנזל. כמו שציינתי אני בחור אופטימי.
הטיסה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: roevגיל: 2814/02/2016 21:47:15
6/10אייקון ציון
ה-30 דקות הראשונות של הסרט פשוט גאוניות, הייתי מרותק למסך. כל המשך הסרט פשוט משעמם ומיותר. כמו הטיסה שמופיעה בסרט, גם הסרט הזה מתחיל טוב ואז מתרסק. מקבל ממני ציון 6 שמורכב מ- 5 כוכבים על התחלת הסרט ועוד כוכב אחד על ההמשך.
שם: רונצוגיל: 3103/12/2015 15:47:12
7/10אייקון ציון
משחק טוב של דנזל וושינגטון ולמרות זאת הטיסה הזו דיי מתרסקת לאורך כל הסרט. סצנות דרמטיות שלא מתרוממות, מונולוגים שלא מתרוממים והכל תחת מעטפת של עלילה מעניינת ומצערת. אפשרי, לא חובה .
שם: Mגיל: 5301/07/2013 18:33:54
3/10אייקון ציון
מלבד כמה דקות מרתקות סביב התקלות בטיסה, סרט מעצבן ומיותר שממש לא ברור למה עשו אותו. חסר פואנטה לחלוטין, דמויות מוזרות, לא ממש אמיתיות, לא ממש נוגעות. והמסטיק הלא מוגדר הזה נמשך 133 דקות...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט