הסיפור של מאד ביקורת סרט

Mud Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הסיפור של מאד":
"דרמת התבגרות נוגה וכובשת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mud
משחק מת'יו מקונוהי, ריס וותרספון במאי/ת ג'ף ניקולס  
דרמה
ביקורת סרט להסיפור של מאד מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קולנוע משובח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "הסיפור של מאד" עוסק בשני חברים אליס ונק -בון הגרים על גדות המיסיסיפי הוריו של נק -בון אינם בחיים והוא גר אצל דודו המתפרנס משליית חפצים שונים מהנהר. נק בון הוא מעין ילד פרא הרוכב על אופנוע וגבריותו רק החלה להתפתח. אצל אליס המצב בבית לא משהו-הוריו רבים כל הזמן והוא ונק בון מחפשים מפלט מחיי היום יום הלא פשוטים שלהם.מפלט אותו הם מוצאים בשייט ומציאת פינות נסתרות על הנהר.נק בון ואליס הם מעין הקלברי פין וטום סויר מודרניים.שני נערים מתבגרים המפליגים להרפתקאות דמיוניות בדרום הציורי של ארה"ב. אבל עולם הדמיון יהפוך למציאות כשהם יגלו על אי קטן טיפוס מוזר בשם מאד שמסתתר ככל הנראה מהחוק ושום דבר אצלו אינו ברור ומובן.
ניקולס עוטף את סרטו בנוסטלגיה ומצלם את נופיה של ארקנסו (אחת המדינות העניות בארה"ב) ואת נהר המיסיסיפי כמקומות קסומים וכאלו שהזמן בהם קפא מלכת (הסרט מלא בצילומי זריחות,שקיעות ומגרשי גרוטאות המאכלסים ספינות ישנות שזמנן עבר).אם פוקנר הטיב ללכוד בספריו את רוח הדרום הישן ,נדמה שניקולס מצליח לעשות זאת בצילומים ובעיקר בטקסט הפשטני שהוא שם בפי גיבוריו. באחד הקטעים המרגשים בסרט שואל אליס ילדה מבית ספרו "האם תרצי להיות חברה שלי? " והקטע כל כך חינני ואמיתי ונטול התחכמויות שפשוט צריך להתפעל מהקלילות והחדות שבה מביים ניקולס.לתוך העולם הקסום של שני הנערים המתבגרים העושים את צעדיהם המהוססים לעבר הבגרות מגיח מאד המסתורי. כמו בסרטי מתבגרים רבים מאד יהפוך לדמות אב לנערים הכמהים לדמות סמכותית בחייהם ויהיה למעין המורה הרוחני שלהם.הבעיה היא שככל הנראה מאד הוא פושע שביצע מעשים לא ראויים, אבל באי הקטן על גדות המיסיסיפי בממלכת "הכול מותר",הנערים שותים את דבריו בצמא ועוזרים לו בניסיונותיו להתאחד עם אהובתו. כחלק מתהליך ההתבגרות של הנערים הוא גילוי והבנה שמאד הינו דמות הרבה יותר מורכבת ממה שחשבו מלכתחילה – דבר שידהים אותם אבל גם יחשל אותם.
עד חלקו האחרון של הסרט שורה עליו מלנכוליה שסוחפת את הצופה אט, אט לתוך עולמו של מאד ושל הנערים המתבגרים .נדמה שהבימאי בעצמו מתגעגע לאותם ימים שלא ישובו שבהם גם הוא כנער חשב שהוא יכול לכבוש את העולם .כמו בסרטו של בורמן "יער האיזמרגד" גם ניקולס היה רוצה שהטבע הפראי המייצג את התמימות והילדות תגבר על העולם המתועש והאמיתי. אך המציאות הקרה והקשה טופחת על פני גיבוריו והפנטזיה האידילית ששוררת בין מאד לבין הנערים תופרע על ידי גורמים חיצוניים שיכריחו את הנערים להתבגר במהירות ואת מאד לקבל החלטות קשות.הקאסט בסרט הוא מהמדויקים שראיתי מזה זמן רב. מתיו מקונוהי הוא מאד הפראי וחסר המנוחה. הוא בעצם בוץ (פירוש שמו בעברית) – לכלוך וסרח עודף. הוא הטיפוס האאוטסיידר שאינו מוכן להיכנע לתכתיבי החברה – בדיוק הדמות שתצית את דמיונם של שני הנערים שיפגשו בו. נדמה שמקונהי נולד בשביל לשחק את דמותו של מאד עם המבטא הדרומי והגוף החסון . שני השחקנים הצעירים טיי שרידן וגי'וב לופלנד משכנעים בכנותם ואפילו ריס וויתרספון מבצעת תפקיד יוצא דופן. סם שפרד, יוצר אמריקאי ענק בפני עצמו הוא השכן הנרגן של אליס ואפילו ג'ון דון בייקר קשישא מוכיח בהופעת אורח קצרצרה כי עוד לא נס ליחו.למרות שסופו של הסרט קצת אכזב אותי ונדמה כמונע משיקולים מסחריים (רחמנא לצלן) הרי עבודת הבימוי הישירה ונטולת הפניות של ניקולס והפורטרט המרהיב של גדות הנהר שהוא פורש בפני הצופה בצירוף ליהוק מדויק הופכים את הסיפור של מאד לסרט ראוי מאד לצפייה ולמשב רוח רענן בתוך בליל של קולנוע חלול וריקני שמציף את המסכים בימינו. ניקולס מייצג את כל מה שטוב בקולנוע ולשעתיים לוקח את הצופה למסע קסום ומלא הרפתקאות במשעולי הילדות .אותה ילדות שמנסה לאחוז בעולם שהולך ונעלם.
הסיפור של מאד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6006/09/2018 21:03:31
8/10אייקון ציון
סרט מעולה ומרגש. סיפורי אהבה משתלביםאחד בשני ונוגעים ברגשות ניסתרים. כמובן שחקנים מעולים ילדים זה הכל. רציתי שהסרט ימשיך , כל כך טוב ומהנה, כאילו שאני בעצמי נימצא בתמונה, נופי טבע וים, צילומים משגעים. שווה כל רגע צפייה .קצת ארוך, עדיין משגע. מקבל 8 בסולם MOTEKOO
שם: עיגיל: 2923/04/2014 14:52:54
7/10אייקון ציון
סרט קצת איטי, אבל עדיין מהנה. עדיף לראות בבית לדעתי...
שם: בןגיל: 2824/09/2013 16:22:05
8/10אייקון ציון
סרט טוב שקודם כל, עבר לסיפור האנושי, מציג את החיים ב"אמריקה האחרת" - לא זו הנוצצת אלא של העיירות הקטנות והפרברים, ועושה את זה בצורה מצוינת. העלילה טובה והולכת על התפר הדק שבין דרמה למתח. השחקנים טובים ומעניין להבחין בקווי הדמיון בין הדמויות. הסרט אולי מצריך קצת בגרות נפשית, ולכן מומלץ מגילאי 20.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט