אליסיום ביקורת סרט

Elysium Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אליסיום":
"עוד מעבר של קולנוען זר ומוכשר להוליווד מסתיים באכזבה מרה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Elysium
משחק מאט דיימון, ג'ודי פוסטר במאי/ת ניל בלומקמפ  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לאליסיום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נמרח וקיטשי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הייתי צריך לנחש שזה יקרה אבל הדחקתי. לא רציתי להאמין, אבל גם ניל בלומקאמפ, הבמאי הדרום אפריקאי המוכשר של הסרט "מחוז 9" שהצליח להפתיע את הוליווד ולהפוך לשובר קופות כולל מועמדות לאוסקר, נפל קורבן לתעשיית הקולנוע המסחרית. אחרת אי אפשר להסביר את ההתרסקות הכואבת הנקראת "אליסיום".העלילה הבנאלית מתרחשת בשנת 2154 אבל מתחברת היטב למאבקים החברתיים בעולם וגם בארה"ב שבו המעמד הבינוני יצאו לרחובות לזעום אל חוסר הצדק של ממשלות המערב. אנחנו יודעים היטב איך זה הסתיים לפחות בישראל של ימינו. העשירים והפוליטיקאים המושחתים ניצחו ובגדול. גם בעתיד העשירים יחיו טוב מאוד, אי שם בתחנת חלל הנקראת אליסיום וההמונים יעבדו במפעלים ובקושי ישרדו את תנאי החיים הקשים בכדור הארץ.
בתפקיד יאיר לפיד או ביבי נתניהו נמצאת מזכירת המדינה של אליסיום הגברת דלאקור בגילומה של ג'ודי פוסטר שבעיקר מספקת לצופים הופעה מביכה במיוחד, כנראה הגרועה ביותר בקריירה ארוכת השנים שלה. הגברת דלאקור מבינה כמה חשוב לשמור על העשירים והיפים ואין לה בעיה לחסל תושבים עניים שפשוט נמאס להם לחיות בזבל. אבל אז היא נתקלת במקס שיש לו סיבה מספיק טובה לסכן את חייו ולצאת למשימה נועזת במיוחד ולחדור לתוך אליסיום למלחמה על עתיד האנושות וגם עתידו שלו.מאט דיימון המגלם את מקס מספק את הסחורה אך לא מעבר לכך. לעיתים הוא נראה משועמם לחלוטין מהתפקיד הלא מאתגר שסיפק לו ניל בלומקאמפ. היחיד שנראה נלהב הוא שרלטו קופליי, השחקן הראשי ב"מחוז 9" המגלם כאן רוצח מטורף בשירותה של פוסטר בעלת המבטא המגוחך. הסרט איטי ועמוס רגעים צפויים. ישנם אפילו משפטים שכאילו נלקחו מסרטים אחרים בז'אנר כאילו מדובר בסרט סוג ג' לשעת לילה מאוחרת.
התסריט מורכב מרגעי קיטש מביכים בעזרת רומן ילדות לא ממומש של דיימון עם הברזילאית אליס ברגה והנוכחות של בתה הנודניקית שגם סובלת מסרטן שרק באליסיום יש לו מרפא. אז יש לנו מבטא מעצבן ובלתי ברור, עלילה צפוייה, קטעי פעולה לא מרגשים או מסעירים, קיטש הוליוודי דביק, משחק בינוני (דיימון) עד גרוע (פוסטר) והסרט שאורכו 109 דקות מרגיש כמו שלוש שעות בלתי נגמרות. מה שהיה יכול להיות סרט פעולה עתידני עם מסר חברתי עכשווי נוקב - מאכזב ובעיקר מספק לצופה סרט עם המון פוטנציאל לא ממומש.
אליסיום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3805/01/2014 22:21:29
8/10אייקון ציון
Elysium בעתיד הלא רחוק קיימות שתי שכבות של אנשים,העשירים חיים בתחנת חלל בעוד המעמדות הנמוכים שוכנים על גבי כדור הארץ ההרוס. אדם אחד מקבל משימה שעשויה להביא מהפך לעולם...סרט מדע בידיוני טוב שמעביר את זמן הצפייה בכיף,בעיקר לאוהבי מדע בידיוני.
שם: oshri432גיל: 3101/12/2013 20:09:03
6/10אייקון ציון
הסרט הוא בעולם עתידני אך מדבר על נושאים שבוערים היום ובערו בעבר. כמו העניים והחולים של כדוה'א ההרוס גם אפריקאים מנסים להגר לאירופה והמרכז אמריקאים או הסינים לארה'ב שם יש אפשרות לחיים טובים ולרפואה מתקדמת. מי שימצא את עצמו תומך בפריצה לאליסיום שיחשוב טוב למה בעצם הוא נגד הגירה של כל אריתראה וסודן לישראל לדוגמא... באשר לסרט עצמו, האפקטים נחמדים אם כי לא אמינים במיוחד, החליפה שהם לובשים כדי להיות חזקים מגוחכת ומעליבה את ההגיון. מאט דיימון ביצע תפקיד משעמם וראו עליו שהוא לא ממש רוצה להראות את יכולותיו. בכלל הדרמה בינו לבין חברת הילדות שלו כל כך לעוסה שהסוף פשוט העלה פיהוק של שיעמום. הסרט אינו מחדש דבר ועובד על הפטנט שהרס את כל תעשיית סרטי הפעולה והוא האפקטים החזותיים,משקיעים בהפנוט הצופה באפקטים ממוחשבים עד שהוא שוכח שהוא צריך גם עלילה מעניינת ודמויות בעלות אופי המשתנה בסינרגיה עם העלילה, ולא, הרצון של מקס לחיות בכל מחיר הוא לא אופי. בקיצור, סרט חלש, אפילו oblivion הצליח לגרום לי להנאה יותר גדולה בזכות טום קרוז שבא לעבוד לא משנה באיזו הפקה הוא מגיע אליה.
שם: חניתגיל: 3026/09/2013 23:35:23
5/10אייקון ציון
יוצרי הסרט בנו והגו עולם בדיוני והזוי מדי. כזה שלא קל להתחבר אליו, ולא קל לחבב. לטעמי, סרט מדע בדיוני די סתמי, עלילה שלא ממש מתפתחת יותר מדי, סוף גרוע, משחק לא משכנע של מאט דיימון. פשוט לא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט