תודה ששיתפתם ביקורת סרט

Thanks for sharing Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תודה ששיתפתם":
"הופעה אמינה ובימוי רגיש הופכים את "תודה ששיתפתם" ליותר מדרמה הוליוודית שגרתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Thanks for sharing
משחק מארק רופאלו, גווינית' פאלטרו, טים רובינס, פינק, ג'וש גאד במאי/ת סטיוארט בלומברג  
דרמה
ביקורת סרט לתודה ששיתפתם מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"דרמה אפקטיבית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"עיניי הם רק הולוגרמות, ידיי שותתות דם מאהבתך, מידיי תוכל לדעת כי לעולם תהיה רק פיתול בפיכחותי" טניטה טיקארם.אדם הוא פרסומאי מצליח, מייק הוא קבלן, ניל הוא רופא מתחיל ודידי היא ספרית. המשותף לכולם שהם מכורים, מכורים לסקס. התסריטאי והשחקן סטוארט בלומברג (שכתב את התסריט ל"הילדים בסדר" המצוין) מגולל בפני הצופה את עלילות ארבעת גיבוריו הניו יורקים והסובבים אותם בדרכם מלאת החתחתים עד לגאולה.
אדם (מארק רפאלו) פיכח כבר חמש שנים ומבקש - כדי להימנע מחטא - להוציא את הטלוויזיה מחדרי המלון שבהם הוא שוהה בנסיעותיו. כשהוא פוגש בחורה נאה במסיבה הוא מנסה נואשות להמשיך ולשלוט ברגשותיו ולהלחם בשדי העבר שלו, וזאת משימה שקשה מאד לעמוד בה בהתחשב בעובדה שהיא מגולמת על ידי גווינית פלטרו שמעולם לא נראתה טוב יותר על המסך הגדול. מייק הוא החונך שלו בפגישות של "המכורים האנונימיים". מייק בעצמו היה מכור לסקס ולאלכוהול עד שנגמל. הוא מנסה לעזור לכל העולם אבל דווקא בנו הוא מכור לסמים שמסתבך שוב ושוב- טים רובינס הנהדר בתפקיד מייק ממלא את המסך בנוכחותו הכובשת .ניל,הרופא הצעיר בגילומו של השחקן המצוין ג'וש גאד שהופעתו מעלה את הסרט מדרגה, מפוטר מעבודתו מכיוון שהוא לא יכול לשלוט ביצריו. דמות נוספת היא דידי הספרית מנסה שלא לשכב עם כל מה שזז בגילומה של הזמרת פינק שמספקת הופעה אמינה ובוטחת בעצמה.
קל מאד להיות ציני לגבי סרטו של בלומברג ולציין כי ברור שבימינו הסקס הפך לזמין מאי פעם ומספר המכורים לסקס עלה בצורה חדה. לפעמים גם נדמה כי בלומברג בוחר להציג בפני הצופה גיבורים שהם יפים ומצליחים ושבעיותיהם מתגמדות לעומת העולם האמיתי (לאדם דירת חלומות במנהטן, למייק בית מפואר). אולם תחושת ה Feel Good המלווה את הצופה לאורכו של הסרט מסייעת לבלומברג להעביר את המסר שלו בצורה טובה הרבה יותר מאשר יצירת המופת "בושה" של סטיב מקווין שגם גיבורה היה מכור לסקס. בושה הציג תמונת מצב בלתי אפשרית ואפלה בצורה מוקצנת בפני הצופה שגרמה לניכור ולניתוק. "תודה ששיתפתם" מציג עולם חולה אך מואר ומלא תקווה. תקווה שבה הצופה יכול להיאחז.לעיתים גולש הסרט למחוזות הקומדיה, דבר שלא מטיב עימו אך בלומברג במהרה חוזר למסלול העליתי הכן והכואב והסרט מצליח להיות הרבה יותר מאשר תיעוד מוצלח של "12 השלבים" בדרך לפיכחון. הסרט צולח בקלות את הכמעט שעתיים שלו ומספק לצופים חוויה מהנה ואף חומר למחשבה."תודה ששיתפתם" מציג בצורה שאינה צינית את כוחה של הקבוצה ושל הקהילה בעזרה ליחיד שאיבד את דרכו. צחוק צחוק, אבל האפקטיביות של "מכורים אנונימיים" ,"אלכוהוליים אנונימיים" "אכלנים כפייתיים" ודומיהם הוכיחה ומוכיחה את עצמה שוב ושוב. סרטו של בלומברג נדמה פה ושם כתשדיר פרסומות לארגונים אלו אולם זהו תשדיר רגיש וכן שמשאיר לצופה לא מעט חומר למחשבה ובעיקר תקווה.
תודה ששיתפתם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידן שלוםגיל: 2504/11/2014 16:45:59
8/10אייקון ציון
סרט מצוין שפשוט כיף לראות. דרמה קומית, זורמת. שחקנים שגורמים לך להזדהות עם הכאב שלהם. 8 בסולם הדוכס
שם: איציק גורגיל: 4015/03/2014 18:45:05
8/10אייקון ציון
דרמה קומית עם נושא די רציני של התמודדות עם התמכרות. לוקח קצת זמן להיכנס לעלילה אבל זה שווה את זה. סרט שישאר לכם משהו ממנו אחרי הצפייה..
שם: רוניגיל: 4115/03/2014 08:33:09
10/10אייקון ציון
סרט מצויין, מומלץ בחום. שילוב טוב של קומדיה ודרמה, תוך העברת נושא חשוב וקשה. משחק טוב. בחירה טובה של השחקנים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט