ספיידר מן ביקורת סרט

Spider Man Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "ספיידר מן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spider Man
משחק רוזמרי האריס,טובי מגוויר,קירסטן דאנסט,וילאם דפו,סטן לי במאי/ת סם ריימי  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לספיידר מן מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע17.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די78.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמעט חודשיים וארבע מאות מיליון דולר אחרי שכל ארצות הברית ראתה את הלהיט ההיסטרי "ספיידרמן" הוא נוחת סוף סוף אצלנו והיה שווה להמתין. "ספיידרמן", הוא סרט קיץ מושלם, הרבה אקשן, קצת אהבה, קצת הומור, והכל בעטיפה מדהימה של אפקטים מיוחדים שישאירו אותכם פעורי פה וגיבור-על אהוב שמסתובב לו על גבי חוברות הקומיקס כבר 40 שנה. הדבר הטוב ביותר ב"ספיידרמן" זה שהוא לא לוקח את עצמו ברצינות. הוא יודע שהוא נמצא כאן בכדי להכניס כסף ולהעביר לנו שעתיים בכיף. אז אולי תהיינה טענות כי ההיסטריה סביב הסרט היא לא מובנת, מכיוון שאם ננתח אותו מנקודת מבט של מבקר חמור סבר, הסרט עצמו הוא לא סרט גדול, או איכותי, אבל למי זה משנה כאשר ספיידרמן מרחף לו בין בנייניה הגבוהים של ניו יורק."ספיידרמן" הוא ללא ספק סרט הקומיקס המושלם ביותר שנעשה עד היום, הכוונה היא לא לטוב שבהם מכיוון שסרטי באטמן הראשונים למשל, מבחינה קולנועית טובים יותר, אבל ספיידרמן הצליח לשמור על רוח חוברות הקומיקס ואחרי שאתה צופה בסרט אתה מרגיש כאילו קראת חוברת מצויינת של הגיבור בגעטקס. הדיאלוגים הדביקים בין מרי ג'יין (אותה מגלמת השחקנית קירסטין דאנסט) לבין ספיידרמן (אותו מגלם טובי מגוואיר, אחד מבחירות הליהוק המוצלחות של כל הזמנים, לפחות במה שקשור בסרטי קומיקס) נראים כאן טבעיים בעוד שאם היינו רואים אותם בסרט אחר, דוגמת "מתקפת המשובטים" היינו זזים בחוסר נוחות בכסא.
כן, הסרט מנסה להיות מוסרי וללמד אותנו כי "עם כוח רב מגיעה גם אחריות כבדה", אבל כל מי שקצת מכיר את החוברת קרא את המשפט הזה אלפי פעמים. הסיפור זורם בעיקר תודות להופעותיהן המצויינות של כל השחקנים, ויליאם דפו כנורמן אסבורן הוא מושלם, לג'יימס פרנקו שמגלם את בנו נכון עתיד גדול לפחות בזאנר סרטי הנעורים (טוב נו, הוא נראה דוגמן של קסטרו). שאר השחקנים מצליחים לגלם את הדמויות, שחלק גדול מילדי העולם גדלו עליהן, בצורה אמינה. אמינה בעיקר בגלל שהיא מוכרת לנו, אנחנו נכנסים לסרט ומרגישים כאילו כבר ראינו כבר עשרה סרטים בסדרה, אנחנו מרגישים בבית.סם ראימי, הבמאי, שמאוד אוהב להזיז את המצלמה בסרטיו ולהמציא שוטים שמעולם לא נראו על המסך מגיע לשיאו בסרט וחלק מהצילומים המראים את ספיידרמן מרחף על גגות העיר פשוט מעבירים בכם צמרמורת. ניכר כי ראימי מאוד נהנה בעשיית הסרט, וברור שהוא אוהב את ספיידרמן.
פיטר פרקר הוא בחור חנון שבמהלך טיול בבית הספר הוא נעקץ על ידי עכביש רדיואקטיבי וכך הופך בסופו של דבר ל"ספיידרמן", נורמן אוסבורן, איש עשיר שעוסק בניסיונות לצבא, עומד לאבד את החברה שהקים במו ידיו ולכן מנסה על עצמו ניסוי חדשני שהופך אותו לגובלין הירוק ולאויבו הגדול של ספיידרמן.להוציא את האפקטים המיוחדים יש בסרט תהליך ברור ביותר בו הופך פיטר פארקר מבחור חנון, רזה, אחד שכולם מתעללים בו, לסופר גיבור שמציל את העולם. הכוונה היא לא רק לשינוי חיצוני (טובי מגוואיר מתחיל את הסרט כחוש ורזה אולם אחרי אימונים של חצי שנה הוא בנה גוף שלא מביים את טום קרוז) הכוונה היא בעיקר לשינוי פנימי, שמגיע בעיקר לאחר מותו של דודו האהוב, אנחנו פשוט רואים את פיטר פארקר מתבגר לנו מול העיניים. בניגוד ללהיט השני של הקיץ "מתקפת המשובטים", שלקח את עצמו ברצינות יתרה וזו אחת הטעויות הגדולות שם לדעתי, "ספיידרמן" נושא את דגל ה"כיף" ועושה זאת בכבוד.שורה תחתונה: בואו לסרט בראש טוב, לא רציני מידי, חבקו אותו באהבה ותנו לבמאי ולשחקנים לקחת אותכם למסע אל עבר ההירואיות והצדק. 9 בסולם אלון.
ספיידר מן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1722/09/2019 00:01:50
9/10אייקון ציון
אוריג''ין סטורי פשוט מצוין! האפקטים עדיין מחזיקים בימינו, האקשן טוב והעלילה מעניינת. הנבל בסדר פלוס. החזיק במשך 15 שנים בתואר סרט ספיידרמן הטוב ביותר לדעתי, עד שהגיע "ספיידרמן: השיבה הביתה" שאיבד את התואר מהר מאוד ל"ספיידרמן: ממד העכביש".
שם: rotem590גיל: 1720/11/2015 22:41:51
10/10אייקון ציון
סרט פשוט מצוין! לא האמנתי שאני אהנה הסרט הזה כל כך, אבל הוא היה באמת ממש ממש טוב!
שם: דאןגיל: 1709/05/2008 02:11:49
8/10אייקון ציון
סרט נחמד!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט