אנשים כתומים ביקורת סרט

SEE RANK Anashim Ketumim Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אנשים כתומים":
"חנה אזולאי הספרי חוזרת לעסוק בשאלות זהות ומגדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 	
SEE RANK
Anashim Ketumim
משחק ריטה שוקרון, אסתי ירושלמי, חנה אזולאי הספרי, יורם טולדנו, מיטל גל סויסה במאי/ת חנה אזולאי הספרי  
ישראלי
ביקורת סרט לאנשים כתומים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אותנטי ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסוף הסרט שחור אומר לגיבורה אחיה, רגע לפני שהיא יוצאת לפנימייה "אל תשכחי לרגע מנין באת". חנה אזולאי הספרי ממשיכה לעסוק במקורותיה המרוקאיים גם בסרטה החדש "אנשים כתומים". סרט שמעבר לכתיבת התסריט שלו וגילום אחד הדמויות הראשיות בו, אזולאי הספרי גם ביימה.הסרט מספר על שלושה דורות במשפחה שהגיעה ממרוקו וחיה ביפו. הסבתא זוהרה (ריטה שוקרון הכובשת) מייעצת לאנשים לגבי עתידם דרך חלומות שהיא חלומות. זוהרה היא גם אלופה בבישול קוסקוס. ביתה הצעירה סימון (אסתי ירושלמי ,שלי מזכירה את אנה מניאני) מנהלת מסעדה קטנה והנכדה זוהר (מיטל גל סויסה האנרגטית) לומדת בתיכון ומנסה ללמוד על ההיסטוריה של משפחתה.כשהאחות פאני (אזולאי הספרי בעוד תפקיד מעולה) מגיעה לביקור מולדת מפאריז הכול מסתבך.
שוב אנו במחוזות הריאליזם הפנטסטי-אותו תת ז'אנר המאופיין במציאות מחוספסת עם נגיעות של אגדה. אם ב"שחור" הפנטסיה והדמיון יוצגו על ידי מלאכת הכשפים שנהגו לבצע אם המשפחה וביתה ב"אנשים כתומים" אלו הפלאשבקים המחזירים את הצופה לעבר שהיה או לא היה במרוקו. שם ככל הנראה נישאה זוהרה בגיל 12 לגבר מבוגר ולאחר מכן נטשה אותו.אזולאי הספרי לאורך הקריירה שלה הצליחה לנסח כמעט תמיד דמות נשית מרתקת, זו של האישה הישראלית החדשה שלווא דווקא מקוטלגת לפי מוצאה. אישה שנמצאת בקונפליקט מתמיד בין העבר והמסורת לבין ההווה והקדמה. הנשים שהיא גילמה היו ברובם נשים אקטיביות, שיודעות מה הן רוצות, כאלו שיעשו הכול כדי לא להיכנע לתכתיבי החברה שממנה באו. גם ב"אנשים כתומים" הגברים הן הדמויות החלשות ואילו הנשים מנהלות את העניינים (אך סמלי הוא שבעלה של האחות הצעירה הוא שוטר, נציג הסדר והחוק. אך בעצם את הסדר קובעות הנשים בסרט בכלל ואשתו בפרט)
חסרונו של הסרט הוא בניסיונו לעסוק ביותר נושאים. האם באמת נחוץ הסיפור שבו הנכדה מנסה לחקור את פשר ההרדמות של סבתא ואימא ?(שאולי חולות במחלת הנקרולפסיה)? האם הכרחי לבצע זיג זג תמידי בין ההווה לעבר במרוקו? הסרט נופל וכורע תחת כובד משקלו ומזכיר יותר מ"שחור" את סרטו של מרקו כרמל "אחותי היפה".אם מצלחים לסנן את הגודש העליתי המופרז המגובה בצבעים המושפעים מסרטי דאגלס סירק ואלמודובר, ניתן ליהנות מ"אנשים כתומים" (ששמו נוגע לעיסוק המשפחתי והמסורתי באוכל). הדינמיקה בין השחקנים מצוינת, המשחק אמין ואף מרגש לעיתים ואזולאי הספרי מוכיחה יכולות ראויות כבימאית שזהו סרט הביכורים שלה."אנשים כתומים" מצטרף ל"מפריח היונים" בעיסוק המחודש והמבורך של הקולנוע הישראלי במקורותיו הערביים וטוב שכך. כמו שאמר האח ב"שחור" "אף פעם אל תשכח מהיכן באת..."
אנשים כתומים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חייםגיל: 3222/11/2014 16:23:44
8/10אייקון ציון
סרט יפה עם הרבה רגש עם אוכל ומוזיקה צבעוני ,שווה צפיה
שם: סיגליתגיל: 2822/11/2014 16:20:02
7/10אייקון ציון
מאוד מעניין עם רגשות מעורבים, סרט מאוד נחמד
שם: איציק גורגיל: 3618/10/2014 00:02:05
5/10אייקון ציון
סרט מיותר! משהו בסגנון של בוא ניקח כמה מרוקאים ונעשה סרט אותנטי, עם בישולים וסבתא מרושעת ואפילו טווס סטייל קוסטוריצה, אפילו נצלם במרוקו אין יותר אותנטי מזה..
קישורים
חץ אנשים כתומים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט