קצה המחר ביקורת סרט

Edge of Tomorrow Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קצה המחר":
"לקום אתמול בבוקר פוגש את סטארשיפ טרופרס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Edge of Tomorrow
משחק טום קרוז, אמילי בלאנט, ביל פקסטון במאי/ת דאג ליימן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לקצה המחר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"כיף אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אך סמלי הוא שה.ג'י. וולס כתב את ספרו "מכונת הזמן" בשנת 1985, השנה שבה נוצר הקולנוע. ומהו הקולנוע אם לא מכונת זמן משוכללת שמאפשרת לצופה לשוטט באופן בלתי מוגבל בעבר ובעתיד ואז להחזירו למציאות של ההווה?סרטי המסע בזמן נחלקים באופן גס לשתי קטגוריות: הסרטים הקלילים הקומיים המנסים לנצל את שלל האפשרויות המשעשעות שקיימות בעיוות ציר הזמן (אימו של מרטי ב"בחזרה לעתיד" מתאהבת בו למשל כשהיא פוגשת אותו בצעירותה) והסרטים הדיסטופיים המלנכוליים שתמיד קץ העולם מרחף מעליהם כדוגמת סרטי "שליחות קטלנית" והסרט "12 קופים".
הסרט החדש "קצה המחר" מצליח לעשות את הבלתי אפשרי כמעט ולספק לצופה סרט "סוף עולם" עקוב מדם שהוא גם אקשן בלתי פוסק וגם (כן כן) קומדיה על גבול הסאטירה המתוחכמת ורק על כך יש לברך את העושים במלאכה וברשותם הבימאי דאג לימן.טום קרוז הבלתי נלאה הוא קצין בצבא האמריקאי הנשלח לסקר את הקרב המכריע בין צבאות כדור הארץ לבין פולשים מהחלל החיצון המאיימים לכלות את מקום מושבו של האדם. קרוז שמנסה להתחמק משדה הקרב נאסר ומגיע למחנה טירונים היוצאים לקרב. לאחר שהוא נהרג כמעט מייד עם תחילת הקרבות הוא מתעורר להפתעתו ומתחיל את יומו במחנה הטירונים מחדש – עד שהוא נהרג שוב ומתעורר מחדש. בשדה הקרב הוא פוגש לוחמת מבריקה (אמילי בלנט המצוינת) שהיא כנראה היחידה שמבינה מה קורה לו (שוב ושוב...) ויחדיו הם ינסו להתגבר על האויב ולנצח את המלחמה.
מי שנזכר באותו חזאי מעצבן החווה שוב ושוב את יום האתמול בסרט "לקום אתמול בבוקר" וחושש מחיקוי יכול להירגע. כשמתרגלים לחזרה לחיים של קרוז הסרט הופך להנאה של ממש. קרוז שמסרב להשלים עם גילו הלא צעיר ממשיך לשרטט דמות של גיבור פעולה בעל כורחו שמתייסר אבל מזנק לקרב עם הפנים הנחושות ביותר בהוליווד, בלנט נפלאה כחיילת מוטרדת.האפקטים מסחררים והצילומים עוצרי נשימה, אי אפשר להסיר לרגע אחד את העיניים מהמסך מכיון שבראש ובראשונה מדובר כאן בסרט קיץ הרי זה לא ממש משנה מדוע קרוז חוזר שוב ושוב לחיים.. העיקר שהוא שוב קם לחיים ומציל כמו תמיד את העולם."קצה המחר" הינו סרט קיץ שלא לוקח עצמו ברצינות (ראה "רובוטריקים") ומספק לצופה שעתיים של בהנאה צרופה-לשם שינוי הצליח להם שם בהוליווד. רוצו לראות !
קצה המחר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: oryanzגיל: 2830/08/2020 13:53:01
8/10אייקון ציון
סרט מעולה, עשוי היטב חייב לציין את הנקודה הכי טובה של הסרט, עצם העבודה שהוא חוזר על עצמו אבל עדיין מחזיק את הצופה, בכל סצנה מחדש הבמאי גרם לי לפחות לדרוש להבין מה עושים הלאה בשביל לשנות ולשפר, ופשוט ישבתי בהמתנה ונהנתי מהמשחק של טום קרוז ומהתסריט הגאוני. הסרט הזה יכל בקלות להיכשל, סרט מבוסס מנגה יפנית, ז''אנר ספציפי מאוד לקהל ספציפי, סרט שחוזר על עצמו ולמרות הכל הסרט עדיין מושך מעניין. הייתי שמח לראות בסוף הסרט את העתיד בין ביל לריטה
שם: rotem590גיל: 1719/10/2015 18:37:35
10/10אייקון ציון
סרט ענק! המון קטעי אקשן אדירים, וגם כמה קטעים מצחיקים שקרעו אותי מצחוק. מהסרטים הטובים ביותר של טום קרוז.
שם: גיאגיל: 2816/11/2014 20:22:28
7/10אייקון ציון
סרט אקשן נהדר ועשוי היטב. העלילה מתמקדת בלולאת הזמן שבה הדמות הראשית חוזרת כל פעם לחיים. באופן מפתיע הטריק הזה לא נמאס לכל אורך הסרט, זה מראה על בימוי טוב. אפילו הבדיחות שקשורות לחזרה בזמן היו לא רעות ורק הגדילו את ההנאה מהסרט. לגבי האפקטים, אין להכביר מילים, הקרבות עשויים בצורה מרשימה. בנוסף, השיתןף פעולה בין טום קרוז ואמילי בלנאט עובד נהדר. 7/10 שווה צפייה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט