שושנה חלוץ מרכזי ביקורת סרט

Kicking Out Shoshana Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "שושנה חלוץ מרכזי":
"קומדיית קיץ במשקל רבע נוצה שלא חפה מפגמים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kicking Out Shoshana
משחק אושרי כהן, גל גדות, אלי פיניש, מריאנו אידלמן, יוסי מרשק יניב ביטון, רותם קינן, עינת ויצמן, אנחל בונני, צבי שיסל מיקי קם, עמי סמולרצ'יק, ניקי גולדשטיין במאי/ת שי כנות  
ישראלי
ביקורת סרט לשושנה חלוץ מרכזי מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"קיטשי וקליל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די48.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בטיימינג לא רע, בדיוק לאחר המונדיאל ולאחר שהשחיין איאן טורפ יצא מהארון, יוצא למסך הגדול סרטו של שי כנות (במאי "הבורר") - "שושנה חלוץ מרכזי". הסרט עוסק בעמי שושן (אושרי כהן) שחקן קבוצת הכדורגל בני ירושלים ומלך השערים של הליגה. באחת היציאות שלו למועדון לילה הוא מתחיל עם מירית (גל גדות) חברתו של המאפיונר הירושלמי, חיים בוקובזה (אלי פיניש) המכונה "כושי". לאחר ששושן נתפס על חם, כושי מחליט לכרות את אחד מאשכיו כעונש, אבל שושן מצליח לשכנע אותו לתת לו במקום זאת עונש חינוכי. כושי בוחר בעונש הכי קשה שאפשר לתת לשחק ירושלמי: לצאת מהארון (באופן שיקרי כמובן) במסיבת עיתונאים בשידור חי. מדוע כושי בוחר דווקא בעונש הזה? כי כך לדעתו אנשים לא יחשדו שהיה משהו בין שושן למירית וכבודו לא יפגע.המשמעות היא ברורה: יציאה מהארון של שחקן בני ירושלים (על תקן בית"ר י-ם) היא למעשה חיסול הקריירה שלו. "הומו בטדי?" האוהדים מתפלאים וכמעט מתעלפים. האוהדים כמובן מתנכלים לו, חוץ מנחי (יניב ביטון), אוהד בני י-ם הנמצא עמוק בארון. שושן זוכה להתנכלויות בחדר ההלבשה והוא מיובש על הספסל בתקווה שיבחר לעזוב את הקבוצה מרצונו החופשי. בסופו של דבר, בעזרת סוכנו, דדה בן שבת, (מריאנו אידלמן), שושן מחליט לנצל את המצב לטובתו: הוא נבחר להוביל את הקמפיין של הבית הפתוח ע"י חיליק (רותם קינן) ופז (עינת ויצמן) והוא גם מצטלם לפרסומת של חברת ארונות. במקביל הוא ממשיך להסתבך עם כושי כי הוא ומירית לא מוכנים לוותר על אהבתם של האחת לשני.
אף על פי שמדובר בסרט צבעוני, קליל ומבדר במשקל רבע נוצה (ולכן גם אין צורך לקחת אותו ברצינות) יש בו לא מעט בעיות: כמות התוכן השיווקי שנשפכת בו בחמשת הדקות הראשונות ככל הנראה חסרת תקדים לקולנוע הישראלי. הצופה עוד לא מפסיק להבין איפה הוא וכבר נדחפת לו פרסומת של אחד המותגים של מפעל הפיס, חברת הלבשה, יצרנית רכב, ערוץ טלוויזיה מסוים ועוד. אם זה עוד אפשר להתמודד, אבל הדברים הצורמים נמצאים בעיקר בתסריט שנכתב ע"י עודד רוזן ("הללויה") שהוא גם מחבר תשבצים שבין היתר חיבר בעבר תשבצי ספורט. למרות זאת הוא מצליח לשזור בסרט שלל טעויות בסיסיות: שחקן שעולה מהספסל לא יכול לעמוד על המגרש בהצגת השחקנים ורוזן בכל זאת מציב את שושן שם. שחקן לא יכול להיכנס למגרש ללא אישור שופט, אבל שושן עושה מה שבא לו.הפשלה הגדולה ביותר של הסרט טמונה בהצגתו של עמי שושן ככדורגלן הפעיל הראשון שיצא מהארון אי פעם. ע"י חיפוש פשוט בגוגל, לפני כתיבת התסריט, אפשר היה לגלות בקלות שהכדורגלן הפעיל הראשון שיצא מהארון היה ג'סטין פשנו. בהמשך הסרט, נעשה ניסיון מיותר לתקן את הטעות ע"י אזכור שוער יפני שיצא מהארון ועשה חרקירי (זה לא באמת קרה). בכל מקרה שושן הוא אפילו לא הכדורגלן השני שיצא מהארון. כי בשנים האחרונות עשו זאת רובי רוג'רס ותומאס היצלספרגר. גם מפיקי הסרט אחראים על טעות די מעצבנת: המשחקים מתוארים כנערכים באצטדיון טדי, אבל רואים בבירור שמדובר באחד האצטדיונים החדשים (פתח תקווה או נתניה). אם אי אפשר היה לצלם בטדי, למה פשוט לא לשנות את שם האצטדיון לאדי או משהו כזה?
ישנם כמה בחירות קאסטינג חכמות כמו הקומיקאי יניב ביטון, שהוא גם שחקן מוכשר. למרות שתפקידו קטן, הוא הדמות הכי חביבה ואמינה בסרט. אושרי כהן הוא כמובן הבחירה המושלמת לתפקיד עמי שושן גם בזכות היותו שחקן כדורגל חובב. גם עינת ויצמן עושה תפקיד נהדר כפז הקשוחה שלא מאמינה בהגדרת מיניות, ורותם קינן ("מי מפחד מהזאב הרע") מוכיח שעוד לא ראיתנו את כל היכולות שלו עדיין.מצד שני ישנן גם כמה ליהוקים כושלים: עד לאמצע הסרט לא הבנתי אם סמי, העוזר של כושי, הוא גרוזיני או מרוקאי. בסופו של דבר התברר שהוא ערבי. יוסי מרשק פשוט לא מתאים לתפקיד הזה כי במקום לשחק ערבי הוא עושה חיקוי של ערבי מביך שיהיו שיפרשו אותו אף כגזעני. למה פשוט לא לקחו שחקן ערבי? גל גדות נותנת תצוגת משחק ברמת אופרת סבון, ונראה שהיא מודעת לכך שהסיבה היחידה שהיא נמצאת בסרט היא בגלל מי שהיא ולא בגלל כישורי המשחק שלה. כמו שושן גם לקהל קשה להוריד ממנה את העיניים."שושנה חלוץ מרכזי" עוסק באחד הנושאים הטעונים ביותר מבחינה חברתית בישראל, זכויות קהילת הלהט"ב, כקומדיה הוא היה יכול לעשות זאת בצורה חכמה ונוגעת ללב, כמו הלהיט הצרפתי "לצאת מהארון" שנראה כמו מקור ההשראה של הסרט הנ"ל. לצערי כנות ורוזן מתעסקים באופן שטחי וסטראוטיפי בנושא המורכב. התוצאה במקרה הטוב קיטשית וקלילה.
שושנה חלוץ מרכזי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נויגיל: 2103/12/2016 14:06:09
4/10אייקון ציון
עוד סרט ישראלי נחמד ולא יותר מזה שכיף לראות עם המשפחה כשמשעמם, מהר מאוד הוא מתחיל להיות מעייף ולא מעניין במיוחד.
שם: anipoגיל: 4427/03/2016 11:12:04
8/10אייקון ציון
סרט שבא ללעוג לסטיגמות הקיימות בחברה הישראלית. עמי שושן (עמית בן שושן?) הוא שחקן בבני ירושלים ( בית"ר ירושלים? ) שמשחקת באיצטדיון טדי ( למרות שמדובר באיצטדיון בנתניה ) שהיא קבוצה שקהל אוהדיה לא ידוע כקהל סובלני לשונה. יום אחד בעקבות ניסיון להתחיל עם חברה של עבריין , הוא נכנס לתסבוכת שמכריחה אותו להצהיר שהוא הומו. מכאן מתחילה שרשרת אירועים מצחיקה. המוסר השכל הוא שבסוף הלב מנצח ונותן את הטון ושאי אפשר לחיות בשקר לאורך זמן. כחסיד גדול של הקומדיות הישראליות של שנות ה -70 וה- 80 אפשר לומר שהסרט הזה לא מבייש את המקורות.
שם: roevגיל: 2826/03/2016 20:08:26
8/10אייקון ציון
כשבא לך לראות סרט פשוט וכיף, זה בדיוק הסרט. סרט משעשע ומאוד קליל עם קריצה לקהל הישראלי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט