זינוק בעליה ביקורת סרט

Zinuk BaAlia Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "זינוק בעליה":
"קומדיית מצבים טלוויזיונית שהולכת לאיבוד על המסך הגדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Zinuk BaAlia
משחק שלמה בראבא, איתי טיראן, מלי לוי גרשון, רותם זיסמן כהן, עידית טפרסון, רומי אבולעפיה, יוסף סוויד ויוסי מרשק במאי/ת אורן שטרן  
ישראלי
ביקורת סרט לזינוק בעליה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סרט זניח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
העניינים יגעים אצל משפחת גבע. הבן לא זוכה להערכה הראויה מצד אביו (שניהם מנתחים פלסטיים אגב) הכלה שהביא הבן נדמית להוריו כצרה צרורה. הבת היא רווקה מזדקנת החולמת בלילות על כוכב סרטים ערבי ועוד רוקדת ריקודי בטן רחמנא לצלן. מאורע הרה גורל שישפיע על בריאותה של אם המשפחה יכריח את כל גיבורי הסרט להתעמת עם המציאות הכואבת שבה הם חיים.סרטו של אורן שטרן היה יכול להיות דרמה משפחתית נוקבת או לחלופין קומדיה עסיסית אם היה מנווט ביד עדינה ומגובה במשחק ראוי. לרשותו של שטרן עמדו שחקנים מוערכים שלמה בר אבא המגלם את האב , איתי שטרן הוא בנו. רותם זיסמן כהן היא הכלה המיועדת ומלי לוי היא האחות.
אולם הדמויות בסרט הן כל כך סטריאוטיפיות וחד ממדיות עד שהסרט הופך במהרה לפארסה לא אמינה שהייתה במקרה הטוב יכולה לשמש כפיילוט לסדרת טלוויזיה טראשית ("מעין "היפים והאמיצים מרחביה" או משהו כזה). משפחת גבע היא כמיטב מסורת סרטי הבורקס – משפחת אשכנזית יהירה שאינה מסוגלת להביע רגשות. רותם זיסמן כהן היא הפאם פאטאל דה לה שמטה מעדות המזרח שיורה משפטים מגוחכים שלא יאומנו והיחידה שמצילה את המצב היא מלי לוי.לוי היפה שהתפרסמה בראשית דרכה כדוגמנית ומשתדרגת לאט ובטוח כשחקנית קולנוע מרשימה, עושה כמעשה מריאן קוטיאר בסרט "יומיים ולילה" ומציגה מראה לא זוהר בעליל ויש משהו נוגע ללב בדמותה הגמלונית וחסרת הביטחון - לכן גם הרומן בינה לבין המורה המחליף להתעמלות בבית הספר שבו היא מלמדת הוא בערך הדבר האמין היחיד' בסרט.
כמיטב המסורת של סרטים שנעזרו במימון המיזם לקולנוע בירושלים, נאלצו יוצרי הסרט לצלם את העיר בזוויות שונות ובהזדמנויות רבות. אם ב"התאבדות" שיגיע בקרוב למסכים או ב"הערת שוליים" צילומים אלו משתלבים בצורה חלקה בתוך התסריט, הרי שב"זינוק בעלייה" נדמה כי העיר ממש נגררת בכוח לתוך הפריים. כמו צילום מאולץ של מלון ליאונרדו או הזכרה חוזרת של שמות אזורים בעיר כדי שהצופה חלילה לא ישכח באיזו עיר מדובר.אם יש סיבה אחת ללכת לצפות בסרט הממש לא חשוב הזה זוהי מלי לוי שמצליחה באורח פלא להרשים ולהשאיר רושם חיובי כלשהו בתוך הסרט המיותר הזה.
זינוק בעליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4617/02/2018 18:23:50
6/10אייקון ציון
בשורה התחתונה מדובר על סרט בינוני. תאונת דרכים שעוברת משפחה ממעמד סוציואקונומי גבוה, טורפת את הקלפים לגבי כל אחד מהם ומשנה את מסלול חייהם. התאונה מתרחשת ביום בו אמור הבן, שהוא מנתח פלסטי להתחתן עם בחירת ליבו שהיא בחורה פשוטה מהמעמד הנמוך. התאונה קוטעת את תכניותיהם ויוצרת קרע ביניהם. האם כתוצאה מהתאונה נכנסת לתרדמת. האב הנירגן וששונא כל מי ששונה ממנו ושהיה הנהג, מאבד את רישיונו ונאלץ לעבור שוב טסט. הבת הרווקה, שהיא מורה לערבית מאמינה שאם תרוץ מיני מרתון, אימה תתעורר.כחלק מזה היא מכירה בחור שמאמן אותה. משחק טוב של חלק מהשחקנים אבל זה מסוג הסרטים שחסר בהם משהו ואתה לא יודע בדיוק על מה לשים את האצבע.
שם: SHAYEגיל: 3405/11/2015 13:20:33
7/10אייקון ציון
בתור לא חובב סרטים ישראלים הסרט היה נחמד ראיתי אותו במוד חופשה מהעבודה והיה נחמד מאוד. קליל וזורם , הומור סביר תסריט סביר שחקנים בסדר... שווה צפייה בבית כשיש חשק לסרט נחמד.
שם: מריםגיל: 6520/09/2015 08:16:12
7/10אייקון ציון
סרט עם כמה רגעי צחוק,לא כל כך אחיד מבחינת האמינות של העלילה והמשחק (אולי בגלל זה מהנה..)סה"כ מבחינתי צל"ש לקולנוע הישראלי שהעדפתי בעונה זאת משלל הסרטים הזרים
קישורים
חץ זינוק בעליה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט