לפני החורף ביקורת סרט

Before The Winter Chill Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לפני החורף":
"עוד יצירה ראויה של הסופר בימאי פיליפ קלודל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Before The Winter Chill
משחק דניאל אוטיי, ליילה באקטי, קריסטין סקוט תומס במאי/ת פיליפ קלודל  
דרמה
ביקורת סרט ללפני החורף מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"תוגת הבורגנות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די3.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוע הצרפתי נוהג להתעסק בכמה נושאים באופן אובסיבי ואחד מהם הוא חיי הבורגנות הנהנתנית כשבחלק לא קטן מהסרטים גן העדן הבורגני הוא בעצם גיהנום. גם סרטו החדש של הבימאי והסופר המוכשר פיליפ קלודל עוסק במשפחה מבוססת ומכובדת בקהילה שעל פניה חייה את החיים המושלמים אבל אישה זרה אחת שחודרת לאידיליה מפרה באחת את השלווה וחושפת את התרמית בחיי הגיבורים בסרט. נושא נוסף המעסיק את הקולנוע הצרפתי הוא דמות המהגר כמסמל את האחר השונה וכמסמל את השינוי הדמוגרפי שעובר על צרפת. סרטים כמו "וולקאם" או "חוף מבטחים" דנו בשאלת יחסי המהגר למול הוותיק בחברה הצרפתית ובשאלת הסובלנות של החברה הצרפתית בימינו.דניאל אוטיי הוא מנתח מצליח שיש לו הכול - משרה מכובדת, בית יפיפה בכפר אישה נאה (קריסטין סקוט תומס המצוינת) וילדים מוצלחים. אבל מתחת לאידיליה מתגנבת עצבות גדולה וריקנות שתתפרץ ברגע שבו הוא יפגוש בבר בחורה מסתורית (ליליה בקטי) וחייהם של המנתח המצליח ומשפחתו לא יחזרו להיות כמו שהיו.
קלודל, פרופסור לספרות צרפתית, כתב עד היום כשמונה ספרים - מאחורי יצירתו מבצבצות תובנות של 11 שנים שבהן לימד ספרות צרפתית בכלא. קלודל אוהב לברוא קהילות קטנות ומבודדות, להכניס לתוכן איזשהו גורם זר ולצפות בהתנהגותן. בספרו המטלטל "הדוח של ברודק " העוסק בכפר צרפתי המנסה להשתקם מפצעי מלחמת העולם השנייה זהו ה"אנדרר" שמגיע משום מקום, אין לו שם, וגם לא היסטוריה האנדרר הוא המטפורה לנרדפותו של מי שהוא אחר ומערער את האיזון הקיים במקום שאליו הוא מגיע ממש כמו הבחורה המסתורית ב"לפני החורף".בסרטו הראשון של קלודל כבימאי "לאהוב אותך מאז "משנת 2008 מסופר על מפגש מחודש של שתי אחיות לאחר חמש עשרה שנה. כשהאחות המבוגרת מגיעה לדור בצילה של אחותה הנשואה לאחר שבילתה שנים בבית הסוהר. בסרטו השני של קלודל "השקט שבאהבה " מ2011 תופיע אישה מסתורית בחייו של מרצה איטלקי ותהפוך את עולמו . כמו פולנסקי בוחן קלודל מה קורה כשמופר האיזון הכה שביר בחיי גיבוריו ואיך הם מתנהגים למול שינויים.
לפני החורף מזכיר את "לאהוב אותך מאז" באיפוק ובעגמומיות שלו. הסרט הוא אות ומופת לבימוי מינימליסטי המתעכב על כל תנועה בפניהם של הגיבורים ולפעמים אצל קלודל מבט או הזזת הגוף מבטאים עולם ומלואו. כמו בקריאה בספר טוב, העלילה נפרשת אט אט למול הצופה ואם מתאזרים בסבלנות אפשר להיכבש על ידי עוד יצירה מעוררת הערכה של קלודל. יצירה שמשאירה בסופה הרבה שאלות פתוחות ואף תחושה של חמיצות. אצל קלודל אין האפי אנד במובן המקובל והוא גורם לצופה שלו לחשוב-תוך כדי וגם לאחר הצפייה בסרט."לפני החורף" הינה יצירה נבונה וכזו שמכבדת את הצופה. מומלץ לצפות בה ולצלול שוב עם קלודל לנבכי הנפש האנושית.
לפני החורף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ניצהגיל: 6906/11/2014 12:52:33
8/10אייקון ציון
סרט צרפתי מהחיים שמתנהל כמו כל רומן פשוט עד לפיתול המפתיע בסופו שהופך אותו לטוב נהניתי
שם: רוח חופשיהגיל: 5617/10/2014 21:46:08
10/10אייקון ציון
סרט מצויין. ממש מצויין, מעורר מחשבה, משחק מעולה של כל השחקנים...השחקנית הצעירה מעולה, מי שרצה לדעת היכן שיחקה קודם, כי לי היתה מוכרת ולקח לי זמן "מים ואהבה"...הוא מיועד לאנשים בוגרים בנפש ובגיל. הוא סרט שלוקח פנימה, לתהליכים נפשיים ולשאלות שמתחילות להישאל בדרך כלל במחצית החיים. אנשים שחיים ביחד שנים רבות, ברווחה כלכלית, מה קורה להם בזוגיות, מול הילדים שיולדים ילדים, מול הזוגיות של הילדים שלהם, כשכבר כבשו יעדים עיקריים...הבית בו גר הזוג מסמל היחסים ביניהם...הניכור, הריחוק, הגודל שמאפשר מרחב, שנובע לא מצורך במרחב אלא בחוסר התעניינות...עד שקורה משהו שמטלטל, כי צריך שיקרה משהו שיבוא מבחוץ שישפיע על הבפנים. סרט מעורר מחשבה מעניין והסוף שלו נותר כזה שכל אחד יכול לקחתו לאן שרוצה...ממליצה מאוד, שוב רק לקהל יעד מסויים....
שם: עמיתגיל: 4209/10/2014 12:03:09
7/10אייקון ציון
סרט איטי, לא קצבי, למרות אזהרות שזה סרט עייף ושישעמם נהננו. בעקבות המפגש, הסרט מעורר אצל הגיבור מחשבות באמצע החיים והכיוון הוא לאו דווקא זה האינטואיטיבי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט