עבירה ביקורת סרט

Felony Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עבירה":
"הפוטנציאל העלילתי לא מתממש והקהל נותר עם דרמה לא מאתגרת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Felony
משחק טום וילקינסון, ג'ואל אדגרטון, ג'יי קורטני, מליסה ג'ורג' במאי/ת מת'יו סבילה  
דרמה
ביקורת סרט לעבירה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דידקטי ומשעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע46.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אזהרת ספויילר. בעיתוי מעניין, יום לפני יום הכיפורים, יוצא למסכים "עבירה". השחקן האוסטרלי המוכשר ג'ואל אדגרטון ("גטסבי הגדול", "כוננות עם שחר", "ממלכת החיות", "לוחם" ועוד), כתב והפיק את הסרט שלכאורה אמור היה לספק לו תפקיד דרמטי רציני ואיכותי שיבסס את מעמדו ככוכב קולנוע אוסטרלי ובינלאומי. לדאבונו של אדגרטון "עבירה" הוא יותר סרט טלוויזיה לא מושקע משנות ה-90 , וכידוע אלו חלפו מהעולם. בעידן שבו סרטי טלוויזיה, מיני סדרות וסדרות נראים לעיתים קרובות יותר מושקעים ומורכבים ממרבית הסרטים הנועדים למסך הקולנוע, "עבירה" רחוק מלספק את הסחורה.מלקולם טוהי הוא בלש משטרה שנמצא בתהליך הפלתה של רשת סמים גדולה בסידני. הוא אפילו חוטף כדור באפוד מגן במהלך פשיטה. הוא בעל מסור לאשה בלונדינית כחולת עיניים ואב טוב לילדיו. הוא לא מדבר הרבה על עבודתו ומעדיף להפריד בין חייו האישיים לאקשן ברחובות העיר. ערב אחד אחרי תקרית הירי הוא יוצא להקפיץ כמה שוטים עם עמיתיו בפאב השכונתי. על אף ששתה לשוכרה הוא מחליט לנהוג בעצמו לביתו, ואז כמו שתמיד קורה בסרטים מסוג זה הוא מעורב בתאונה. ילד המחלק עיתונים נפצע קשה ונכנס לתרדמת.
שני בלשים מגיעים לזירת התאונה: קארל הותיק וג'ים הצעיר בגילומם של טום וילקינסון המעולה וג'יי קרוטני הנאה. משום מה השניים במקום להתעמק במקרה של פדופיליה אותו הם חוקרים, מוצאים את עצמם שוקעים עמוק בתוך חקירת התאונה שחושפת הבדלי דורות ויחס שונה כלפי החוק. זה כמובן מעלה שאלות לגבי אתיקה ומוסר. קארל מנסה להגן על גיבורנו השתוי בעוד שג'ים הצעיר חושד שמלקולם פצע את הילד המסכן שהיגר עם משפחתו מהודו ומשלם על כך מחיר כבד.בסרט שמעוניין לערער על אופיים והתנהלותם של אנשי החוק, גם ג'ים הגברתן, הבלונדיני הצעיר לא חף ממוסר לקוי. הוא לא מסתפק בלבקר את הילד השרוי בתרדמת בבית חולים, הוא גם מנסה לסייע לאם המסכנה כאשר לאט, לאט מסתבר שבעצם הוא מנסה לנצל את מעמדו כבלש משטרה ולגרום לאמו של הילד לצאת איתו, והוא לא עושה זאת בעדינות.
דרמת המוסר "עבירה" צועקת מהשנייה הראשונה עד האחרונה "אני סרט עם נושא חשוב" אבל מדובר בסרט שיש לו יותר חשיבות עצמית מכל דבר אחר. הוא איטי, מהורהר, יש בו המון שפע סלואו מושנס ונאומים פרובוקטיביים של קארל הותיק. אדגרטון כשל כבר בשלב התסריט כי הוא אינו מצליח לעורר עניין בסיפור וסימפטיה כלפי הדמויות. הסיבה העיקרית היא שאין בתסריט רבדים שהופכים את היצירה פרי עטו למורכבת ואת הדמויות לעמוקות. נראה שהסיבה היחידה שהסרט הזה נוצר היא רק בגלל שכל כובד משקלו של אחד הכוכבים הגדולים ביותר של אוסטרליה כיום עומד מאחוריו.
עבירה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mr. Rגיל: 2320/01/2015 19:25:36
6/10אייקון ציון
דרמת מתח חמורת סבר, כבדה ודידקטית שמזדחלת לאיטה למרות ההופעה המוצלחת של צוות השחקנים, "עבירה" מתאר בצורה אמינה ומדויקת כרוניקה של טיוח משטרתי אשר נובע מלחץ ומשיקול דעת לקוי, ובמקביל נוגע באופן מעט שטחי ומאולץ במפגע תאונות הדרכים וביחס הקשה כלפי מהגרים באוסטרליה.
שם: תומרגיל: 1627/10/2014 22:43:11
7/10אייקון ציון
תודה רבה לאתר סרט על הכרטיסים! הסרט הוא סרט דרמה העוסק בתופעת הנהיגה בשכרות. סרט דרמה נחמד מאוד. מומלץ לצפייה בטלוויזיה ולא בקולנוע על מנת לחסוך את העלות.
שם: נוריתגיל: 5926/10/2014 10:34:48
3/10אייקון ציון
משעמם ! משעמם ! משעמם ! איפה המתח? איפה הפעולה? בעלי נרדם ...
קישורים
חץ עבירה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט