כמו שאת ביקורת סרט

Youre Not You Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "כמו שאת":
"משחק נהדר של הילרי סוונק בסרט בנאלי וקלישאתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Youre Not You
משחק הילארי סוואנק, ג'ייסון ריטר במאי/ת ג'ורג' וולף  
דרמה
ביקורת סרט לכמו שאת מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"עמוס קלישאות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"משחק עוצר נשימה של הילרי סוונק" זהו הציטוט שנבחר להופיע על הפוסטר הישראלי של "כמו שאת" סרט העוסק בפסנתרנית שמאובחנת כחולה ב ALS. לא ברור אם זאת בדיחה שחורה או מעשה של חוסר מודעות, הרי הלוקים במחלה, בסופו של דבר, מגיעים למצב שהם אינם מסוגלים לנשום בכוחות עצמם. אז כן, בהחלט מדובר במשחק עוצר נשימה - תרתי משמע. בכל מקרה, זאת המחשבה היחידה שהסרט הזה הצליח לעורר בי אחרי היציאה מהקרנתו. זאת ואולי כנראה "שהתאוריה של הכל" שמוקרן במקביל ועוסק באותה מחלה, הנקראת גם תסמונת לו גריג, הוא כנראה הרבה יותר מעניין.כשבוחרים לעסוק בנושא כמו מחלת ניוון השרירים, מדובר בכניסה לשדה מוקשים. רק גשש מיומן יצליח לצאת ממנו מבלי לגרום לכל הקלישאות ומסחטות הרגש להתפוצץ לצופה בפרצוף. "כמו שאת" הוא סרט שדורך על כל מוקש קלישאה אפשרי. הרגש שהוא מנסה לעורר בצופה רחוק שנות אור מאותנטיות. "כמו שאת" המבוסס על ספרה של מישל וילדג'ן ומבוים ע"י ג'ורג' וולף הוא סרט שמאחר את זמנו. בדומה ל"מחוברים לחיים" קייט (הילרי סוונק) אינה מעוניינת במטפלת שגרתית, אלא דווקא במישהי שהיא הכי לא מתאימה לטפל בה מכיוון שלדעתה היא לא תגרום לה להרגיש כמו פציינטית.
בק ( אמי רוסום) המטפלת שנבחרת ע"י קייט, למורת רוחו של בן הזוג אוון (ג'וש דוהאמל) היא אם כל הקלישאות של הנערות הפרועות: היא מעדיפה סטוצים על פני אהבה, היא לא אחראית, אין לה שום ניסיון טיפולי בנכים, אין לה מושג איך לבשל, היא צובעת את ציפורניה בשחור וחולמת להיות זמרת מצליחה. כיאה לקלישאות בסרטים מסוג זה, קייט ובק יהפכו לחברות הכי טובות. הן יאזנו האחת את השנייה וילמדו זו את זה כמה דברים על החיים.לזכות הסרט יאמר שיש לו כמה רגעים מצחיקים, אבל הם טובעים בים של קלישאות וסצנות שמנסות לחלוב רגש מהקהל. הקאסט נהדר, דוהאמל מגלם בעל שהוא מצד אחד אוהב מאוד את אשתו ומצד שני הוא אדם קר וקצת אנוכי ובכך הוא מצליח ליצור תחושת ניכור אצל הצופה. אמי רוסום, הידועה בעיקר בזכות תפקידה ב"חסרי בושה", מושלמת לתפקיד.
הילרי סוונק היא בהחלט שחקנית מבריקה ואי אפשר שלא להיזכר בתפקיד המאוד דומה שעשתה כמתאגרפת ב"מיליון דולר ביביי" עליו זכתה באוסקר, אבל בגלל שהתפקיד דומה, וגם מפני שאחרי האוסקר השני שלה היא לא עשתה שום סרט שבאמת שווה משהו, התפקיד הממוחזר הזה עוד עלול לקבור לה את הקריירה. תארו לכם אם טום הנקס היה עושה עוד דמות של אדם עם פיגור שכלי כמה שנים לאחר "פורסט גאמפ", האם זה היה מועיל בצורה כלשהי לקריירה שלו?"כמו שאת" הוא סרט שאמור לגרום לתחושות טובות למרות מצבה הבלתי הפיך של הגיבורה הלוקה במחלה חשוכת המרפא. במקום זאת הוא הופך להיות מביך לצפייה כך שעדיף והיה יוצא ישר לטלוויזיה. גם מבלי לראות את הסרט אפשר לדעת לאן בדיוק הוא יוביל, מה יהיו הדילמות המרכזיות בו וגם איך הוא יגמר. למרות הקאסט הטוב, אין בו דמויות באמת מעניינת ולמרות שמראש מדובר בשדה מוקשים של קלישאות רגשיות, הוא נכשל בכל פרמטר בו "מחוברים לחיים" הצליח.זה לא שאי אפשר בשום פנים ואופן להצליח עם סרט בעל קונספט מסוג זה. סדרות כמו "האישה הטובה" הצליחו להביא דמויות עם נכות בזווית שונה ומעניינת. סרט עם טוויסט מרושע היה יכול להיות הרבה יותר מעניין מאשר עוד סיפור נדוש. "כמו שאת" מעדיף ללכת על הבנאלי והבטוח, מבלי לקחת שום סיכונים ומבלי לחדש שום דבר. רק מי שסוגל להתעלם מצונאמי הסצנות השחוקות שבו יצליח ליהנות ממנו.
כמו שאת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נטלי שניגיל: 1824/01/2016 22:05:22
10/10אייקון ציון
בדרך כלל אני לא כותבת ביקורות לסרטים אבל הסרט הזה השאיר אותי חסרת מילים עם דמעות בעיניים וגרם לי להתרגש באופן יוצא דופן. סרט מומלץ מאוד, מרגש והילארי סוואנק שיחה באופן מדהים ! באופן כללי המשחק מעולה ! מדהים מדהים מדהים !!
שם: ירון .ו.גיל: 3018/02/2015 23:29:01
8/10אייקון ציון
סרט טוב, מומלץ לראות. לא עשו אותו כבד מידי ויחד עם זאת הוא מרגש
שם: חןגיל: 2108/02/2015 13:52:30
3/10אייקון ציון
סרט אמריקאי עמוס קלישאות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט