הדברים שאני רוצה ביקורת סרט

La liste de mes envies Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "הדברים שאני רוצה":
"קומדית "מה יקרה אם" קטנה, חכמה ושנונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La liste de mes envies
משחק מתילד סנייה, מרק לבואן, פטריק שנה במאי/ת דידייה לה פשר  
דרמה
ביקורת סרט להדברים שאני רוצה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מעודן וחכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"מה יקרה אם" הוא אחד הנושאים הקומיים הכי נפוצים. שחקנים כמו ג'ים קארי ביססו לפחות חצי קריירה על כך. "הדברים שאני רוצה" היא קומדיית "מה יקרה אם" אבל מהצד הרגיש, המעודן, החכם והאינטליגנטי יותר של הז'אנר. הפעם ההתעסקות בשאלה "מה אם" נלקחת מזווית אחרת. בעוד שקומדיות אחרות מממשות את הפוטנציאל של השאלה כבר מתחילתן, גיבורת הסרט, ז'וסלין (מטילד סנייה), אינה ממהרת לעשות זאת מיד, אלא בוחרת קודם כל להתחבט בשאלה. וכך המחשבה ולא המעשה עומדים במרכז."מה אם" של הסרט הוא מה יקרה אם אפדה את 18 מיליון היורו שזכיתי בהם בהגרלת הלוטו. ז'וסלין זוכה בהגרלה לאחר שהחברות שלה משכנעות אותה למלא טופס. היא לא טורחת לצפות בהגרלה והיא מבינה שהיא זכתה בפרס רק כאשר מפורסם בעיתונות כי הזוכה לא הגיע לקבל את כספו. ז'וסלין היא סמל הפשטות והצניעות. היא לא מעזה לספר על הזכייה לאף אחד מלבד אביה שזכרונו נמחק בכל 6 דקות. היא מסמלת גם את התמימות וגם את השילוב בין הישן לחדש: היא בעלת חנות סדקית שניתן לקנות בה בעיקר בדים וחומרי אריגה ובמקביל יש לה בלוג מצליח בקנה מידה מקומי, אשר מביא את הלקוחות לחנות ומהווה עבורם מקום מפגש.
כאמור, ז'וסלין מתחבטת בשאלה מה יקרה אם היא תפדה את הצ'ק: האם בעלה איתו היא הצליחה לשקם את היחסים לאחר משבר עמוק יפסיק לעבוד ויהפוך לבטלן ובעיקר היא שואלת את עצמה מה הדברים שהיא רוצה לעשות עם הכסף. היא כותבת רשימה ומגלה שרוב הדברים הם פשוטים ובסיסיים מאוד, כך שהכסף לא באמת אמור לשנות את חייה באופן בלתי הפיך. ובכל זאת הפחד ממה שהשינוי הבלתי צפוי שהכסף עלול להביא עמו ממשיך לדחות את ההליכה לבנק.הקטע הטוב ביותר בסרט מפגיש בין ז'וסלין ובין הפסיכולוגית במוסד אליו היא מגיעה על מנת לקבל את הצ'ק. הקטע המוגזם בכוונה בו הפסיכולוגית מזהירה את ז'וסלין ממה שעלול לקרות לה לאחר שיגלו שהיא זכתה בהגרלה, מזכיר באופן בלתי נמנע את הסגנון של לואי דה פינס ובעיקר את תפקידו בסרט "המסעדה הגדולה".
מדובר בקומדיה קטנה וחכמה רחוק מהצד הוולגרי והרדוד של הוליווד. נראה שמעט יותר אומץ והומור לא היה מזיק, כמו גם פיתוח טוב יותר של דמויות היה יכול להועיל מאוד. למשל דמותה של מאדו, עובדת שז'וסלין מעסיקה, היא בעלת פוטנציאל גדול אבל היא לא מתפתחת בצורה מעמיקה. כמו כן על אף שמדובר בקומדיה לפעמים היא מרגישה כמו דרמה כבדה או טרגדיה קומית, אולם זה לא פוגם באחת מחוויות הצפייה היותר נעימות שניתן לקבל החודש בקולנוע.
הדברים שאני רוצה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סמדרגיל: 4716/09/2015 08:52:04
9/10אייקון ציון
הופתעתי לטובה נהניתי מאודהכול היה מעולה סרט שמעורר מחשבה על החיים ,מה זה אושר, מה משמח וממלא את היוםיום במשמעות , מה משמח אותנו , לאיזה יום אנחנו קמים בבוקר. ומה יש באמת בתוך הבנאדם בפנים שאם הוא יקבל כסף ישתחרר והאמת תצא החוצה . אם אין בסיס חזק ואישיות בריאה וערכים טובים ומחשבה על נתינה ערכית הכסף משחית . סרט לכולם . אני חושבת שזה סרט חובה!!! גם לבילוי חברות וגם לזוגות.
שם: דנדיןגיל: 6831/08/2015 20:53:00
7/10אייקון ציון
סרט חמוד ומהנה ,שמי שלא קרא את הספר יהנה ממנו. לאילו שכן קראו זה פשוט יקלקל את הטעם הטוב שמשאיר הספר.
שם: טליהגיל: 4527/08/2015 09:51:05
7/10אייקון ציון
לא מדובר בקומדיה. אולי דרמה. לפרקים מלודרמה. ניתן לגרד מהסרט אי אלו תובנות, אם כי הוא די חלול ובכל זאת אינו משעמם. העלילה לא אמינה במיוחד. הייתי נותנת 7.5, אבל אין באתר חצאי נקודות. אפשר לראות. אפשר לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט