ילדות פרא ביקורת סרט

Mustang Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "ילדות פרא":
"יצירת ביכורים מרשימה ומטלטלת המעלה שאלות קיומיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mustang
משחק גונש נזיהה, דוהא זיינפ, טוגבה סונגורוגלו במאי/ת דניס גמזה ארגובן  
דרמה
ביקורת סרט לילדות פרא מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"עשוי היטב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסופרת סימון דה בובאר כתבה שאישה אינה נולדת אישה, אלא נעשית אישה. נדמה שהסרט "ילדות פרא" ממחיש יותר מכל את דבריה, שכן הוא עוקב בדריכות אחר תהליך "נשיות" כפוי של חמש ילדות ומדגיש את הפער שבין נשמה חופשית להתאמה המגדרית שציוותה עליה החברה, בניגוד לרצונה או תפיסתה. סרט הביכורים של דניס גמזה ארגובן הוא התשובה הטורקית ל"חמש ילדות יפות" של סופיה קופולה. ההשוואה מתבקשת, כאמור, כיוון ששני הסרטים עוסקים בחמש אחיות העוברות תהליך דיכוי סגפני וקשוח בעקבות התנהגות "סוררת" כביכול, מצידן, אולם ארגובן השאירה את השלב הרומנטי מאחור, וביקשה להתחקות אחר אלמנט הדיכוי באופן ראליסטי ככל האפשר, צמוד, ככל הנראה, לאמת המרה המתרחשת באזורים הסמויים לעולם המערבי הפתוח מן העין.כאן מדובר על חמש אחיות יתומות מהוריהן, הנמצאות תחת השגחת דודן הקשוח והאכזר וסבתן שמשתפת עמו פעולה. מלחמת מים בחוף הים עם נערים בני הכפר מובילה את הסבתא לנקוט צעדים דרסטיים בחינוך הבנות, תחת עינו הפקוחה של הדוד. במקום טלפונים ניידים, משחקים בחוץ ובגדי קיץ, הן עוברות ללבוש שקים צנועים ואחידים, ללמוד בישול ותפירה ולהכין את עצמן לייעודן האולטימטיבי בעיני המשפחה – חיי הנישואין. גילן של הנערות לא ידוע, אך נדמה כי הוא בין 9 ל-17, וכך מתחילים האפוטרופוסים "למכור" אותן למשפחות שונות עם בנים. תוך כדי נעשית הקפדה יתרה על עניין הבתולין והצניעות של הבנות, עד כדי נעילה של ממש בבית המשפחה, מחשש שתמימותן תופקר.
המציאות האכזרית של הבנות היא מנת חלקן של הרבה נערות ונשים ברחבי העולם שעדיין חיות באופן דומה, והסוריאליזם של ארגובן, כמו גם עבודת המצלמה המדויקת מסרבים לתת לצופה לשכוח את העובדה הזו על ידי שילוב שוטים סטטיים וסגורים מול תנועה וצילומי כתף ברגעי השחרור של הבנות, כאשר הן חומקות לצפייה במשחק כדורגל, למשל. גם המשחק המשכנע של האפוטרופוסים, ובפרט של השחקנית המגלמת את הילדה הצעירה, גונש נזיהה, תורמים למימד הזה ומסרבים להרפות.ואכן, למעט רגעי אחדות בין הבנות, מדובר על סרט מעכיר שלווה, שילווה את הצופה בו הרבה מעבר למדרגות הקולנוע. חרף הזלזול, הדיכוי והאלימות שסופגות הבנות, הן מנסות ליצור לעצמן עולם פנימי עשיר לפיו הן חיות חיים אחרים, ולחמוק ולו לפרקים מהסביבה המאיימת.
האפקט הרגשי ב"ילדות פרא" עצום, אך מתעמעם בגזרה הסיפורית – לא נמסר יותר מדי מידע על הדמויות. בחלקים שונים של הסרט נפתח פער בין חלק מהבנות לאחיותיהן, וניתן היה למלא את החלקים הללו מבחינה תסריטאית, כי הם פוגמים באופייה השלם של היצירה.עם זאת, יש להיעדר הסיפוריות הקונקרטית גם יתרון: שאלות רבות נותרות לא פתורות, דבר התורם לאופיו האניגמטי של הסרט, והוא שמעצים את האפטר-אפקט שלו – כך נותרת היצירה הזו ומהדהדת בראשו של הצופה, משאירה אותו לפרשנויות שונות, שאכן שמעתי בדיונים הרבים שהתנהלו עם תום ההקרנה מחוץ לאולם הקולנוע.ארגובן זכתה בפרס "סינמה אירופה" בפסטיבל קאן האחרון ולא בכדי – יצירתה מרשימה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסרט ביכורים בהשתתפות שחקנים לא מנוסים. בעבודתה עמם, הפיקה ארגובן את המיטב וביימה יצירה מטלטלת, רגישה ונוגעת, המעלה שאלות קיומיות על מעמדן של נשים רבות ברחבי העולם.
ילדות פרא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אנונימיתגיל: 1308/09/2017 02:13:32
10/10אייקון ציון
הסרט מרגש עד דמעות אני אישית מאוד אהבתי במיוחד שאני אוהבת סרטים כאלה לסרט הזה יש מסר כל כך חזק והסרט עצמו בכללי חזק מקווה לראות עוד סרטים כאלה ראיתי אותו כבר 3 פעמים מרוב שהוא כל כך היה יפה ומרגש עד דמעות ממליצה בחום עליו ריגש אותי מאוד הסרט הכי טוב שראיתי נשבעת השחקנים הם שחקנים טובים פשוט ברמות מאוד אהבתי מומלץ ממש מילה שלי
שם: ערןגיל: 4727/06/2016 03:17:56
7/10אייקון ציון
חובבי הסרט הזר יהנו מדרמה נוגעת ללב על חמש אחיות שחיות אצל סבתן לאחר מות הוריהן ,נלחמות על החופש והאהבה סרט טורקי מרגש
שם: איילתגיל: 5917/01/2016 01:31:45
8/10אייקון ציון
סרט מעולה של בימאית מתורכיה שמתאר את מצבן העגום של הנשים בחברה מסורתית.שמרנית,ומרוחקת.סיפור על גורלן של נשים בימינו להיות זהה לזה שבתקופות חשוכות בהן קולן לא נשמע.יש בסרט מעט אופטימיות,אבל יותר כאב וצער.
קישורים
חץ ילדות פרא (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט