לב רחב ביקורת סרט

Virgin Mountain Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "לב רחב":
"סרט Feel Good נדיר באיכותו ומחמם את הלב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Virgin Mountain
משחק גונר יוהנסון במאי/ת דאגור קארי  
דרמה
ביקורת סרט ללב רחב מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מקסים ותמים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנה בה סרט אמריקאי מקבל את אחד השמות העבריים הכי גרועים שניתנו אי פעם על ידי המפיצים הישראלים (אני כמובן מתכוון ל "The Martian" או בשמו העברי "להציל את מארק ווטאני") קורה גם מקרה הפוך: המפיצים נותנים שם מוצלח יותר לסרט מאשר מקורו וגם מאשר שמו האנגלי. השנה זה קורה עם הסרט האיסלנדי Fusi. באנגלית זה לא נשמע טוב אז שמו שונה "Virgin Mountain", שם עוד יותר גרוע ולמעשה די אכזרי ומעליב. בעברית לסרט קוראים בדיוק כמו שצריך לקרוא לו - "לב רחב"."לב רחב", בבימויו של דאגור קארי ובהפקתו של בלתזר קורמקור (במאי "אוורסט") הוא אחד הסרטים הכי מקסימים שנראו על המסך הגדול השנה ואחד הסרטים הזרים היותר טובים של 2015. "הוא מהווה דוגמא טובה לאיך סיפור אהבה צריך להיראות כאשר מורידים ממנו את השמאלץ, הקלישאות ולא מצפים אותו בקרמל כדי לרצות את הקהל באופן מיידי.
"לב רחב" מתחיל מנקודה מאוד נמוכה בחייו של גיבורו: פוסי (גונאר יונסון) הוא גבר גדול מימדים. הוא עובד בפריקת והעמסת מטענים בשדה תעופה ולמרות שהוא בשנות ה-40 לחייו, הוא עדיין גר עם אימו. הוא רווק ולמעשה מעולם לא הייתה לו חברה. את ימיו הוא מעביר במשחק בדגם קרב ממלחמת העולם השנייה ובהפעלת מכונית על שלט רחוק. מדי פעם הוא נפגש עם חברו לשיחה ועישון.בתחילת הסרט, בעיני קהל הצופים והדמויות הוא נראה כלוזר, ילד מזדקן שלא מוכן לקחת את עצמו בידיים. אבל ככל שהסרט הולך ומתקדם, כך כולם נחשפים לאופיו האמיתי וליבו הרחב שמסתתר מתחת לשכבות השומן. הסצנות הראשונות שחושפות זאת הן השיחות שהוא מנהל עם שדרן הרדיו של התכנית האהובה עליו. השדרן מאוד מחבב אותו ולכן הוא תמיד מסכים לשדר את שירי המטאל שהוא מבקש.
חייו של פוסי מקבלית תפנית כאשר בן הזוג של אימו מחליט לרשום אותו כמתנה ליום הולדתו לקורס ריקודי שורות. פוסי, המטאליסט המופנם והשקט, מוצא את עצמו בשטח זר לצלילי מוזיקת הקאנטרי, אבל שם הוא גם מתאהב באחת הנשים. די מהר הוא מוצא את עצמו איתה באזור הידידות הידוע לשמצה. במקביל הוא מפתח יחסי חברות עם ביתו הקטנה של השכן מכיוון ששניהם אוהבים לשחק בבובות. כאן באה לידי ביטוי גם מגרעתו היחידה של הסרט מפני שמערכת היחסים הזאת מגיעה לנקודה מאוד צפויה ומתבקשת וחבל שהיא לא ירדה בעריכה.כאמור, ככל שהסרט הולך ומתקדם כך נחשף יותר ויותר ליבו הרחב של פוסי. הוא מתגלה כבעל מוסר עבודה גבוה ואדם נאמן שלא חושב על עצמו בכלל אלא רק על אחרים. זה בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר כאשר האישה בה הוא מאוהב נקלעת למשבר. הוא מוותר על עצמו ומתמסר אליה לגמרי אפילו שהם עדיין רק ידידים. פוסי כל-כך מתמסר אליה ומוותר על עצמו עד שזה נראה בלתי אפשרי ואולי אפילו מעט לא הגיוני. אבל כזהו פוסי וזה מה שהופך את הסרט הזה לכל-כך מיוחד."לב רחב" הוא סרט Feel Good שמתקדם לאט, כאשר הוא יוצר איזון דק בין אווירה קודרת לרגעים מצחיקים. הוא מתבשל על אש קטנה ולמרות ההתקדמות האיטית, אין בו אף רגע משעמם. הסרט מתרחש במדינה קרה, אבל הוא מחמם את הלב. גונאר יונסון הוא שחקן נהדר שמצליח להעביר את הקהל בהצלחה את הדרך מ"מי זה הלוזר הזה?" ל"איזה בנאדם מקסים הוא". "לב רחב" הוא סרט מקסים על טוב לב, תמימות, ויתור עצמי מוחלט לטובת האחר גם אם ברור שלא תהיה כל תמורה לכך.
לב רחב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4529/11/2016 18:07:09
8/10אייקון ציון
כמה שהסרט פשוט וקטן ככה הוא גם אמיתי ונוגע. פוסה הוא גבר רווק ,מופנם וביישן בן 40 שגר עם אימו. עצם היותו שונה בגלל מצבו המשפחתי בגילו והמגורים עם אימו, אופיו השקט, מימדי גופו הגדולים ואהבתו לצעצועים, גורמים ליחס מזלזל כלפיו מצד חלק מסביבתו הקרובה. הוא עובד בעבודה צנועה כמעמיס ופורק מטענים למטוסים בשדה התעופה המקומי, ולמרות גילו מעולם לא נסע לחו"ל. השינוי חל כאשר החבר של אימו נותן לו שובר מתנה לקורס לימוד של ריקודים. שם הוא מכיר בחורה שלה בעיות משלה. נוצר ביניהם קשר, וכאשר היא נקלעת למשבר בחייה, הוא נחלץ לעזרתה ומוכן גם לשלם מחיר אישי וכלכלי עבור זה, רק תמורת התקווה שהיא תסכים להיות בת זוגו. האם כל ההקרבה הזו שלו שווה את כל זה? אהבתי מאוד את הסצינה האחרונה.מראה שהאושר שלנו בסופו דבר תלוי בנו ורק בנו, וכך אנו צריכים לחיות את חיינו. משחק מצויין של השחקן הראשי.באופן כללי מאוד נהניתי.
שם: donsגיל: 5011/10/2016 13:41:02
9/10אייקון ציון
מאד מעניין ויפה,עשוי טוב ומעט מדכא.
שם: איתיגיל: 4626/02/2016 10:24:45
6/10אייקון ציון
דרמה אנושית יפה, שקטה ועדינה. אווירה/מנטאליות סקנדינבית - לא כל צופה יתחבר/יהנה.
קישורים
חץ לב רחב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט