מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר ביקורת סרט

Star Wars The Force Awakens Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר":
"הכוח בהחלט מתעורר בסרט השביעי בסדרה והתוצאה מענגת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Star Wars The Force Awakens
משחק אוסקר אייזק, אנדי סרקיס, הריסון פורד, קארי פישר, מארק האמיל, אדם דרייבר, מקס פון סידוב במאי/ת ג'יי ג'יי אברהמס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף וכיפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'יי.ג'יי.אברהמס עושה את מה שכולם ציפו ממנו על הצד הטוב ביותר. הוא מכניס דם חדש והמון אדרנלין לתוך סדרת הסרטים הוותיקה המבוססת על הדמויות פרי מוחו של ג'ורג' לוקאס. יחד עם לורנס קסדן, אחד התסריטאים המקוריים של הסדרה, ומייקל ארנט, זוכה האוסקר על "מיס סנאשיין הקטנה" ואחד התסריטאים של "צעצוע של סיפור", הם מצליחים ליצור יחד עלילה חדשה ומרתקת שממשיכה בצורה נאמנה את סיפורם של האן סולו, צ'ובאקה, הנסיכה ליאה וכמובן לוק סקייווקר.התוצאה תשמח את המעריצים הוותיקים אבל גם מי שלא גדל על טרילוגיית הסרטים המקוריים שנוצרו בין השנים 1977-1983, יגלה שהיוצרים לא זנחו את הדור הצעיר, שלא מכיר את הסרטים המקוריים מלפני כמעט 40 שנה. לצד הגיבורים הוותיקים הם מביאים למסך הגדול דמויות חדשות ומקסימות שעתידות לשאת על כתפיהם את הסרטים הבאים: ריי הטייסת והלוחמת שהכוח איתה, פין שהיה חייל ב"המסדר הראשון", החליט להפר פקודה רצחנית, לשבור שתיקה ולערוק, ופו - טייס מבריק והרפתקן המשתייך למורדים. יש גם דרואיד קטן ומקסים בשם BB-8 שמסתיר סוד גדול.
טוב עשה ג'ורג' לוקאס שפרש מעסקי הבימוי ומכר את הזכויות לאולפני דיסני. שלושת הסרטים האחרונים שביים בין השנים 1999-2005 היו איומים. אין ספק שהסרט החדש מפצה את המעריצים הנאמנים, את הצופים שגילו את הטרילוגיה בעזרת הפריקוולים והתאכזבו ועכשיו עתידים להיחשף לסרט הרפתקאות הוליוודי קלאסי במיטבו. כמו בכל סרטי "מלחמת הכוכבים" מה שמתחיל בשממה מדברית פוטוגנית שהפעם צולמה במדבריות אבו-דאבי, הופך להרפתקה גלקטית וביקור בשלל כוכבים יוצאי דופן.הפעם מדובר במדבריות של הכוכב ג'אקו. בין הדיונות נחות להן הריסות של חלליות ענקיות וקטנות. שם נפגוש לראשונה את פו דמרון שנשלח למשימה סודית, יד ימינו הדרואיד BB-8, את ריי שמתפרנסת ממציאת גרוטאות שוות ערך כאשר היא פושטת על החלליות הנטושות ואת החייל המורד פין, שבמשימת הקרב הראשונה שלו מקבל הוראה להוציא להורג תושבים של ישוב מדברי קטנטן. דייזי רידלי המגלמת את ריי כובשת את המסך. אוסקר אייזיק כטייס פו דמרון חביב לחלוטין, אבל דמותו לא באמת מרכזית. ג'ון בויגה נאלם דום מול הכריזמה הנוטפת מדייזי רידלי והריסון פורד איתם הוא חולק זמן מסך ניכר.
בלי לחשוף יותר מדי מהסרט, ישנו כוח רשע חדש בשם "המסדר" המנסה להמשיך את דרכה של הפדרציה. המנהיג העליון שלהם הוא סנוק, בגילומו של אנדי סרקיס (המוכר כ"גולום" מסרטי שר הטבעות וההוביט). יד ימינו הוא גנרל אקס בהופעה מוגזמת במקצת של השחקן האירי הנפלא דומנל גליסון ("פרנק", "אקס-מכינה"). קיילו ראן הוא דמות מסתורית המעוניינת להיכנס לנעליו של ד'ארת ויידר בגילומו של אדם דרייבר המעולה, וגוונדלין כריסטי התמירה, הזכורה בעיקר מ"משחקי הכס", מגלמת את קפטן פאזאם. סצנת השיא של צבא הרשע מזכירה במידה רבה את האסתטיקה הקולנועית של לני ריפנשטאל והדרך שהיא ביימה את מיצגי הכוח של הנאצים בסרטיה. הם כמובן רוצים להשתלט על העולם ולחסל את המורדים.המורדים מונהגים על ידי ליאה, AKA הנסיכה ליאה, בגילומה של קארי פישר, שלאחרונה נראתה בסרטו השערורייתי של דיוויד קרוננברג "מפות לכוכבים" שם גילמה את עצמה. לאחרונה משתתפת פישר בעיקר בתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה ויש לה מופע יחיד שנודד בהצלחה בארה"ב העוסק במשפחתה, בהתמכרויות שלה ובמחלות השונות שלה. את האח האובד מגלם מארק האמיל, את בן זוגה לשעבר חוזר לגלם האריסון פורד, שיש לו תפקיד משמעותי הרבה יותר מאשר לפישר ולהאמיל בסרט זה. עוד חוזרים צ'ובאקה ושני הדרואידים האהובים C-3PO ו- R2D2. אליהם מצטרפים ריי, פין ופו דמרון.אורך הסרט הוא 136 דקות אבל הזמן טס עם שפע קרבות מרהיבי עין, שמצליחים להחזיק את הצופה משולהב על הכיסא במתח, והומור שגורם לקהל לצחוק מתגלגל. בכלל, אין ספק שמדובר בקאסט הכי מקסים שנראה על המסך הגדול מזה זמן רב עם כימיה מושלמת שעושה חשק לקפוץ לביקור על הסט ולראות מקרוב את ההנאה מעשיית הסרט. אפשר לפטור את העניין בכך שמדובר במוצר צריכה הוליוודי, שכל מה שמעניין את אולפני דיסני ולוקאס זה לסחוט עוד כסף מהצופים ובעיקר מהמעריצים. אולם כשהתחושה היא שאתה לא צופה בעוד סרט אלא באירוע קולנועי אמיתי כמו פעם, כשהצפייה מעוררת נוסטלגיה והתרגשות, אז מבחינתי שימשיכו ליצור עוד סרטים בסדרה, בתנאי שאיכותם תעמוד ברמה של "הכוח מתעורר".
מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1717/09/2019 17:47:29
8/10אייקון ציון
הרפתקה סוחפת ומהנה, אך לא מספיק סוחפת ומהנה, וקצת צפויה, בעיקר ברגע השיא הגדול שלא אפרט לגביו. האקשן בסדר, המשחק בסדר, מלבד אדם דרייבר בתפקיד קיילו רן שלדעתי לא משחק טוב. הכל בסדר. אבל רק בסדר, אולי בסדר פלוס, שווה ציון 8, לא מספיק סוחף ומהנה שיהיה שווה ציון 10. סרט טוב, ממליץ, אבל לא סרט שיפוצץ את המוח.
שם: ערןגיל: 4718/05/2016 10:04:52
10/10אייקון ציון
וואאאוו , מדע בדיוני במיטבו , אקשן בלתי נגמר ומשחק מעולה שמחזירים אותנו בגעגוע אמיתי לימי ספוק וחבריו. כצופה שאינו נהנה מהז''אנר - נהניתי מכל רגע !
שם: Marielaגיל: 4828/04/2016 20:18:10
10/10אייקון ציון
אהבתי, התלהבתי והתרגשתי. העלילה מרתקת, הדמויות אמינות ומרגשות, המשחק נפלא, התלבושות נהדרות, הסטים מרהיבים....כל מה שאפשר לצפות מהסרט יותר. הסרט הינו המשך מרהיב, מלהיב ומרגש לחובבי סאגת מלחמת הכוכבים אך גם עומד בפני עצמו עבור צופים צעירים שלא נחשפו לטרילוגיות המוקדמות. התגעגעתי, ציפיתי, צפיתי ומצפה להמשך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט