הגבעה ביקורת סרט

The Dune Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "הגבעה":
"עוד תפקיד מעניין ועמוק של נילס ארסטרופ והפעם בסרט ישראלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Dune
משחק ליאור אשכנזי, מוני מושונוב, מתייה אמלריק, אמה דה קון, נילס ארסטרופ במאי/ת יוסי אבירם  
דרמה
ביקורת סרט להגבעה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"איטי וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לדעתי מה שעושה שחקן מסוים לגאון ובולט בתחומו הוא היכולת שלו לשחק בהצלחה הפכים מושלמים. למשל אנתוני הופקינס כחניבעל לקטר וכבארט מונרו ב"חלום המהיר בעולם". הראשון הוא אחד הרשעים הכי מוצלחים בהיסטוריה של הקולנוע השני הוא דמות חביבה, תמימה ומקסימה. גם נילס ארסטרופ הוא כזה. מצד אחד הוא שיחק נבל חסר רחמים ב "נביא" של ז'אק אודיאר והפך לצופי הסרט את הקרביים מרוב זעם, מצד שני הוא משחק את ראובן ורדי, חוקר חביב וטוב לב ב"הגבעה". בכלל מדובר באחד מצוותי השחקנים הכי מרשימים בתולדות הקולנוע הישראלי כי הוא כולל גם את מתיה אמלריק ("הפרפר ופעמון הצלילה") וגי מרשאן."הגבעה" הוא סרטו העלילתי הראשון של הבמאי יוסי אבירם, שהיה מוכר עד כה מסרטי התעודה שלו. שמה של הדמות הראשית, ראובן ורדי, נלקחה מתוך הסרט התיעודי "כל ערב", שהוא ביים על בן דודה של אימו ובעלו. הסיפור מתחיל בישראל כאשר חנוך (ליאור אשכנזי), מתקן אופניים ואלוף שחמט לשעבר, עונה בשלילה לשאלת בת זוגתו האם הוא מוכן לקחת אחריות ולהיות אבא כי היא בהריון.
הם נפרדים והוא מחליט לעזוב את הארץ ולטוס לפריז. שם הוא עוקב אחרי ראובן ורדי, חוקר ותיק במחלקת הנעדרים של משטרת פריז. הוא עוקב אחריו במסעדות, במועדון השחמט ואפילו צופה בו מטייל עם הכלב שלו, אבל לא מעז לומר לו דבר. בסופו של דבר חנוך עצמו נמצא על ידי פאביין (אמה דה קון) מוטל ללא הכרה על חוף לא רחוק מבורדו. היא לוקחת אותו לבית חולים אך הוא מסרב לדבר. ראובן ורדי, שהיה אמור לצאת עם בעלו, פאולו, (גי מארשן) לחופשה באיטליה, מחליט לוותר על התענוג ולחקור את המקרה המוזר של חנוך.מהרגע הראשון ברור לצופה מהו הקשר בין חנוך לראובן. מה שלא ברור הוא האם אבירם התכוון לגרום לצופה לתהות מה הקשר ביניהם או שהוא הניח מראש שזה יהיה ברור. בכל אופן, נלקח מהצופה אלמנט ההפתעה וזה מרגיש קצת כמו פספוס. מי שנשאר באפלה מוחלטת מבלי לדעת את מי הוא חוקר זהו ראובן ורדי עצמו.
ליאור אשכנזי הופך לדמות שלא מוציאה הגה מהפה בשליש השני והשלישי של הסרט וכך דמותו של ראובן הופכת למרכזית. הסרט מתנהל באיטיות אך הוא לא נופל לתוך שעמום. למרות שבסרט היו יכולים להיות כמה קונפליקטים אינטנסיביים, כמו למשל העובדה שחנוך לא מוכן להיות אבא, או שראובן מפר את הבטחתו לצאת לחופשה עם פאולו כדי לקחת עוד חקירה רגע לפני שהוא פורש, יוסי אבירם דואג שההתנהלות תהיה בטונים רגועים ומופנמים. זהו גם היתרון וגם החיסרון של הסרט. מצד אחד אין בו מלודרמה קיטשית ומשומשת ומצד שני, האיפוק של הדמויות הוא מעט לא טבעי.נילס ארסטרופ, מוכיח פעם נוספת שהוא לא רק אחד השחקנים הגדולים של צרפת, אלא שהוא אחד השחקנים הטובים ביותר הפועלים כיום בעולם, למרות שהוא קיבל הכרה רק בגיל מבוגר. הוא מחזיק את הסרט על כתפיו עם כריזמה בלתי נדלית. סרט שמתנהל לאט לא תמיד יכול לעניין את הקהל, אבל כשיש שחקן כמו ארסטרופ, שיוצר עניין בדרך בה הוא מגלם את הדמות והדילמות העוברות עליה, הוא הופך את הכל להרבה יותר מסקרן.על אף ההתנהלות האיטית של "הגבעה", הסוף משאיר את הצופה עם טעם של עוד ועם הרצון לדעת מה קרה הלאה. יש ב"הגבעה" הרבה איכויות טובות, הסרט הוא מאוד חביב אך גם חסרים לו רגעים ותפניות שהיו יכולים לעשות אותו מרגש, דינמי ומסקרן יותר ובכך להפוך אותו ליצירה שלמה יותר.
הגבעה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4621/07/2018 21:50:15
7/10אייקון ציון
לוקח זמן לחבר את הנקודות אבל שומר על עניין כל הזמן. חנוך הוא בחור ישראלי ובעל פנצ''רייה לאופניים, מבלה חלק גדול מזמנו במשחק שחמט עם חבר ויש לו בת זוג ממנה נפרד. הוא מגיע לצרפת ושם אנו נחשפים לחוקר משטרתי מבוגר שתפקידו לאתר נעדרים ושמו ראובן. הוא לקראת פרישה וכבר עייף ומותש מעבודתו. חנוך עוקב אחריו ומחפש הזדמנות ליצור איתו קשר. בסוף ,הקשר נוצר בעקבות כך שאישה מוצאת את חנוך חסר הכרה באחד החופים בצרפת. הוא מאושפז בבית החולים וראובן נקרא לשם כדי לזהות אותו. לקראת הסוף התמונה מתחילה להתבהר ומבינים מדוע חנוך רצה לפגוש את ראובן. בסך הכל סרט לא רע ומסקרן. השילוב בין צרפתית לעברית הוא נחמד, הנופים יפים וכל השחקנים נותנים הופעה מרשימה. בדרך כלל אני מתלונן על זה שסרט הוא ארוך מידי, במקרה הזה היה אפשר להאריך טיפה כי התחושה היא שהוא לא מוצה.
שם: תרצהגיל: 5414/01/2016 19:02:57
9/10אייקון ציון
אני מאד אהבתי את הסרט אם כי אני בטוחה שלא כל אחד יאהב. הסרט איטי מאד. אם הוא יהיה מעט יותר איטי הוא כבר ילך אחורה .... אבל, המשחק נפלא. של כל השחקנים אך אציין במיוחד את ליאור אשכנזי. משחק אופי עדין ועמוק. בלי פירוטכניקה ובלי התחכמויות. גם הנופים מקסימים והמוסיקה. סרט אנושי יפהפה
שם: אמנון אלביגיל: 9909/01/2016 15:57:11
6/10אייקון ציון
הגבעה.................................. משחק מצוין, עלילה לא אמינה, תסריט שאינו שוטף. הנופים, השחקנים מפצים אך רק במידה מסוימת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט