מדינת ג'ונס החופשית ביקורת סרט

Free State of Jones Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מדינת ג'ונס החופשית":
"מתיו מקונוהיי כובש את המסך בסרט שהוא כמעט יצירת מופת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Free State of Jones
משחק מת'יו מקונוהיי, קרי ראסל, גוגו מבאטה-רו, ג'סיקה קולינס במאי/ת גארי רוס  
דרמה
ביקורת סרט למדינת ג'ונס החופשית מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אפוס מרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מלחמת האזרחים האמריקאית הייתה מלחמה עקובה מדם - למעלה מ-620 אלף אנשים קיפחו את חייהם במלחמה הזו. כפי שאנחנו רואים בחדשות, 150 וקצת שנים אחרי שהסתיימה היא עדיין מדממת בלב האומה האמריקאית.הקולנוע התייחס למלחמה עוד בימי הסרט האילם ובמיוחד בסרטו של גריפית "הולדתה של אומה", שהציג את הדרומיים האצילים ואילו הצפוניים היו בני בליעל שפשוט עלו עליהם במספרים ובכוח אש. אחד הסרטים הגדולים בכל הזמנים - "חלף עם הרוח" - מציג את הדרום כמקום שלו עם עבדים שמחים בחלקם, שהצפון הרשע מגיע כדי לקלקל את המסיבה.
עם השנים הגישה הרומנטית והפטריוטית לדרום החלה להתחלף בגישה ריאליסטית הרבה יותר (וגם יותר מדויקת היסטורית) .סרטים כמו "קולד מאונטן" הציגו דרום אחר לחלוטין, אכזרי ושמרן שבו לוכדי העריקים לא יהססו להרוג משפחות שלמות סתם כך.הסרט "מדינת ג'ונס החופשית" מציג את סיפורו האמיתי והלא ייאמן של ניוטון נייט. עריק מצבא הדרום שמקים מליציה בשטח מיסיסיפי ומכריז על חלק מהמדינה כ"מדינת ג'ונס החופשית". שטח שבו הצליחו הוא ואנשיו להחזיק עד תום המלחמה.
בשני השלישים הראשונים של הסרט משרטט הבימאי גארי רוס ביד אמן את הפיכתו של נייט מעריק שבור למנהיג בעל שיעור קומה המנהיג אספסוף של עריקים ועבדים נמלטים והופך אותם לצבא ממושמע שמביס את כוחות הדרום. מתיו מקונוהי כריזמטי ומרשים בתפקיד הראשי.אם הסרט היה מסתיים בסיום מלחמת האזרחים ניתן היה לקרוא לו יצירת מופת אולם רוס ממשיך ומצייר את עלילותיו של נייט אחרי שהמלחמה נגמרה ומדינתו פורקה ואז סיום הסרט מרגיש כמו גרסה מקוצרת ומזורזת של "שורשים" או כל סרט אחר שנעשה על עוולות קיפוח השחורים בדרום עד למאה ה-20. בסוף הסרט נותרתי עם הרגשה של"תפסת מרובה לא תפסת".במהלך הסרט שזורים קטעי משפט של אחד מצאצאיו של נייט שמכיוון שדם שחור זורם בעורקיו (נייט התחתן עם שפחה), הוא אסור לחיתון בדרום ארה"ב גם בשנות ה-50. עד עכשיו אני לא בטוח שהסיפור הנ"ל מוסיף לסרט. למרות אורכו ועודף המידע שמושלך מהמסך לצופה מדובר בסרט כובש ומרגש. נדמה שעבור האומה האמריקאית מלחמת האזרחים מעולם לא הסתיימה.
מדינת ג'ונס החופשית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5023/04/2022 09:08:48
7/10אייקון ציון
טוב לפרקים אבל מתקשה לשמור על קצב אחיד. קיצור הסרט בכחצי שעה היה עושה עימו חסד.המעטפת מרשימה. התיאור התקופתי, הצילום והמשחק. אבל לא ניתן להימנע מהשוואות לסרטים שנעשו על נושא מלחמת האזרחים בארה"ב והעבדות באותן שנים. המסקנה היא שהוא לא עומד באותה שורה עם הטובים שבהם.ציון 7.5.
שם: תדיגיל: 4804/01/2020 21:32:24
8/10אייקון ציון
לדעתי מת''יו מקונוהיי לא מקבל את ההערכה לה הוא ראוי בהוליווד.מקונוהיי בעיניי הוא כיום אחד השחקנים המוכשרים ביותר בארה"ב.את הסרט הוא נושא על כתפיו ללא ספק.מדובר בסרט טוב עם נושא חשוב.הבעיה היא אורכו המוגזם ושימת הדגש על הקטע ההיסטורי על חשבון האינדיבידואל.
שם: איתמרגיל: 2029/01/2017 00:14:54
6/10אייקון ציון
אחלה סרט. בתחילה היה נראה שהסרט מתקדם לכיוון מעניין ומרתק, אולם האיטיות ומורכבות העלילה קצת העיבו עליו. הנושא חשוב ומעניין אולם הביצוע לוקה בחסר מעט. בכל זאת מומלץ לצפות לו רק בשביל להיחשף לסיפור וללמוד על היסטוריה חשובה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט