האויב שבפנים ביקורת סרט

Resident Evil Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "האויב שבפנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Resident Evil
משחק מילה יובוביץ' , אריק מאביוס , מישל רודריגז , ג'יימס פיורפוי , מרטין קרווס במאי/ת פול אנדרסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להאויב שבפנים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "רזידנט איול", המבוסס על סדרת משחקי מחשב מצליחה, נח לו על מדף סרטי הדי.וי.די הרבה לפני שהגיע אלינו למסכי הקולנוע. עובדה זו, כשלעצמה, לא צפנה טובות, שהרי כלל ידוע הוא לחובבי הסרטים, כי סרט שהנו "שווה" יגיע לתפוצת הדי.וי.די רק כשמיצה את מלוא הפוטנציאל הקולנועי שלו.הסרט עוסק בתופעה מפחידה המתרחשת כאשר חברת ענק, בעתיד המאד-לא-רחוק, מפתחת וירוס קטלני, המשוחרר על ידי יד זדונית, וקוצר את חייהם של מאות אנשי המעבדות התת קרקעיות של החברה. יחידת עילית הנשלחת לאחר קריאת מצוקה מכיוון המעבדות מגיעה מאוחר מדי כדי לגלות, כי המקום נשלט על ידי מחשב על רצחני, וכי המעבדות התת קרקעיות מאוכלסות במתים-חיים, שהנם מוטציה מעוותת של בני האדם ששכנו שם קודם לכן, ואשר ניזונים מדמם של החיים.
הסרט, למרות היותו סרט אימה, עשוי בצורה מרתקת. ישנן שלוש עלילות משנה השזורות זו בזו, והמספקות חומר מעניין, המנסה לנבא את האסון העשוי להתרחש כתוצאה מריכוזיות כוח בידיהם של התאגידים שהופכים להיות מונופולי ענק. רבע השעה הראשונה של הסרט מרתקת את הצופה וממסמרת אותו אל כסאו, שעה שהוא נחשף לבעתה האוחזת במדענים הלכודים במעבדות התת קרקעיות והנסחפים אל מותם הגרוטסקי. גם לאחר מכן, שעה שנפרשות שלוש עלילות המשנה של הסרט, ושעה שחידותיהם הבלתי פתורות של הגיבורים מוצגות, המתח נשמר היטב.הבעיה של הסרט מתחילה ונגמרת ברגעי הביניים, שכן לא ברור מיהם ה"רעים". ברור כי המדענים שעברו מוטציה כבר אינם חיים, וגם הקושי להתגבר עליהם אינו קושי ממשי עבור הדמויות הגיבורות. בכך נכשל התסריט לספק קונפליקט של ממש. המירוץ של הגיבורים אל ההישרדות, כשלעצמו, אין בו די כדי לשמר את המתח, וגם סבלנותו של הצופה פוקעת הרבה לפני שנפתרות חידותיהם של הדמויות הראשיות. לסרט לא עוזרת גם העובדה שקשה להיקשר אל הדמויות, היות והן נותרות חד ממדיות ולא מורכבות, במיוחד לאור משחקן הבנאלי וחסר החן של מילה גובוביץ ומישל רודריגז הלא מיומנות. כך, מנסה הבמאי להשליך את עיקר יהבו על העלילה, שאינה מספיקה לבדה כדי לשאת את הסרט, והדבר אכן גורע מאד מאיכותו של הסרט.
ואולם, למרות אשר ציינתי לעיל, עדיין כדאי לצפות בסרט, שכן זהו סרט אימה מקפיץ ומצמרר - ובמידה מסוימת אפילו מעט אינטליגנטי. הסרט מצולם היטב, נשמע היטב, ובהחלט ממצה את יכולותיה של מערכת הקולנוע הביתי. ובאשר למתח - לאחר הנפילה המסוימת באמצע הסרט, לקראת הדקות האחרונות שב ומתעצם המתח עד לשיא הדרמטי בסוף הסרט, אשר איך לא - משאיר שפע של מקום לסרט הבא בסדרה - אם וככל שיוצדק קיומו של כזה.לסיכום: מעניין אך לא מהוקצע, תסריט טוב שנופל קורבן לבימוי חסר השראה. 7 בסולם יגאל.
האויב שבפנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1428/09/2012 16:56:37
8/10אייקון ציון
סרט מעולה, מעולה! מותח לכל אורכו. הסרט לא הצליח לשעמם אותי אפילו לשניה אחת. עשוי למופת עם שחקנים מעולים, מורכב, מפתיע, חזק. שווה צפיה.
שם: אור רוזנסגיל: 1515/08/2003 16:31:20
8/10אייקון ציון
סרט סבבה לראות עם החברים, פעולה מושקעת והסיפור קטלני!!, לא כדי לשלם 30 שקל אני ממליץ לדי ווי די!! כל מה שנשאר הוא רק לחכות לסרט ההמשך.
שם: רוניגיל: 1803/05/2003 23:08:11
7/10אייקון ציון
אפשר להגיד שהסרט דרוש שיפור, אבל אני עדיין אהבתי אותו. הוא שיעשע אותי . בנוסף זהו סרט פמיניסטי במיוחד . נכון שרואים את הבום כמעט בכל סצינה ושחלק מהזומבים דורשים שיפור , אבל הייתי רואה אותו שוב.
קישורים
חץ האויב שבפנים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט