איילים ביקורת סרט

Hrutar Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "איילים":
"מתחיל איטי וקלישאתי אך משתפר משמעותית בהמשך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hrutar
משחק סיגורדור סיגוריונסון, תאודור יוליוסון, שארלוט בובינג במאי/ת גרימור האקונרסון  
דרמה
ביקורת סרט לאיילים מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מהורהר ויפהפה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשחושבים על הדברים שאיסלנד סיפקה לעולם בשנים האחרונות, לא עולות הרבה מחשבות לראש. נכון, יש לנו את ביורק, אוף מונסטרס אנד מן וסיגור רוס המדהימים, את נבחרת הכדורגל שהדהימה את אירופה לאחרונה ביורו 2016, וכמובן את הנופים המרהיבים שהפכו לחביבים על הפקות הוליוודיות רבות (במיוחד על "משחקי הכס"), אך פה הרשימה פחות או יותר מסתיימת. המדינה הקטנה מעולם לא הייתה ידועה כמעצמת קולנוע, אך אין זה מונע ממנה ליצור סרטים שיכולים לשים אותה על מפת הקולנוע העולמית.הסרט "איילים" של הבמאי-תסריטאי גרימור האקונרסון הוא כנראה הסרט האיסלנדי המדובר ביותר בעולם בשנים האחרונות, וזאת לא מעט הודות לעובדה כי בפסטיבל קאן 2015 הוא זכה בפרס הגדול בתחרות "מבט מסוים" ואף שימש כנציג איסלנד לאוסקר האחרון. זהו סרט סטריאוטיפי מאוד ל"סרט איכות" בעשייה שלו, כזה שיש בו מידה כמעט שווה של צילומים של מקומות יפהפיים באיסלנד ושל שקט. אך השקט הזה לא נוצר רק כדי להראות לקהל כיצד עושים סרט איכות, אלא הוא חלק עלילתי בתסריט שעוסק בשני אחים, כל אחד מהם מנהל חוות כבשים משלו, שלא מדברים אחד עם השני כבר 40 שנה.
הסרט מתמקד בעיקר בדמותו של גומי, שמפסיד לאחיו קידי בתחרות הכבשה הטובה ביותר של העמק בו הם חיים. גם ברגע הזכייה של קידי, השניים נמנעים מלדבר אחד עם השני ומנסים להתרחק זה מזה כדי להפסיק את המבוכה. גומי חושד שמשהו בכבש הזוכה אינו כשורה, ואחרי שהוא בודק אותו הוא מעלה את החשד כי הוא חולה במחלת הסקרייפי, הפוגעת במערכת העצבים בחיה אותה היא תוקפת, ושבסופו של דבר מביאה למותה. ההלשנה משפיעה על כל מנהלי חוות הכבשים בעמק.גם אם ליבו של הסרט עוסק בשני האחים מנותקי הקשר, הוא מראה גם כיצד החלטתו של גומי משפיעה על העמק כולו: בעקבות גילוי המחלה, מוחלט על השמדת כל העדרים שבעמק, דבר הפוגע בכל מנהלי החוות בצורה קשה מאוד מבחינה כלכלית. חלקם יגדלו עדר חדש, חלקם יפרשו, אך מה שבטוח הוא שכולם ניזוקו מהגילוי בצורה כלשהי – וקידי, אחיו של גומי, יהיה זה שייקח זאת קשה מכולם. הוא מרגיש שאחיו "עשה לו דווקא" כמעשה של קנאה על זכייתו בתחרות, וייתכן ויש בכך מן האמת, אך נראה שלהחלטתו יש מניעים נסתרים נוספים.
מהרגע בו יושמדו העדרים, הסיפור מתחיל לתפוס תאוצה לכיוונים די מפתיעים, אחד מהם הוא זה בו שני האחים חוזרים לדבר אחרי כל כך הרבה זמן, אך כל זה קורה מכל הסיבות הלא נכונות. אמנם היריבות ביניהם היוותה מרכיב מרכזי בסרט עד אותה נקודה, אך דווקא מהרגע בו השניים מחדשים את הקשר ביניהם, מצליח "איילים" לתפוס תאוצה לעבר סצנות חזקות ומרשימות לא רק ביופיין, אלא גם בקו העלילתי שלהן. לשניים רצונות שונים שלאו דווקא חופפים, אך הניגודיות והיפוך התפקידים ביניהם במהלך הסרט מצליחים להחזיק היטב את העלילה."איילים" כולל אלמנטים רבים בתוכו, האופייניים לסרט אירופאי "איכותי", אך האקונרסון מצליח לגרום להם להיראות טבעיים וזורמים להפליא. הוא מהרהר יחד עם הדמויות בהשלכות של מעשיהם על עצמם ועל סביבתם, וכולל תצוגות משחק שקטות אך מדויקות של השחקנים המגלמים את גומי וקידי, שנושאים על כתפיהם את משקלו של הסרט ללא מאמץ. נכון שמדובר בסרט קלישאתי בחלקו ואיטי ברובו, אך "איילים" יצליח להיכנס לליבם של כל מי שיפתח בפניו את הלב.
איילים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4631/08/2018 09:37:51
7/10אייקון ציון
נחמד. סרט נוסף מפס הייצור הסקנדינבי, שיודע לייצר סרטים קטנים במובן החיובי של המילה ושעוסקים באנשים.קידי וגומי הם שני אחים מבוגרים שחיים בגפם ,גרים זה לצד זה באזור כפרי ועוסקים בגידול כבשים. קידי הוא חם מזג וגומי רגוע ועדין יותר. שניהם מסוכסכים ולא מדברים זה עם זה 40 שנה למרות הקירבה הפיזית וקירבת הדם. לאחר שהכבשים מתגלות כנגועות במחלה, השירות הוטרינרי כופה המתה של כל הכבשים.עכשיו גם מגיע החורף הקשה וכל עולמם של שני האחים מתהפך עליהם. שניהם מתקשים להשלים עם רוע הגזירה ובסופו של דבר המצב יאלץ אותם אותם לשתף פעולה. למרות הסיפור העצוב ,יש גם רגעים משעשעים. מוסר ההשכל בסוף הסרט הוא ברור.
שם: מיכאלגיל: 5804/10/2016 18:09:34
8/10אייקון ציון
סרט מצוין, נוגע, עמוק ואינטליגנטי על אנשים שונים ותרבות שונה. צילום מדהים. מומלץ.
שם: Rachגיל: 5707/09/2016 14:16:28
9/10אייקון ציון
סרט יוצא דופן שיישאר חרוט בזכרון אודות לתיעוד כמעט אותנטי של החיים הקשים של מגדלי האיילים והכבשים בפינלנד. המציאות הקשה במערומיה. יחסי ניתוק של 40 שנה שבעקבות האיילים באים לקיצם.. כדאי לראות.
קישורים
חץ איילים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט