באש ובמים ביקורת סרט

Hell or High Water Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "באש ובמים":
"מערבון מודרני בחצר האחורית של אמריקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hell or High Water
משחק כריס פיין, בן פוסטר, ג'ף ברידג'ס במאי/ת דיוויד מקנזי  
דרמה
ביקורת סרט לבאש ובמים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חודר לנשמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את הסרט "באש ובמים" ראיתי במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון. לא הכרתי את עבודתו של הבמאי דיוויד מקנזי ("חוש מושלם") והלכתי לסרט ללא ציפיות. כבר כשעלו כתוביות הפתיחה ונתקלתי בשמם של ניק קייב ווורן אליס ככותבי הפסקול ידעתי שהגעתי למקום הנכון. קייב ואליס חברי להקת "הזרעים הרעים" האוסטרלית תמיד מצליחים לייצר פסי קול עגמומיים ומהפנטים שמתאימים כמו כפפה ליד לסרטים שהם בדרך כלל הרבה יותר מיצירה קולנועית שגרתית. "ההצעה" הנפלא ו"הדרך" המצוין הם רק שתי דוגמאות לסרטים שכאלה.ואכן גם "באש ובמים" מצטרף בחדווה לעגמומיות שמשרים עליו קייב ואליס. מדובר במעין מערבון מודרני: שני אחים שאימם מצויה בחובות לבנק, מחליטים לשדוד בחזרה את סניפי הבנק שדרדר את אימם לעוני. הם שודדים סניפים בעיירות נטושות באמצע הכלום ואמריקה מוצגת בחדלונה ובמראה עזוב ולא מחמיא. באמריקה של"באש ובמים" אין אנשים שמחים אלא רק אנשים קשי יום שנאבקים לשרוד בכל דרך (ולכן שמו של הסרט).
מקנזי מביים במודע סרט קודר כשמדי פעם פרץ של אלימות מפר את השממה. זהו סרט ארט-האוס קטן-גדול שמשוטט לו מתחת לרדאר ומי שמעוניין בקולנוע איכותי עם ערך מוסף כדאי שימהר ויצפה בו לפני שייעלם בערבות טקסס.את שני האחים השודדים מגלמים כריס פיין היפיוף שממש מנסה להיכנס לתפקיד דרמתי אלא אותי הוא לא שכנע, יש לקפטן קירק העכשווי עוד דרך ארוכה לעשות עד שיהפוך ליותר מסתם פרצוף יפה. בן פוסטר הנהדר הוא האח המר והנמהר .לפוסטר נטייה לגלם סוציופתים ("3:10 ליומה") או טיפוסים בעיתיים("התכנית") אבל הוא פשוט שחקן אדיר ונוכחותו מהפנטת את הצופה. לאחר ההקרנה בקאן פגשתי את פוסטר והוא טען כי במציאות הוא אדם רגיל שמוצא עצמו נמשך לתפקידים שהם על הקצה.
אבל מי שגונב את ההצגה בסרט וניצב למול האחים הוא ג'ף ברידג'ס בתור טקסס ריינג'ר מזדקן שנמצא לפני פרישה (מי אמר רוברט דובאל ב"בדרך למטה"?) כל שנייה שה-Dude נמצא על המסך היא הנאה צרופה. בגיל 66 ברידג'ס טורף את התפקיד ואת המסך בלי מלח ורק בשבילו שווה לצפות בסרט."באש ובמים" לא יהיה בלוקבסטר ואולי לא יתחרה על האוסקר אבל בעולם של גיבורי על ושאר מכות מצרים הוא מספק בידור אינטליגנטי לצופה .יופי של סרט!
באש ובמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4629/09/2018 10:42:43
8/10אייקון ציון
טוב אבל עם לא מעט רגעים מיותרים. סרט עם חברות אמיצה בין אחים וגם ביקורת על החזירות של הבנקים.הסיפור מתרחש על רקע הנופים המדבריים של טקסס. שני אחים בשנות ה-30 לחייהם לאחר שאימם נפטרה, נקלעים לקשיים כלכליים כאשר הבנק מעקל את החווה שהיא הורישה לאחד מהם. הבכור הוא עבריין קשוח שישב הרבה שנים בכלא. אחיו הצעיר ה"יותר נורמטיבי" הוא גרוש ואב לשני ילדים. הפיתרון שלהם כדי לצאת מהמצוקה הכלכלית, הוא לשדוד בנקים ולאחר מכן לשחרר את השעבוד על הנכסים המעוקלים. בעקבותיהם נמצא שריף מזדקן ועוזרו. השוד האחרון מסתבך ובעקבותיו תפנית מפתיעה. הסרט לא אחיד מבחינת העניין שהוא מייצר, ופה ושם יש דיאלוגים שהיה אפשר לדלג עליהם.הסוף מרשים. ציון סופי: 7.5.
שם: Ron.Aגיל: 3007/09/2017 11:12:38
6/10אייקון ציון
סרט בינוני מאוד.
שם: עומרגיל: 1418/02/2017 11:46:39
6/10אייקון ציון
סרט בינוני ולא יותר. היחיד שמרשים הוא ג''ף ברידג''ס בהופעה קלאסית נוספת כשריף דרומי טיפוסי. כל השאר לא מעניין.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט