אור בין האוקיינוסים ביקורת סרט

The Light Between Oceans Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אור בין האוקיינוסים":
"שחקנים מעולים מתבזבזים על סרט המיועד למעריצות "היומן""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Light Between Oceans
משחק אליסיה ויקנדר, מייקל פסבנדר, רייצ'ל וייז במאי/ת דרק סיאנפרנס  
דרמה
ביקורת סרט לאור בין האוקיינוסים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גלוית נוף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו הרביעי במספר של הבמאי האמריקאי העצמאי, דרק סיאנפרנס, ממשיך את הקו של סרטו השני במספר, "בלו ולנטיין" משנת 2010 - דרמה המתארת זוגיות הנקלעת למשבר. הסרט הקטנטן ההוא זיכה את שני כוכביו, ריאן גוסלינג ומישל וויליאמס, בשלל מועמדויות ופרסים, ביניהם מועמדויות לגלובוס הזהב והאוסקר. אחרי סרטו השלישי, דרמת הפשע האפית "המקום בתוך היער", חוזר סיאנפרנס לנסות את מזלו עם דרמה אינטימית נוספת על זוגיות, אבל הפעם בסרט תקופתי המתרחש באוסטרליה אחרי מלחמת העולם הראשונה.מייקל פסבנדר האירי, שהיה מועמד לאוסקר על תפקידו ב"סטיב ג'ובס", מגלם את טום, חייל לשעבר, בוגר מלחמת העולם הראשונה, המחפש מקום להתבודד בו. עבודת שמירה על מגדלור הניצב על אי בודד הוא המקום המושלם להתרחק מהמין האנושי, לעשות חושבים ובעיקר להנות מהשקט. אליסיה ויקנדר השבדית, שזכתה באוסקר על תפקידה בסרט "הנערה הדנית", מגלמת את איזבל, צעירה דעתנית וכובשת לב, המתאהבת בו והוא מתאהב בה. השניים נישאים ומנסים להביא ילדים לעולם אבל הניסיונות כושלים ומסתיימים בדם, יזע ודמעות.
אבל אסון של אחת הוא ברכה לשנייה. אחרי שני ניסיונות טראומטיים, קול של תינוק בוכה נשמע ממרחקים. הזוג מוצא בסירה טובעת גופת גבר בלונדיני צעיר יפה מראה שנסחפה ולצידו תינוקת. איזבל מתחננת ובעלה האוהב נעתר לא לדווח על המקרה. השניים שומרים את התינוקת לעצמם וטום קובר את גופת הגבר. חולפות השנים ומפגש עם אימה של התינוקת ורעייתו של הגבר הצעיר והמת (בגילומה של זוכת האוסקר רייצ'ל וייז), תערער את עולמם של הזוג. טום ירגיש רגשות אשם ואילו אליזבת מסרבת להכיר בסבלה של האם הביולוגית.על אף השחקנים הנפלאים פסבנדר ו-וייז שמצליחים לשמור על איפוק מפתיע, "אור בין האוקיינוסים" נכשל במשימה המרכזית שלו והיא לספק דרמה פסיכולוגית מורכבת על אובדן. הסרט מצליח ליפול בכל פח עלילתי נוסחתי, קיטשי ודביק כאשר אליסיה ויקנדר היא הקורבן העיקרי. נראה שבמהלך צילומי הסרט בסצנות הדרמטיות לא היה איש מקצוע אחד שיעצור אותה ויספק לה הדרכה. מה שאי אפשר לקחת ממנה הוא את החן הבלתי נדלה וגם את הכימיה הרומנטית ששוטפת את המסך, לכן לא פלא שוויקנדר ופסבנדר גם הפכו לזוג במציאות.
אפשר לציין לטובה וגם לרעה את הצילום המרהיב של אדם ארקאפו, ("מקבת", "ממלכת החיות"). כל סצנה בסרט הזה נראת כאילו היא נלקחה מאיזשהו מגזין אופנה או עיצוב בתים איכותי ומרהיב. האסתטיקה המוקפדת של הסרט נמצאת בעוכריו כאשר היא מוחקת את הריאליזם ומדגישה את העובדה כי אנו צופים בסרט ונהנים מהנופים המרהיבים של האוקיינוסים. מי שתורם גם הוא לאותה תחושה הוא המלחין זוכה פרס האוסקר אלכסנדר דספלה ("ארגו", "נאום המלך").הפסקול של "אור בין האוקיינוסים" כל כך דומיננטי שהמוסיקה של המלחין המחונן מטביעה את הסרט הכל כך קטן וזניח הזה עד שהוא נעלם בתוך סערת הפסקול הבומבסטי. נראה שגם כאן לא היה מי שיכוון את המלחין המבוקש שכנראה עשה ככול העולה על רוחו ולא היה במאי שיגיד לו, "תעצור רגע, צריך משהו קצת יותר מאופק". ואכן, מה שחסר לסרט הזה הוא קצת איפוק, גם במוסיקה, גם בצילום המסוגנן, גם במשחק של ויקנדר - האשמה תלויה בעיקר בבמאי שכנראה שוחה במים שזרים לו.
אור בין האוקיינוסים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תדיגיל: 4928/11/2020 00:58:13
7/10אייקון ציון
דרמה מרגשת עם משחק מרשים של השחקנים הראשיים ונופים מרהיבים לאורך הסרט.יחד עם זאת הסרט צפוי ושיגרתי למדי ואורכו המוגזם קצת מתיש.
שם: anipoגיל: 4719/01/2019 12:16:52
8/10אייקון ציון
מרתק,מטלטל ומרגש. למרות אורכו ,הסרט מתפתח יפה. מציג את הדילמה בבחירה בין הצדק לבין פגיעה בנו וביקירנו.טום הוא חייל משוחרר מיד אחרי מלחמת העולם העולם שחזר מהחזית לאחר 4 שנים. הוא מוצא עבודה כשומר במגדלור על אי מבודד באוסטרליה. בכפר הקרוב ביותר לאי, הוא מכיר את איזבל הצעירה. הם מתחתנים ועוברים לגור יחד על האי. האהבה ביניהם פורחת ,אך ניסיונותיהם להביא ילד לעולם לא מצליחים. יום אחד קורה דבר שישנה את חייהם לנצח. הם מגלים סירה שנסחפת אל החוף ובה גבר מת ותינוקת. הם מאמצים אותה בגלל התעקשותה של איזבל ולמרות רצונו של טום להשיב את התינוקת למשפחתה.בכפר הקרוב מסתבר שהתינוקת שייכת לביתו של אחד העשירים במקום. מצפונו של טום אינו מרפה ולעומת זאת חייה של איזבל ללא ביתה המאומצת אינם חיים, כי כנראה שלא תוכל עוד להביא ילדים לעולם. הדילמה קורעת לב.יש כאלה שיבחרו לשלם את המחיר ולדבוק במה שצודק,אחרים ישימו עצמם לפני כל דבר אחר, ואולי צדק ומוסר הם יחסיים ולא אבסולוטיים וכל אחד רואה אותם בצורה אחרת? סרט חזק ללא רגע דל, משחק מצויין של כל המשתתפים. ציון סופי 8.5.
שם: .MOR Rגיל: 1516/08/2018 02:52:10
6/10אייקון ציון
סרט סטנדרטי ושגרתי. תצוגת המשחק נהדר, הצילום מהפנט ויפהפה, הפס-קול נפלא, העריכה לא רעה בכלל ורוב הדיאלוגים די עמוקים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה צפויים, חסרי מקוריות ויצירתיות, לעיתים נמרחים מעט ובסך הכל די בינוניים. בקיצור, לא חובה. אפשר לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט