פלא ביקורת סרט

Wonder Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "פלא":
"הקסם שבסרט נוגע בלב בכל המקומות הנכונים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wonder
משחק ג'וליה רוברטס, מנדי פטינקין, אוון וילסון, ג'ייקוב טרמבלי במאי/ת סטפן צ'ובסקי  
דרמה
ביקורת סרט לפלא מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"פשוט מרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נובמבר ידוע כחודש בו בדרך כלל מתחילים לעלות על מסכי הקולנוע בעולם ובישראל סרטים מדוברים שעשויים להיות מועמדים לאוסקר. יש שיהמרו כבר עכשיו על מועמדים פוטנציאליים לאוסקר הקרוב, וסביר להניח שאף לא אחד מהמהמרים יכלול ברשימות שלו את "פלא", אך אין זה אומר כי לא מדובר בסרט טוב, אפילו טוב מאוד.ג'ייקוב טרמבליי, הזכור לנו לטובה כג'ק הכובש מ"חדר", מככב בסרט כאוגי, ילד בן 10 הסובל ממחלה שעיוותה את פניו. במשך כל שנות חייו הוא למד בביתו, שם אמו, אותה מגלמת ג'וליה רוברטס האחת והיחידה, נתנה את כל כולה כדי שהבן שלה יהיה חכם כמו כל בני גילו, ואפילו יותר מכך.

אוגי זוכה לתמיכה ענקית גם מאביו נייט (אואן ווילסון) ומאחותו אוליביה (איזבלה וידוביץ'), שלא חוששים להתמודד עם המציאות הקשה אליה הם נקלעו, למרות כל המהמורות ולמרות שמתחת לפני השטח גם להם יש בעיות משלהם, שמוצגות בקטעים העוקבים אחר נקודת מבטם על המתרחש.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
כשמגיע היום ובו אוגי הולך לבית ספר רגיל כמו כל הילדים האחרים, הוא חושש. כל ילד שמגיע לבית ספר חדש חושש מהרגעים הראשונים האלו, אבל כמעט אף אחד לא צריך לחוות את התחושות האלו כמו אוגי. המבטים של הילדים האחרים צורמים ומעליבים, אך המילים שלהם פוגעות אפילו יותר. כמובן שעם הזמן אוגי, ילד סופר נחמד שרק רוצה שיתייחסו אליו כמו לילד רגיל, ימצא חבר אחד, ולאט לאט אחרים יגלו את הקסם הממכר שלו, אך הדרך הזו לא תהיה קלה ותכלול הרבה הקנטות משאר התלמידים.הסרט, המבוסס על ספרה המצליח של ר.ג'יי. פלאסיו, לא ממציא שום דבר חדש, הוא אפילו לא מנסה לעשות את זה. הוא סטנדרטי לחלוטין, קיטשי במידה הנכונה והמהלכים שבו ניתנים לחיזוי גם ממרחק ובכל זאת מדובר בסרט נפלא שנוגע בלב. זוהי הוכחה נוספת לכך שקולנוע לא חייב להתבסס על גימיקים, אלא שהוא יכול להיות קלאסי בעשייתו ועדיין לעשות את העבודה. מהבימוי המדויק של סטיבן צ'בוסקי ועד הצילום של דון בורג'ס, "פלא" הולך בקו ישר ממנו הוא לא סוטה לרגע אחד, ומכיוון שמדובר בתוצר טוב מאוד אין על מה להתלונן.
לאחר שבשנת 2012 ביים את "כמה טוב להיות פרח קיר" הנפלא (שהתבסס על ספר אותו כתב בעצמו), צ'אובסקי הוכיח פעם נוספת כי הוא יודע לעבוד במדויק עם שחקנים צעירים. בזכותו, טרמבליי מעניק הופעה נהדרת ומרגשת כאוגי, והוא מצליח לתפוס את הדקויות של רגעי המשבר הרבים שלו מבלי להפוך לקריקטורה. גם השחקנים האחרים שלצידו, מבוגרים וצעירים כאחד, מצוינים, במיוחד רוברטס כאם המגוננת שוויתרה על כל התכניות שלה כדי לטפל בבנה. נכון, הם לא יזכו באוסקר על התפקידים שלהם, אך הצוות כולו, וכאמור במיוחד טרמבליי ורוברטס, מעניקים לצופים הופעות משחק שמבוצעות היטב.בפשטות שלו, הסרט מצליח לגעת בנקודות אמיתיות לגבי התפיסה שלנו כחברה כלפי מה שהוא שונה ואחר מאיתנו. כבני אדם, אנחנו נרתעים לפעמים מהלא נודע או ממה שנראה לנו זר, וזהו בדיוק המקרה של אוגי - שהילדים המקיפים אותו גורמים לו לחוות על בשרו מהו רוע של ילדים. המסר, שכולנו יפים מבפנים ומבחוץ, הוא די נדוש, אך הוא מועבר ב"פלא" בצורה רעננה ולא מעייפת, כאילו לא מדובר במסר שדשנו בו מספיק ובסרטם קודמים דומים בנושא כ"מסכה" ו"איש הפיל". זו הפשטות של הסרט שכובשת את הלב ושמעניקה שלל הזדמנויות להתרגש עד דמעות של ממש. אין בכך בושה, בטח ובטח כשהתוצאה הסופית כה מרשימה.היציאה מהסרט מעניקה תחושה של מעין שלמות בלב. אף אחד מאיתנו לא מושלם, לא מבפנים ולא מבחוץ, וכל אחד צריך להתמודד עם בעיות שונות ומשונות, והסרט מחדד את העובדה כי עלינו לקבל כל אדם כפי שהוא מבפנים ולא רק מבחוץ. עם צוות שחקנים מצוין, תסריט מרגש ובימוי מדויק, כשמו של הסרט הוא "פלא" של ממש.
פלא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רגיל: 1606/11/2019 20:20:49
9/10אייקון ציון
סרט מעולה ומעורר מחשבה שאפילו גרם לי לבכות קצת, מעביר מסר חשוב השחקנים מעולים
שם: anipoגיל: 4627/10/2018 09:52:04
8/10אייקון ציון
קשה להחמיץ עם נושא כזה. עומד בציפיות אבל לא מתעלה למשהו מיוחד. אוגי הוא ילד אינטליגנטי ואמיץ שנולד עם עוות בפניו. הוא גדל במשפחה חמה ומחבקת עם אימו ואביו ואחותו הגדולה,שמרעיפים עליו אהבה אינסופית. אחרי שלא הלך לבית ספר מימיו,הוריו מחליטים שהכי טוב עבורו יהיה להתחיל ללמוד בבית הספר. אוגי נכנס ישר לכיתה ה'' וצריך להתמודד עם תגובות התלמידים בעקבות מראהו השונה.הוא רוכש חברים אבל גם עומד בפני מצבים לא נעימים. במקביל אנו גם נחשפים לסיפורם של יתר הדמויות שמרכיבות את העלילה. הסיפור מעניין אבל בנאלי, המשחק מעולה, המוסיקה טובה ועדיין התחושה היא סרט טוב, אבל לא כזה שנחרט בזיכרון ליותר מידי זמן.
שם: דריהגיל: 2701/10/2018 15:58:36
10/10אייקון ציון
סרט מרגש ואמיתי, מסופר על עלילה ומציאות שכל אחד יכול להתחבר אליה עם מוסר השכר יפה, ריגש אותי עד דמעות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט