וידויים של מוח מסוכן ביקורת סרט

Confessions of a Dangerous Mind Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "וידויים של מוח מסוכן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Confessions of a Dangerous Mind
משחק סאם רוקוו'ל, דרו ברימור, ג'וליה רוברטס רוטגר האוור, ג'ורג' קלוני, מאגי ג'ילנהול, קריסטין ווילסון, ג'ניפר הול במאי/ת ג'ורג' קלוני  
דרמה
ביקורת סרט לוידויים של מוח מסוכן מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ורג' קלוני, שחקן בינוני מינוס בעבר, לכד את עיני כשעבר למדיום הקולנועי. אמנם, גם כאן היו לו בעבר נפילות, אולם מסרט לסרט בחירותיו נעשו אינטליגנטיות יותר, ומשחקו הכריזמטי והמודע-לעצמו ב"אחי, איפה אתה?" גרם לי לצאת מחייך מאוזן אל אוזן מאולם הקולנוע.אבל, כאילו לא די לו בהשגת היעד הנכסף של מעבר מוצלח אל המסך הגדול, מסתבר שקלוני שאף אף לעבור אל מאחורי המסך הגדול. וכך, קלוני התבשל לו במיץ של עצמו מספר שנים, עד שהניח ידו על התסריט של "וידויים של מוח מסוכן" (ותודה לאל שלא עיוותו את השם של הסרט בתרגום העברי…). התסריט עסק בדמותו של צ'אק באריס, גאון הרייטינג התמהוני שכולם אהבו לתעב, אשר טען כי במקביל להיותו איש טלוויזיה, שימש גם כאיש חיסול בשירות ה- CIA. אמיתותה של טענה זו, אגב, לא מתבהרת בסרט, וכפי שהבנתי אין לה ביסוס ממשי גם במציאות.
לגילומו של צ'אק באריס הימר קלוני על שחקן "אלמוני" ושמו סאם רוקוול. חובבי קולנוע כבר מכירים אותו תקופת מה עוד מהסרטים "גרין מייל", "המלאכים של צ'רלי", ו"השוד", שם בלט בגילום תפקידים, איך לומר, לא קונבנציונליים. ואם חשבתם שרק שם, אז עוד לא ראיתם כלום. שכן סאם רוקוול לוקח את דמותו של צ'אק באריס לגבולות התמהיל של פתטיות, טמטום, שטחיות, חרמנות, ועוד כהנה וכהנה תכונות אופי לא מחמיאות. למרות זאת, סאם רוקוול מפגין משחק ראוי תחת שרביטו של קלוני (אם כי לא מפעים) ולוקח את דמותו, כמתחייב מאופייה, אל הקצה ובחזרה.וזה עובד היטב, כי מסתבר שזוהי אכן דמותו של צ'אק באריס - גאון טלוויזיה שהמציא פורמטים מנצחים, שהביאו רייטינג מדהים לתכניות של רשת הטלוויזיה בה עבד, והורידו את איכות הטלוויזיה ורמתה אל מתחת לכל גבול תחתון של טעם טוב. בשלב מסוים, נקלע "גיבורנו" צ'אק באריס לשורות ה- CIA, והופך, לטענתו, לאיש חיסול של ה- CIA, לאחר שאיש קשר (ג'ורג' קלוני עצמו, בתפקיד שנראה כמו מחווה לדמות הקולנועית של רט באטלר מ"חלף עם הרוח") מגייס אותו לפעול למען המדינה (אה, כן, וגם למען הבוחטות…). גיבורנו מנסה לשלב, באופן משעשע למדיי, יש לציין, בין חייו כאיש טלוויזיה ובן זוג של נערה חמודה (דרו ברימור, שהפגינה כימיה טובה עמו גם ב"המלאכים של צ'רלי"), לבין חייו כאיש ביון, הנמשך אף אל אשת מחתרת מיסתורית (ג'וליה רוברטס).
ג'ורג' קלוני שיחק אותה. הסרט, בכל קנה מידה, ובוודאי בקנה מידה של סרט ביכורים, הוא חוויה קולנועית מקורית, מסוגננת ומעניינת. קלוני משתמש בטריקים קולנועיים ידועים, אבל בחינניות, תוך הפגנת עבודת מצלמה יצירתית ושמירה על תיזמון לא רע בכלל של סצינות וסיטואציות. קלוני משתמש בכל גימיק אפשרי, ובעזרת ידידו הותיק והמפיק-השותף, אחד סטיבן סודרברג, הצליח לשדרג גם את גלריית השחקנים המופיעים בסרט, אם בתפקידים ראשיים ואם בתפקידי אורח קצרצרים משעשעים (לפעמים אף הופעות אורח של שתי שניות בלבד), בצורה ראויה ואפקטיבית.קלוני מפגין גם מקוריות ויוצר גירויים אצל הצופה, תוך שהוא מקפיד לא לקחת את עצמו ברצינות יתרה. כדי לעמת את טענותיו של צ'אק באריס, לפיהן היה איש חיסול של ה- CIA, קלוני מביא קטעי ראיונות עם מכרים בעבר של צ'אק באריס, שעה שעבד בטלוויזיה, המאשרים כי צ'אק באריס היה נעלם לתקופות מעבודתו באופן חשוד, ומופיע שוב לאחר שבוע שבועיים מבלי להסביר דבר. ועל זה יש לי לומר רק - מעניין. קלוני שומר על קצב טוב בסרט. גם אם אין לסרט מה לומר ברמה העקרונית, זהו עדיין קולנוע טוב, מהנה ומבדר. לעיתים הסרט הזוי קצת, אך אין בכך כדי להקהות מההנאה של הצופה, ובסה"כ, מדובר בסרט ביכורים מרשים ואינטליגנטי למדיי, שחושף טפח ואולי אף טפחיים מהפוטנציאל של ג'ורג' קלוני, אשר הולך ומתברג חזק מאד בתעשייה ההוליוודית. ווטץ' אאוט הוליווד, היר הי קאמז!לסיכום: מפתיע ומעניין; אחלה בידור. 8 בסולם יגאל.
וידויים של מוח מסוכן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רעות לויגיל: 1604/11/2004 20:12:59
10/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט והסרט פשוט מעולה!!! מעניין ואני נורא אהבתי את התוכן והעלילה! אני ממליצה למי שאוהב את הסוג הסרט, ולילדים מתחת לגיל 14-13 לא כדאי לצפות כי זה לא מתאים להם. בקיצור סרט מעולה, וכסרטו הראשון של ג'ורג' קלוני הוא עשה עבודה נהדרת!
שם: אופיר רוביןגיל: 2019/09/2003 19:59:07
2/10אייקון ציון
אתמול ראיתי את הסרט הזה ות'אמת ציפיתי לסרט יותר מעניין... הסרט ממש לא מעניין ונימרח כבר מתחילתו, שום אלמנט מפתיע ושום סיבה לראות אותו!
שם: Hermione Grangerגיל: 1201/04/2003 19:33:38
10/10אייקון ציון
תראו..... אני הלכתי לסרט הזה עם הכיתה, וביננו- זה לא סרט לילדים בני 11-12. יש שם הרבה סצינות סקס (חלק אפילו קראו לו: "סרט כחול"), הוא מעודד שימוש בסמים אלכוהול וסקס. אבל למרות כל הדברים האלו (שהם פרטים שוליים)העלילה עצמה מאוד מעניינת. אני דווקא הייתי אומרת שהשחקנים (ששיחקו מצויין) והתסריטאים עבדו יותר קשה מהבמאי. כעקרון, שווה לראות את הסרט ומומלץ לנסות לא להירדם החלק הראשון (לפני ההפסקה) אלא לחכות לחלק השני שהרבה יותר מעניין. בקיצור..... נחמד! ואני הייתי ממליצה ללכת אליו לבני נוער ואנשים מעל גיל 13. הסרט מציג מה יכול לקרות לאנשים, עד כמה הדמות הדלדלה ואיך הוא נכשל(בעיקר) בחייו. דרמת פעולה יפה מאוד! מומלץ.....
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט