ליידי בירד ביקורת סרט

Lady Bird Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "ליידי בירד":
"סיפור התבגרות מרגש לפרקים אך מפוספס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lady Bird
משחק סירשה רונן, אודיה רש, קתרין ניוטון, לורי מטקלף במאי/ת גרטה גרוויג  
דרמה
ביקורת סרט לליידי בירד מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"חביב וסתמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פיצ'ר הביכורים של גרטה גרוויג, נסיכת האינדי הבלתי מעורערת של הוליווד, הוא סרט שכל כך רציתי לאהוב. הוא מכיל סיפור על דינמיקת אם בת מוכרת וקרובה ואלמנטים מרגשים. לפרקים, גם יש בו רעיונות בימוי יפים ושימוש בטכניקת מצלמה מעניינת אבל הוא לא מצליח להתרומם, לחמוק מסך קלישאותיו ולהמריא הלאה, כמו משאת נפשה של הגיבורה שלו, גברת ציפור, או במקור – ליידי בירד.כריסטין (סירשה רונן) היא תיכוניסטית מעיר קטנה "מהצד הלא טוב של המסילה". במילים אחרות, ממשפחה עם קשיים כלכליים. אביה מפוטר מעבודתו ואמה כורעת תחת העומס. היא שונאת את העיר הקטנה שלה, את המקום ממנו באה ומתביישת בו. היא מחפשת את זהותה ולא משתמשת בשם כריסטין אלא בוחרת לעצמה את הכינוי ליידי בירד. חלומה הגדול הוא להתקבל לקולג' יוקרתי הרחק מהחוף המערבי, ורצוי בניו יורק, עיר החלומות. במציאות הכלכלית של משפחתה, החלום הזה נראה רחוק למדי. היא מעבירה את זמנה בפרשיות רומנטיות, אכזבות וחברות זמנית עם ילדה עשירה ממנה היא מסתירה את ביתה האמיתי.
עלילת הסרט מכילה פרטים אמיתיים מהביוגרפיה של גרוויג וקולעת פחות או יותר לכל סיפור התבגרות של מי שלא שפר עליה מזלה להיוולד למשפחה עשירה. עם זאת, במקום בו הייתה גרוויג צריכה להתעלות על המציאות ולהדק את התסריט, היא נפלה לקלישאות המוכרות ועל כן הסרט לא מצליח באמת לחדש. הוא מרגש לעיתים, הודות לבימוי העדין והמרשים שלה, אך נותר שטוח ולא מעמיק.לצד הבימוי ראויה לציון לורי מטקלף הנפלאה שמגלמת את אמה של ליידי בירד בדיוק ורגישות ויוצרת כמה מהרגעים הקסומים הבודדים של הסרט. סירשה רונן, לעומתה, מזיעה ממאמץ. זו כמובן חלק מכוונת המשוררת, ליצור דמות שבמידה מסוימת מרוכזת בעצמה ואולי מעט אנוכית, אך משחקה של רונן שם דגש מאוד חזק על הממד המעצבן והתיאטרלי, באופן שלא תואם את הדינמיקות העדינות של הסרט.
הצרות של ליידי בירד אמיתיות והשבילים בהם היא צועדת מוכרים, אולי אפילו מדי. אם כן מדוע הסרט לא מצליח להתעצם לכדי יצירה מפעימה? אולי בגלל שגרוויג לא מספקת זווית ייחודית או מענה אחר לשאלות שהיא עצמה מעלה, ובאופן מסוים מזכירות את התמה המלווה את סרט הקאלט "פרנסס הא", שהיא עצמה משחקת בו ויצרה עם בן זוגה, הבמאי נוח באומבך. זו אותה גברת, בשינוי אדרת, והאמפתיה אליה מוגבלת כשהיא לא מגובה באופק מעניין או כזה שלא נראה בעבר בדיוק באותה דרך.אחרי ביקורות מסחררות וחמש מועמדויות לאוסקר הציפייה מ"ליידי בירד" היא אולי גדולה מדי. בסופו של דבר מדובר בסרט ביכורים חביב ולא חדשני, המכיל מעט רגעים יפים שלוחצים חזק על דוושת ההזדהות והופכים את הצפייה בו ללא מיותרת בעליל, אך גם כזו שלא בהכרח תלווה את צופיה אל מחוץ למדרגות הקולנוע. עם זאת, אם גרוויג תקפיד לשכלל את תסריטיה ולהוסיף למציאות בתיבול עלילתי, אין ספק שעתידה היצירתי מובטח.
ליידי בירד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1728/02/2019 20:58:10
9/10אייקון ציון
סרט A24 קלאסי
שם: בןגיל: 3308/02/2019 08:27:06
8/10אייקון ציון
כביכול עוד סרט על אמריקה הצדדית, גיל ההתבגרות, הרצון להיות שונה לצד הרצון להשתלב, יחסים עם ההורים. אבל הוא עשוי בחוכמה ורגישות, מצליח להצחיק ולרגש וליצור הזדהות. מומלץ
שם: אילנהגיל: 4309/04/2018 14:26:44
7/10אייקון ציון
ראיתי באיזו רשימת דירוג את הסרט ב-״לא להחמיץ״. מוגזם ביותר לדעתי.סיפור התבגרות של כשנה-שנתיים של נערה אמריקאית. הסרט חמוד. חמדמד מה שנקרא. עשוי נעים ומעניין אבל ממש לא איזה סרט שמשאיר חותם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט