בית בגליל ביקורת סרט

Outdoors Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "בית בגליל":
"קטן, מדויק ונעים לצפייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Outdoors
משחק ​​נועה קולר, אודי רצין, ישי גולן, עירית גדרון, ורד פלדמן, יוסי עטיה, לאורה ריבלין, גדליה בסר, אוהד קנולר, שירי בן-כהן, ג׳וי ריגר, צחי הלוי, זאב טנא, עומר עציון, נטע שפיגלמן במאי/ת אסף סבן  
דרמה
ביקורת סרט לבית בגליל מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קטן ואמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הליך העשייה של הסרט "בית בגליל" הוא ייחודי בנוף הישראלי והעולמי. הבמאי אסף סבן, לו זה סרט הביכורים באורך מלא לאחר מספר סרטים קצרים מצליחים, הגה את הרעיון לסרט כשאחיו הראה לו את חלקת האדמה הפסטורלית בגליל עליה הוא מתכנן לבנות את ביתו. סבן החליט לאסוף צוות ולביים סרט המתאר את המתרחש בחיי זוג צעיר נשוי העובר לגליל על רקע הבית הנבנה שמסמל את הבנייה, ההתפרקות וההרכבה מחדש של חיי הנישואים הטעונים."בית בגליל" הוא סרט קטן בהגדרתו. מרבית ההתרחשות נסובה סביב הלוקיישן של הבית הנבנה על רקע נופי הגליל היפהפיים ושל מחסן נטוש מעברה של הגיבורה המשמש את בני הזוג לבריחה מהמציאות. בני הזוג הם יערה (נועה קולר, "לעבור את הקיר"), מטפלת השבה למושב בגליל בו גדלה לאחר שנים בתל אביב, ובעלה גילי (אודי ריצין), מחזאי שלא מצליח יתר על המידה. לזוג יש ילדה משותפת ויערה מגלה במהלך בניית הבית שהיא בהריון נוסף (דבר שלא תוכנן מלכתחילה בתסריט והשתלב עם הריונה של השחקנית).
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
סבן פותח את הסרט בסצנת פתיחה מרשימה בה אנו משוטטים בתוך הבית במציאות מדומה. לאחר מכן הוא מביים את הסרט בשקט, נותן לניואנסים קטנים להמחיש את הבעיות בחיי הזוגיות, את חוסר הסיפוק הגובר עם השנים ואת הפער בין הדמיון למציאות הן בתכנון הבית והן בחיי הנישואים האידאליים שמתגלים כפנטזיה בלתי אפשרית.כמעט ללא סצנות שיא ורגעים גדולים מהחיים, הוא מביים בדיוק ובעדינות את המתרחש, דבר שמקנה לסרט מצד אחד אמינות והימנעות מסנטימנטליות ומלודרמטיות ומצד שני מותיר אותו לפעמים כסרט קטן מדי, נעים אך כזה שלא מותיר אחריו חותם גדול.
קולר וריצין עושים עבודתם נאמנה בגילום הדמויות הראשיות, כשלצדם שחקנים מוכרים בתפקידי משנה קטנים בהם ליאורה ריבלין, ישי גולן, צחי הלוי, אוהד קנולר וג'וי ריגר, שגונבת כהרגלה את ההצגה כבת מושב שמפתה את גילי. הקאסט מסייע לסבן ביצירת סרט מאוד ישראלי, שאמנם לא נחרט בזיכרון אך מותיר חווית צפייה נעימה, אינטליגנטית ומצולמת היטב.
בית בגליל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאורהגיל: 6101/09/2018 05:45:11
9/10אייקון ציון
אהבתי...נועה קולר שחקנית מעולה!ובכלל...תמיד מפרגנת לסרטים ישראלים!
שם: judithגיל: 6015/07/2018 06:39:44
9/10אייקון ציון
אחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר. מעמיק. רב רבדים. משחק ללא דופי.שחקנים שהם בני אדם ולא מודלים אידיאלים. תהליך הבנייה הממשי של הבית בגליל במהלך הסרט הרשים אותי מאוד. נפלא. הפועלים הערביים ללא קסדות מגן.ללא חבלי בטיחות.מרחפים על הפיגומים. קטעים קומים בתוך התהליך הקשה ממתיקים את הסרט. מלא רגישות ועוצמה. ההריון במהלך הסרט ייחודי. ללא כריות. חכם היה להציג תמונת עירום שתבהיר לקהל שמדובר בהריון. גם אם לא היה מתוכנן על ידי התסריטאי. יישר כוח. הייתה לי הפתעה נהדרת לאחר שבדרך לאולם שמעתי מחברה שצפתה בו שלא חייבים לראות אותו. חייבים ועוד איך.
שם: איילתגיל: 6129/06/2018 13:29:37
8/10אייקון ציון
נועה קולר שחקנית מעולה!הסיפור והדילמה שהסרט מציג מאוד מוכרים לנו וקל להזדהות עם המצבים והשיחות שמתנהלות בו.הקשיים והלבטים של בני הזוג ושל הסובבים אותם מאוד ברורים.כיף לצפות בו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט