הבלתי רשמיים ביקורת סרט

The Unorthodox Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הבלתי רשמיים":
"שולי רנד מדהים בסרט לתפארת הקולנוע הישראלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Unorthodox
משחק שולי רנד, יעקב כהן, יואב לוי, גולן אזולאי, שיפי אלוני, אור לומברוזו, צחי גראד, יגאל נאור במאי/ת אלירן מלכה  
ישראלי
ביקורת סרט להבלתי רשמיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סרט השנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די49.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא הכרתי את אלירן מלכה, במאי "הבלתי רשמיים" ויוצר הסדרה "שבאבניקים", אבל לאחר צפייה בסרט "הבלתי רשמיים" אני סבור שמדובר בכישרון גדול. מלכה, שמגיע מהמגזר הדתי, מגולל בפני הצופה את עלייתה משום מקום של תנועת ש"ס, תנועת הספרדים שכבשה את עיריית ירושלים ואז את הכנסת ונתנה ייצוג לציבור דתי שעד אז יוצג בעיקר על ידי דתיים אשכנזים.דרך סיפורו של יעקב כהן, בעל בית דפוס קטן שנמאס לו מהאפליה כנגד הספרדים, לומד הצופה על עלייתה של התנועה, על המניעים הטהורים שהיו בתחילת הדרך ועל הפוליטיקה שבסופו של דבר שינתה את אופייה ואת העומדים בראש התנועה, שהפכה למפלגה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
שולי רנד הוא יעקב כהן,כבד פה וכבד לשון (ממש כמו משה רבנו, דימוי שיחזור לקראת סוף הסרט), וממש כמו ב"אושפיזין" הוא עושה ניסים בתפקיד שניתן לו. רנד הוא מייצג מובהק של קולנוע טוטאלי, של שחקן שמשתמש בגופו ובנשמתו כדי לצקת תוכן לדמות שהוא מגלם והוא עושה זאת בהצלחה גדולה ומעלה את הסרט בכמה דרגות למעלה. בסרט שזורות כמה סצנות שבהן מדבר רנד למראה או לקיר וכביכול מנהל ראיונות עם אנשי טלוויזיה והוא עושה זאת בחן ואלו קטעים מרים מתוקים נוגעים ללב שמאזנים את הכוח המתפרץ שעולה מרוב הסצנות.עם תסריט המשלב קומדיה ודרמה, צילום מחוספס ואותנטיות ישראלית שלא ראיתי מזה זמן רב (אולי ב"המשגיחים"), מרתק מלכה את הצופה וסוחף אותו למסע סהרורי בסמטאות ירושלים עיר הקודש ובנפתולי הפוליטיקה העירונית והארצית לאחר מכן. מלכה מצליח ליצור אצל הצופה תחושת סבנטיז מובהקת בהעמדת הסרט והדמויות ובפסקול שאין לקרוא לו אלא מגניב (כולל סצנה אחת בלתי נשכחת עם ביצוע כשר ללהיט של ה"בי ג'יז").
הסרט מעניין, מסקרן וחושף את אחד הכוחות הפוליטיים החשובים שקמו בישראל בשלושים השנים האחרונות ועושה זאת בחוכמה ובמורכבות. כל אלו הופכים את העלילה הפוליטית והחברתית לעונג אמיתי עם הקאסט לצידו של רנד הכולל בין היתר את יעקב כהן המצוין כתמיד, גולן אזולאי ואור למברוזו כבתו של רנד. כולם מעולים.אבל בעיקר הסרט הוא על אדם אחד, מפשוטי העם שהחליט לעשות מעשה וגרם לשינוי אדיר וניסה להיות נאמן לעצמו גם כשהגוף התמים שאותו הוא הקים הפך לכוח פוליטי אדיר ומסואב. כל צופה באשר הוא יכול להזדהות עם רנד, מעין ג'ו דו ישראלי שהלך לוושינגטון לחפש אתונות ומצא מלוכה. סרט אדיר וחשוב. מסוג הסרטים שגורמים לי להרגיש גאה בתעשיית הקולנוע הישראלית וגם כמבקר קולנוע מקומי.
הבלתי רשמיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4010/03/2019 11:24:48
8/10אייקון ציון
סרט קטן על אנשים גדולים שנשכחים בצידי ההיסטוריה. מנסה לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה ליעקב כהן שייסד את תנועת ש"ס נגד כל הסקפטים שמסביבו וכשהצליח אותם אנשים השתלטו לו על המפלגה. מזכיר לנו ממה עשויים פוליטיקאים למי ששכח או למי שעדיין מאמין בהם. אני יצאתי מהסרט עצוב..
שם: איתיגיל: 4928/11/2018 22:37:27
7/10אייקון ציון
הסרט מציג בצורה מעניינת את סיפור עלייתה של מפלגת ש"ס. לא בטוח שהסרט מהימן ואובייקטיבי, אבל בהחלט מרתק. משחק טוב של שולי רנד
שם: .MOR Rגיל: 1523/11/2018 00:17:54
8/10אייקון ציון
סרט כיפי ומתוחכם. במשחק מעולה, הצילום נפלא, הפס-קול נהדר ומוסיף המון לאווירה, רוב הבדיחות שנונות ומשעשעות, העריכה מרשימה ומדויקת והדיאלוגים נחמדים וחביבים אך התסריט והעלילה די צפויים, ממומשים חלקית ולעיתים לא מספקים מעבר לבידור מעולה. בקיצור, כדאי.
קישורים
חץ הבלתי רשמיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט