אליטה: מלאך קרב ביקורת סרט

Alita Battle Angel Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אליטה: מלאך קרב":
"סרט עתידני מרהיב שלא מחדש הרבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Alita Battle Angel
משחק ג'ניפר קונלי, מישל רודריגז, כריסטוף וולץ, רוזה סלזאר במאי/ת רוברט רודריגז  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לאליטה: מלאך קרב מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרשים ומפוספס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'יימס קמרון, ססיל ב. דמיל של תקופתנו, החל לעבוד על עיבוד קולנועי למנגה היפנית "אליטה" עוד ב-2003, ואז הוא עבר להקדיש את זמנו לסרטי ההמשך של "אווטאר". קמרון נשאר על כיסא המפיק ואת שרביט הבימוי הוא העביר לבמאי רוברט רודריגז, המוכר בעיקר מהסרטים "דספרדו", "עיר החטאים" ו"ספיי קידס". "אליטה: מלאך קרב" הוא בהחלט הסרט הגדול ביותר שהוא ביים וסוף כל סוף אחרי שנים רבות של הפקה התוצאה מגיעה אל בתי הקולנוע.העלילה הלא תמיד ברורה מתרחשת במאה ה-26. העולם נמצא אחרי מלחמה נוראה שהשמידה ככל הנראה את רוב האוכלוסייה המתגוררת בה. ד"ר אידו המסתורי (כריסטופר ואלץ,הדבר הכי טוב בסרט), מוצא באתר גרוטאות באיירון סיטי את החלק העליון של גופתה של סייבורגית צעירה. הוא לוקח אותה לביתו ומשפץ אותה וקורא לה "אליטה".
מעל העיר, גבוה באוויר, נמצאת זאלם - העיר העשירה שכולם רוצים לעבור ולגור בה ובה שולט נובה הרשע. אליטה (רוזה סאלאזאר) מתיידדת עם בחור בשם הוגו ומתברר לה שבעצם היא שופצה בדמותה של בתו המנוחה של הד"ר. אשתו לשעבר של הד"ר – שירין (ג'ניפר קונלי בעוד הופעה פאם פאטאלית משובבת נפש) היא מדענית מבריקה שעובדת עם וקטור המפוקפק (מהארשלה עלי בתפקיד על אוטומט), שמנהל משחק בשם "מוטור בול" שהמנצח בו אמור להגיע לזאלם כפרס האולטימטיבי.כרגיל בהפקות של קמרון, הכל בסרט גדול והסביבה העתידנית מאוד מרשימה. גם מראה הסייבורגים משכנע ויש המון הברקות קטנות שיספקו כל חובב מדע בדיוני, כמו אופנוע עם גלגל אחד וכלבי סייבורג קטלניים ועוד. הבעיה היא שמעבר לסביבה המרשימה הצופה מוצא את עצמו בעלילה שאת רובה הוא ראה בסרטים שנעשו כבר והקוקטייל הזה לא תמיד נעים לשתייה. אני גם לא מצאתי תרומה רבה של רודריגז כבמאי מעבר לתזזיות ולממזריות שבדרך כלל מאפיינת את סרטיו.
ד"ר אידו, מעבר לכך שהוא הבורא של אליטה, הוא גם "לוחם צייד" שצד פושעים וכך מצליח להחזיק את מרפאתו פועלת. וכך שני האלמנטים המרכזיים ב"בלייד ראנר" הנפלא מופיעים בסרט במלוא הדרם אבל בלי עומק מחשבתי. המשחק העתידני "מוטורבול" מזכיר כמעט אחד לאחד סרטים כמו "רולרבול", "הנרדף" ו-"Death Race" שעלילותיהם מתמקדות במשחק עתידני שמטרתו לספק שעשועים להמון המדוכא. ב"רולרבול" יכולת כמעט להרגיש את המכות שסופגים המשתתפים ועודף הדיגיטציה ב"אליטה" השאיר אותי מרוחק ולא מעורב במשחק העתידני.העלילה מסתבכת ולצופה מתגלה שאליטה ככל הנראה הייתה בעברה חיילת (מה שיביא לשם הסרט "מלאך קרב") שחושלה בטכנולוגיה קטלנית. היא אף תזכה לשריון קרב משוכלל שיתחבר לגופה ויהפוך אותה לנשק האולטימטיבי. אליטה העשויה ללא חת היא בעצם גיבורת על ואולי הוחלט להוציא את הסרט דווקא עכשיו כי אין שעה טובה מזו להתמקד בנשים חזקות ואסרטיביות.כחצי שעה לקראת סיום הסרט, והצופה מבין כי מדובר בעצם בפרק ראשון בסדרה של סרטים וכי לסיום נאות הוא כבר לא יזכה. הוסיפו לכך את התחושה של סחורה משומשת ותקבלו תוצאה מעט מתסכלת, שמוכיחה כי למרות העטיפה הנוצצת בסופו של דבר אליטה הוא מוצר בינוני ופוטנציאל שלא הצליח להגיע לידי מימוש.
אליטה: מלאך קרב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גל בורגנהגיל: 4412/08/2020 15:38:36
10/10אייקון ציון
ממליץ בחום,סרט בידיוני נהדר,יש אלימות אבל מתאים לילדים מגיל 13 לדעתי מרשים...
שם: Mגיל: 5917/05/2019 18:52:46
10/10אייקון ציון
מושלם. פשוט מושלם. מיוחד, מעניין, אקשן כל הזמן, נוגע ומרגש!
שם: אוריאלגיל: 5528/03/2019 07:33:20
6/10אייקון ציון
מדע בדיוני ,מומלץ רק לאוהבי הסרים הללו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט