אלאדין ביקורת סרט

Aladdin Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "אלאדין":
"חוויה קסומה לכל המשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Aladdin
משחק וויל סמית', מנה מסעוד, נעמי סקוט במאי/ת גאי ריצ'י  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאלאדין מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"קרנבל נוסטלגי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דיסני חוזרת עם חידוש נוסף של גרסת לייב-אקשן לסרט שובר קופות שלהם והפעם – "אלאדין", שגם זכה בפרס האוסקר על הפסקול המקורי של אלן מנקן, מי שאחראי על הפסקול הנהדר גם בחידוש זה. העלילה המקורית התבססה על האגדה הפרסית "אלאדין ומנורת הקסמים" מתוך "סיפורי אלף לילה ולילה". למי מהקוראים שלא חי על כדור הארץ בשנות התשעים, הסרט המקורי מספר על נער עני ומקסים בשם אלאדין המוצא מנורה קסומה ממנה פורץ ג'יני, שד שמעניק לו שלוש משאלות. אלאדין יוצא למסע בעקבות אהובתו הנסיכה יסמין, כשלפניו ניצבים מספר מכשולים, כשהגדול ביניהם הוא המכשף הרשע ג'אפר.לא יכולתי להגיע לסרט נקי מדעות מוקדמות, בילדותי צפיתי בסרט עשרות פעמים וידעתי לצטט כל משפט בו, חששתי שיעשו בו שינויים שיפגעו בהנאה מהחזרה למוכר והטוב שהכרתי. דאגותיי חלפו כשראיתי שהעלילה נשארת נאמנה לעלילה המקורית, וכך גם רוב השירים והביטויים המוכרים והאהובים. השירים ברובם נהדרים, מקפיצים ומרגשים, למעט זה של יסמין שהרגיש מתאמץ ותלוש מהעלילה. הסרט נפתח כשוויל סמית' על יאכטה צנועה, מתחיל לספר לשני ילדיו את סיפורו של אלאדין. אנו לא יודעים האם זה השד בהתגלמותו האנושית, או שמא מדובר בבחירה אמנותית בה המספר פשוט נראה כמו השד. אך לפני שנוכל לפענח זאת – סמית' מתחיל לשיר את "לילות ערב", וכולם מתרגשים ושרים יחד איתו. הילדים שלו וגם הצופים, שחלקם היו פעם ילדים. הנופים של אגרבה עוצרי נשימה, תענוג לצפות בעיר האגדית קורמת עור וגידים.
קאסט השחקנים שומר על אמינות: סיפור האהבה בין יסמין (נעמי סקוט) לאלאדין (מנה מסעוד) מרגיש אותנטי, לא עוד רומנטיקה מלאכותית בין דמויות מצוירות, כעת אפשר ממש לחוש את הכימיה של הזוג כשהם בשר ודם. מסעוד מצליח להעביר את המאבק המתמשך של אלאדין לגשר על הפער בין זהותו האמיתית להופעתו החיצונית, וסקוט נפלאה כשהיא מגלמת את דמותה של יסמין העקשנית. נגיעות של ביקורת פמיניסטית באות לידי ביטוי בדמותה של יסמין יותר מהאופן שבו הן הופיעו בגרסה המקורית.וויל סמית מגלם את הג'יני באנרגיות ששומרות על החן של רובין וויליאמס, הקול של הג'יני הקודם של דיסני, ועם זאת מפגין את אישיותו הבלעדית עם נגיעות של היפ הופ בכישרון רב. בחירה זו, לא לנסות לחקות את וויליאמס, מוצלחת ונבונה. מארוון קנזארי בתפקיד ג'אפר מעניק נפח נוסף לדמות ומדגיש את המניעים והשאיפות שלה, מה שהופך אותה ליותר צבעונית ואנושית. כמו כן, ישנן מספר הפתעות חדשות בעלילה, שחלקן מעניקות רובד נוסף לדמויות.
האנימציה של החיות ומרבד הקסמים נעשו באופן מושקע ומעודן שמשתלב בנוף המציאותי. יאגו התוכי מדבר פחות מאשר בסרט האנימציה, ואבו הקוף עשוי נהדר וחמוד להפליא. ישנם פעלולים ואפקטים המזכירים את הסרט המצויר ושוברים את האותנטיות בעלילה, אך למרות זאת – הם לא פוגמים בהנאה. סצנת התהלוכה של הנסיך עלי קטנה ביחס לזו מהסרט המקורי, אך התזמונים המדויקים של הג'יני באותה סצנה מחפים על כך.אין ספק שמדובר בקרנבל נוסטלגי שקורץ בהומור גם לצופים מבוגרים יותר. הוא עשוי באופן מותח עם יכולת לרגש גם צופים שאינם מכירים את הסרט המקורי. סרטו הקודם מ-2017 של במאי הסרט הנוכחי גאי ריצ'י, "קינג ארתור", נכשל בקופות ובביקורות. ריצ'י מפצה על כך בסרט זה, כשהוא נותן כבוד לסרט המקורי המצליח ועם זאת יוצר סרט בעל זהות חדשה שעומד בזכות עצמו.מומלץ לצפות בסרט בגרסת התלת ממד, שבהחלט מוסיפה לחוויית הצפייה במקרה הזה. לא התיישבתי באולם הקולנוע עם ציפיות גדולות, אך הסרט הצליח בהנאה מרובה להחזיר אותי לילדות. זה מסוג הסרטים שרוצים לצפות בהם פעם נוספת, בדומה לאופן בו רציתי לצפות שוב ושוב בסרט המקורי.
אלאדין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4906/02/2021 10:37:03
8/10אייקון ציון
ממתק. גם אם אתה מבוגר אבל עדיין נשאר בתוכך אותו הילד מהעבר, אז אין ספק שתהנה. צילום מרהיב, אפקטים מדהימים, תלבושות ססגוניות, שירים וריקודים ומשחק טוב.כל זה מתלבש על סיפור ישן שכל אחד מתחבר אליו ,שבו הטוב מנצח את הרע.
שם: המבקר הראשיגיל: 1311/10/2020 20:53:46
9/10אייקון ציון
סרט מקסים! הרבה אקשן! סרט מרגש מאד, אחד החידושים הטובים ביותר של דיסני! ממליץ לראות!
שם: רוגר ראביטגיל: 1607/04/2020 11:40:19
10/10אייקון ציון
סרט טוב עם סוף והתחלה קשורים זה לזה. הבדיחות של הג''יני מצויינות. הבמאי הצליח ליצור עלילה מותחת שיוצרת אשלייה שהרשע מנצח וגורמת לצופים לפחד שג''אפר ינצח את אלאדין. ליהוק מצויין
קישורים
חץ אלאדין (עמוד סרט)
ויל סמית'
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט