החיוך האטרוסקי ביקורת סרט

The Etruscan Smile Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "החיוך האטרוסקי":
"דרמה צנועה שמצליחה לגעת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Etruscan Smile
משחק בריאן קוקס, רוזנה ארקט, תורה בירץ' במאי/ת עודד בן נון, מיכל ברזיס  
דרמה
ביקורת סרט להחיוך האטרוסקי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"רגיש ופיוטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עודד בן נון ומיכל ברזיס סומנו כהבטחה גדולה כשיצא סרטם הקצר והמצוין, "איה" שאף היה מועמד לאוסקר בשנת 2012. כעת מביימים הצמד שהם זוג בחיים את הפיצ'ר הראשון שלהם ומוכיחים שוב את יכולתם ליצור סרט אפקטיבי, גם כאשר הסיפור הוא קלישאה מוכרת לעייפה.רורי הוא קשיש סקוטי נרגן החי לו בבית מבודד בסקוטלנד, בשל מצבו הרפואי המחמיר הוא נוסע לבקר את בנו שגר בסן פרנסיסקו עם כלתו ונכדו. רורי שונא את העיר הגדולה והעובדה שבנו והוא מרוחקים זה מזה לא תורמת. אבל כפי שקורה בלא מעט דרמות משפחתיות - האב והבן ילמדו להכיר ולכבד זה את זה מחדש.
הסרט הוא עיבוד לרב מכר של חוזה לואיס סמפדרו והעלילה הועתקה מאיטליה לסקוטלנד שבעזרת הצילום של בכיר צלמי הקולנוע, חוויאר אגירסארובה, שעבד בעבר וודי אלן, פדרו אלמודובר וגם צילם שוברי קופות כמו "תור ראגנארוק", הופכת למקום קסום ומעט סוריאליסטי. סקוטלנד גם מתאימה ככפפה ליד עבור השחקן הראשי של הסרט, בריאן קוקס, שחקן בריטי נפלא שנדמה שנהנה מכל רגע וממש טורף את המסך בדמות הקשיש הנרגן אך בעל לב הזהב.רורי מגיע לעיר הגדולה ושם עובר הרפתקאות שונות ומשונות, פוגש אוצרת במוזיאון (רוזנה ארקט המשובחת) ואף חולק את הידע שלו בשפה הגאלית עם חוקרים. בעיקר מעניין אותו נכדו החמוד ולאט לאט הוא משיל את השריון שעטה על עצמו ומנסה לחדש את הקשר עם בנו.
הסרט נע על הקו הדק שבין פיוטיות ורגישות לקיטש ובדיוק כשנדמה כשמדובר בעוד מוצר טלוויזיוני אמריקאי משפחתי לימי ראשון אחה"צ, מגיע בריאן קוקס וממלא את המסך בנוכחותו האפקטיבית והמרגשת. יכולתם של צמד הבמאים להפעיל את קוקס ראויה להערכה ומדובר באחד מתפקידיו הטובים ביותר בעיניי בקריירה הענפה וארוכת השנים של השחקן הוותיק.שמי זרחין אמר פעם כי הוא עוסק במשפחה בסרטיו כי בני האדם מתנהגים אחרת עם משפחתם מאשר עם שאר הסובבים אותם. "החיוך האטרוסקי" אולי לא מחדש מבחינה עלילתית, אך הוא בוחן באופן מהימן את הקשר שבין אב לבנו ולנכדו ובשילוב עם הנופים הקסומים והצילום הנוטה לפיוטיות אי אפשר שלא לעמוד בקסמו.
החיוך האטרוסקי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4921/09/2021 09:19:32
7/10אייקון ציון
יפה בתוספת תובנה חשובה. סיפור שגורם לך להרהר על הדרך הנכונה לחיות. רורי מקנייל הוא גבר סקוטי בן 74, קשוח וישיר ,שהמילה פוליטיקלי קורקט לא נמצאת אצלו בלקסיקון. בעקבות בעיות בריאות, הוא טס לסן פרנסיסקו. שם הוא מתקבל בקרירות על ידי בנו ,שנשוי לאישה קרייריסטית ולהם בן תינוק. אורח החיים הפלצני של משפחת בנו לא עושה לו טוב ויוצר קונפליקטים ביניהם. אחרי בדיקה שרורי עובר, מתגלה אצלו מחלה קשה והוא מבין שימיו ספורים. הקשר הנהדר עם נכדו ואהבה חדשה שהוא מוצא, נותנות לו טעם לחיים, כמו גם "תחרות" לגבי מי יחיה יותר, הוא או יריבו המר והוותיק בסקוטלנד שגם חולה. הדבר החשוב הוא לחיות את ההווה ולדעת לנצל כל רגע. אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר ולכן כל עוד אפשר ,פשוט להנות ממה שיש. המשחק המצויין של בריאן קוקס תורם משמעותית. ציון 7.5.
שם: יהודיתגיל: 5109/10/2019 23:18:29
9/10אייקון ציון
סרט מקסים, מרגש ואנושי.
שם: איילתגיל: 6329/09/2019 08:41:51
9/10אייקון ציון
סרט מצויין שמבוסס על ספר,הבמאים זוג ישראלים,נוגע ללב,הומור,כאב,געגועים, קשר בין דורי,מדבר בעיקר לסבים לסבתות שהנכדים שלהם מתגוררים מעבר לים.משחק מצויין של בריאן קוקס.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט