איפה את, ברנדט ביקורת סרט

Where You Go Bernadette Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "איפה את, ברנדט ":
"ארכיטקטית במשבר מגיעה הכי רחוק שאפשר כדי לחפש את עצמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Where You Go Bernadette
משחק קייט בלאנשט, קריסטן וויג, ג'ודי גריר, לורנס פישבורן, בילי קרודופ במאי/ת ריצ'רד לינקלייטר  
דרמה
ביקורת סרט לאיפה את, ברנדט מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מבדר ומינורי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בדיוק כפי שיש ספוילרים עלילתיים, קיימים גם ספוילרים הנוגעים ליוצרים והמשתתפים בסרט שעלולים לפגום בחוויית הצפייה בו - אמנם לא מדובר בטוויסט מפתיע, אך גם הציפיות לקראת צפייה בסרט של יוצרים או שחקנים, משנות את הדרך בה צופים בסרט וחווים אותו, לטוב ולרע. כך ערימת ציפיות כמעט בלתי אפשרית מאיימת על הזיווג בין הבמאי המוערך ריצ'רד לינקלייטר (שלאחר הצלחת סרטו מ-2012, "התבגרות", כל פרויקט חדש שלו מעורר סקרנות גם מעבר למעגל מעריציו המושבעים) והשחקנית הייחודית, זוכת שני פרסי האוסקר, קייט בלאנשט - והתוצאה הסופית מפתיעה בכך שהיא, ובכן, לא מותירה רושם עמוק מדי או מעוררת מחשבה.בלאנשט מגלמת את ברנדט פוקס, ארכיטקטית שהייתה השם החם בעולם עד שהחליטה לקחת צעד אחורה ולהקדיש את עצמה למשפחתה: אלג'ין (בילי קרודופ), בעלה איש המחשבים העשיר, המבריק והמצליח ובתה המתבגרת, בי (אמה נלסון בהופעת בכורה מקסימה). למשפחת פוקס וברנדט יש הכול: כסף, הצלחה, מעמד וכישרון - אך מצבה הנפשי של ברנדט רק הולך ומתדרדר מיום ליום על אף אהבתה למשפחתה והתמיכה שהיא מקבלת מהם.
בתור ברנדט, בלאנשט מעלה באוב את המאניה והנוירוטיות של הגיבורה של "יסמין הכחולה" בבימויו של וודי אלן משנת 2014, תפקיד שזיכה אותה באוסקר - אם כי בשונה מאותה דמות, ברנדט זוכה למעט יותר חסד תחת שרביטו של לינקלייטר, מההומניסטים בבמאים האמריקאים העכשוויים. כפי ש"איפה את, ברנדט" (אין אפילו סימן שאלה, כאילו זה לא באמת מעניין אף אחד) חושף בשמו, ברנדט נעלמת יום אחד ובני משפחתה מחפשים אותה בזמן שהיא מחפשת את עצמה.לברנדט חסר משהו בחיים והיא לא יודעת מהו. הבעיה בסרט עצמו מתחילה בכך שהצופים מבינים מוקדם מאוד מה חסר לה וזה לא מורכב כל כך כמו שלינקלייטר מציג זאת - לא משנה כמה פעמים דמויות יגידו וריאציות שונות של הרעיון שאי אפשר באמת להכיר אף אחד באופן טוטאלי. הסרט מבוסס על רב המכר של מריה סמפל ואולי שם המורכבויות של הדמויות מקבלות ייצוג אמיתי, אך הסרט לא מצליח לשכנע שמדובר במשהו שהוא לא סתם צרות של עשירים במלוא מובן המילה.
ישנה פשטות חביבה וצנועה בדרך שבה הסרט מתנהל על אף רגעים משונים (אלג'ין מפתח מכשיר שמסוגל לקרוא מחשבות! ברנדט נמצאת תחת מעקב של האקרים רוסים!) ושהוא מתרחש על הקו בין סיאטל לאנטרקטיקה (וצולם גם בגרינלנד, מי היה מאמין שלינקלייטר יגיע עד לשם). ההומור לא תמיד עובד אבל ליבו של הסרט במקום הנכון והוא פועם בחוזקה.בסופו של דבר מדובר ביצירה מינורית במובן הטוב של המילה - ישנה אהבה גדולה בכל פריים ובכל דמות וזה יותר ממספיק. אם יש נימה של הסתייגות בביקורת שלי, היא רק נובעת מהרף הבאמת גבוה ששילוב הכוחות האמנותיים הזה מציב. אך הציפיות הגבוהות החלו להתפוגג במהלך הצפייה ופינו מקום להסתפקות במה שיש, שזה אולי סנטימנט שפורץ החוצה מתוך הסרט, דבר יפה בפני עצמו.
איפה את, ברנדט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניתגיל: 6008/10/2019 11:46:11
8/10אייקון ציון
סרט חמוד, בזכות קייט בלאנשט היפהפיה במיוחד בסרט הזה, והדמות יוצאת הדופן שהיא משחקת. למרות שהעלילה צפויה למדי, אין הפתעות, והסגנון אמריקאי (נפילות לרדידות ולקיטש מתקתק)והדמויות שטחיות (כמו השכנות המרושעות, שעושות מעין חרם על היפהפיה המתנשאת), הסרט מהנה ומענג כמעט לכל אורכו. מומלץ.
שם: ליאורהגיל: 6226/09/2019 22:03:17
8/10אייקון ציון
הלכתי בשביל קייט...היא שחקנית מדהימהוקיבלתי בהפתעה גם את בילי קרודופ....אהבתי...
שם: מבט שניגיל: 5016/09/2019 16:01:21
9/10אייקון ציון
''כמעיין המתגבר''2 ובתפקיד האוורד רוארק קייט בלנשט המהממת! מעניין מאוד לערוך את ההשוואה ביניהם ואחלה סרט
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
דוג מן Dogman 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט