לחלום בגדול ביקורת סרט

Blinded by the Light Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לחלום בגדול":
"לא משתווה לסרטים הקודמים של הבמאית אך חביב מסוגו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blinded by the Light
משחק ויוייק קאלרה, היילי אטוול, רוב בריידון, קולוינדר גיר, ניל ויליאמס במאי/ת גורינדר צ'דהא  
מוזיקלי
ביקורת סרט ללחלום בגדול מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מביך וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 93 הבמאית האנגליה ממוצא הודי, גורינהר צ'דהא, ביימה את סרט הביכורים שלה, "Bhaji on the Beach", סרט בנות טיפוסי בסגנון "מגנוליות מפלדה" שבו קבוצה של נשים מתמודדת עם שלל בעיות מהחיים בתקופת זמן ספציפית. הסרט היה שגרתי חוץ מעובדה אחת ופורצת דרך עבור הקולנוע הבריטי - כל גיבורות הסרט היו ממוצא הודי. התוצאה החביבה הוקרנה בשלל פסטיבלי קולנוע נחשבים כמו לוקרנו, טורונטו, שיקגו ואף זיכתה את היוצרת הצעירה שלו למועמדות לפרס הבאפט"א.לכן לא פלא שבשנת 2000 הבמאית המוכשרת מצאה את עצמה בהוליווד מביימת את דרמת הבנות הטיפוסית "מה מתבשל ?" בכיכובן של מרסדס ג' רוהל זוכת פרסי אוסקר וטוני ואלפרה וודארד זוכת הגלובוס והמועמדת לאוסקר. הסרט נכשל בקופות וגם הביקורות לא ממש החמיאו. צ'דהא תפסה את המטוס חזרה לבריטניה.
הגאולה הגיעה שנתיים לאחר מכן כאשר צ'דהא חזרה אל התמה הקולנועית המקורית שהפכה אותה לתגלית בין לילה, תמה שתלווה את המשך עשייתה, עם הסרט החביב "שחקי אותה כמו בקהאם" בכיכובן של קירה נייטלי (סרט הפריצה שלה), כאשר לצידה בתפקיד שווה גודל השחקנית הבריטית ממוצא הודי, פרמינדר נגרה, שמאז בעיקר השתתפה בשלל סדרות טלוויזיה אמריקאיות. העלילה עסקה בשתי נערות המתמודדות עם החברה השמרנית בשל רצונן לשחק כדורגל. הסרט היה להיט היסטרי בבתי הקולנוע בבריטניה, זכה לביקורות חיוביות והוא נחשב לדוגמה איך יוצרים סרט פמיניסטי על נשים המתמודדות עם חברה שמרנית עדתית. מאז צ'דהא לא הפסיקה ליצור סרטים בניחוח הודי פינת מערב: "כלה ודעה קדומה", "אגנוס ,חוטיני ונשיקות חזיתיות" והדרמה התקופתית "Viceroy's House".סרטה החדש "לחלום בגדול" או בשמו המקורי "Blinded by the Light", שהוא גם שם של שיר ברוס ספרינגסטין משנת 1973, ממשיך את ההתעסקות התמטית החוזרת בעשייתה הקולנועית של צ'דהא. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של העיתונאי והסופר פיירוז מנצור שגדל באנגליה בעיר לוטון הגזענית של שנות השמונים ומצא את הגאולה דרך שיריו של ברוס ספרינגסטין ואף כתב על כך ספר מצליח.
על פניו הסרט הוא מתכון בטוח להצלחה. משפחתו של ג'בד היא משפחה פקיסטנית לחוצה. האב מפוטר מעבודתו במפעל המקומי. האם מפרנסת לבדה את כל המשפחה מעיסוקה בתפירה, האחות בדרך לחתונה וגיבור הסרט סובל מהצקות על ידי בריונים גזענים מקומיים המתנכלים לו בשל מוצאו. בשיא הייאוש נותן לו חבר לכיתה קסטה של ברוס ספרינגסטין ולפתע מוצא ג'בד משמעות לחייו. בקיצור, מי שצפה בלהיט משנת 1999, "מזרח הוא מזרח", לא עומד להיות מופתע.כמו בכל סרט של צ'דהא התסריט מכיל טוויסט דרמטי לפי מיטב המסורת הבוליוודית. את המוזיקה ההודית מחליפה המוזיקה של "הבוס" לצד שירים מעוררי נוסטלגיה מאותה תקופה. אפילו בחורה פסבדו-אנרכיסטית שג'בד מתאהב בה מופיעה – אז גם רומנטיקה יש. למרות כל החומרים המבטיחים, אחרי חצי שעה נגמר לסרט הגז והעלילה נתקעת. מדרמה עשויה היטב הסרט הופך למיוזיקל עם קטעי ריקוד חובבניים ומביכים. באפס עלילה מעניינת ודרמטית התסריט נשען אך ורק על הרעיון שבבסיס הסרט - הערצתו של הגיבור את ספרינגסטין ולא מפתח את אותה הערצה לחומרים דרמטיים מורכבים או מעניינים.בניגוד לסרטה המצליח ביותר, "שחקי אותה כמו בקהאם", ששעט קדימה במלוא הכוח ולא נעצר לרגע ,"לחלום בגדול" מקרטע נואשות ובאיטיות עד לסיומו. רק לקראת סוף הסרט, צ'דהא מזכירה לקהל הצופים עד כמה היא במאית מוכשרת ומספקת סיום מרגש וסוחט דמעות שמצליח להחזיר אמון בעשייתה הקולנועית ומשדרג בכמה דרגות את התוצאה הסופית. ללכת רק אם ממש אבל ממש אוהבים את השירים של ברוס ספרינגסטין.
לחלום בגדול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Guy Popגיל: 4726/09/2020 14:58:54
10/10אייקון ציון
סרט מרגש,משחק נפלא ,מגולל סיפור של נער מתבגר שרוצה להגשים את חלומו ולהיות סופר .הוא מקבל השראה וכוח להגשים את חלומותיו מהאזנה לשיריו של ברוס ספרינגסטין .מאוד מומלץ! עשוי היטב!
שם: anipoגיל: 4826/06/2020 10:49:19
6/10אייקון ציון
ארוך ומתיש. המוסיקה טובה אבל זה לא מספיק ולמרות שהחלק האחרון משתפר זה לא מציל את הסרט.ג''אבד הוא תלמיד תיכון ממוצא פקיסטני לקראת סוף שנות ה-80 בלוטון שבאנגליה שרוצה לממש את חלומותיו. הוא נאלץ להתמודד עם בעיות של גזענות וגם עם אביו הדומיננטי, שדוגל בערכים המסורתיים והוא נגד השתלבות בחברה המקומית וחוץ מזה גם גזען בעצמו. מצב הדברים מחמיר עם פיטוריו של אביו ממקום עבודתו והעמקת השבר הכלכלי אצל משפחתו.כשחבר לספל הלימודים נותן לו קלטת של ברוס ספינגסטין ,ג''אבד מתאהב בשיריו והמסרים מהווים עבורו השראה ותורה שלמה לחיים נכונים. הוא משיג חברה ומתאהב בה וגם נותן ביטוי לכישורי הכתיבה שלו שזוכים להצלחה. דווקא בתקופה יפה שלו ועל רקע רצונו לעבור ללמוד בקולג'' בארה"ב, מגיעה המריבה הגדולה שלו עם אביו. מי שביננו שגדל על השירים היפים מהעשור הנפלא הזה, יחזור להרף עין לתקופת הנעורים,אבל חוץ מזה מדובר בסרט משעמם.ציון 6.5.
שם: רינהגיל: 6719/09/2019 19:04:08
9/10אייקון ציון
סרט אנגלי מצוין ומרגש
קישורים
חץ לחלום בגדול (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט