השיר של רוז ביקורת סרט

Wild Rose Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "השיר של רוז":
"הגשמה עצמית ואימהות על רקע ביצועים מוזיקליים מחשמלים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wild Rose
משחק ג'סי באקלי, ג'ולי וולטרס, ג'יין פטרסון במאי/ת טום הארפר  
דרמה
ביקורת סרט להשיר של רוז מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"ממתק מוזיקלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי מאיתנו לא חלם לקבל הזדמנות נוספת לעשות דברים אחרת? לא תמיד מתדפקות הזדמנויות כאלה על סף דלתנו ואם אדייק – כמעט אף פעם. לכן כשמגיעה ההזדמנות הגדולה הנטייה המידית היא לאחוז בה חזק ולנצלה עד תום. אולם מה קורה אם ההזדמנות פותחת דלתות חדשות וגם סוגרת דלתות אחרות חשובות לא פחות? בזה "השיר של רוז" עוסק כאשר הוא מחדד את הקונפליקט התמידי בו מתחבטות נשים – מימוש עצמי מול אימהות. ולמרות שלכאורה התקדמנו, עדין נשים נאלצות לבחור ולעתים לוותר. הבחירה לא נעשית יותר קלה ככל שהזמן עובר. כמו שאמרה אמה של רוז בסרט: "רציתי להיות וטרינרית. יכולתי ללמוד גם אחרי שנולדת, אבל העדפתי להשקיע בעתיד שלך".הסרט לוקח אותנו לגלזגו שבסקוטלנד בו חיה רוז-לין (ג'סי באקלי). אנו מתוודעים אליה ביום יציאתה מהכלא על העברת סמים. כבר בהיכרות הראשונית, אנו מתוודעים לאישה פראית וילדותית שברגע שחרורה רצה לקיים יחסי מין עם בחור מזדמן במקום להיפגש ולאחות את הקשר עם שני ילדיה הזאטוטים. בזמן שישבה בכלא גדלו ילדיה אצל אמה (ג'ולי וולטרס). הקשר בין רוז-לין ואמה אינו חם במיוחד וגם הקשר של רוז-לין וילדיה, שחשו נטושים על ידה בזמן שהייתה בכלא. רוז-לין מנסה להתאפס על עצמה ולהחזיר להם את האמונה בה, כאשר בד-בבד היא חולמת להגיע לנאשוויל. נאשוויל מסמלת עבורה מקום חלומי בו תוכל להגשים את חלומה - להיות זמרת קאנטרי מפורסמת.
ההזדמנות להגשים את חלומה מגיעה בדמותה של סוזנה, אשת עסקים שחורה (סופי אוקונדו) שהיא מנקה את ביתה. סוזנה מוקסמת מקולה הענוג של רוז-לין ומצליחה לארגן לה פגישה עם שדרן הרדיו המפורסם, בוב האריס מה-BBC. רוז-לין מתחילה להרגיש שהרגע לו ייחלה מגיע. אך מכיוון שסוזנה האמינה בה מבלי לדעת את הרקע המשפחתי והפלילי שלה, הכול מבוסס על שקר. רוז-לין עומדת בצומת דרכים: האם להגשים את שאיפתה לפרוץ כזמרת על חשבון האמת והקשר המשפחתי שממשיך להיסדק? למרות שהסרט נראה כסיפור סינדרלה וקצת מזכיר את הסרט "כוכב נולד", הסוף מצליח להפתיע.התסריט המרגש של ניקול טיילור יחד עם ידו הבטוחה של הבמאי טום הארפר ("אהבה ושלום") מצליחים ברגישות לתאר בחורה שאיבדה את דרכה ומנסה לגשש ולמצוא את האור באפלה. נדבך חשוב בסרט הוא המוזיקה הנפלאה עליה אחראי המלחין ג'ק ארנולד. והוא מצליח להחזיר למוזיקת הקאנטרי עטרה ליושנה עם ביצועים מעולים שתורמים לקצביות העלילה. אך הסרט אינו חף מבעיות - יש בו חורים עלילתיים וחסר מידע על הדמויות, למשל היכן נמצאות דמויות האב של ילדיה של רוז-לין ושלה עצמה. כמו כן, מה תפקידו של הגבר של רוז-לין, שנמצא בשתי סצנות בסרט? לא ברור מה מהות הקשר ביניהם כי רוז הגדירה עצמה כנטולת קשר. ניתן היה להוסיף זאת לתסריט על מנת לעבות את הדמות ולהבין את הקשר.
גם דמותה של סוזנה טובת הלב לא מספיק אמינה. קשה להאמין שבעידן של היום היא לא ידעה על עברה הפלילי של רוז-לין כששכרה את שרותיה. גם תמימותה, נדיבות ליבה והאמון הרב שנתנה ברוז-לין מוגזמים למדי. מה שבטוח הוא שבל הוקס ופטרישיה היל קולינס היו שמחות לראות לשם שינוי מנקה לבנה לאישה שחורה (קשר חברי שהזכיר לי את הסרט "הספר הירוק").למרות הבעיות, הופעתה המהפנטת של ג'סי באקלי ("צ'רנוביל") שמפגינה משחק דרמטי מרגש וכשרון ווקאלי מתעלה עליהן. באקלי היא בהחלט "כוכב נולד" בהתהוות ואני צופה לה עתיד מזהיר. מכיוון שבאקלי בעצמה התחילה כזמרת בתחרות כישרונות, החיבור לדמותה לא היה רחוק מממנה. גם ג'ולי וולטרס ("מאמא מיה") נכנסה בטבעיות לדמותה של האם הקרה, הקפדנית והדאגנית. והדיאלוגים בין השתיים טבעיים ונראו אותנטיים.מדובר בסרט שהחיבור אליו הוא מאוד טבעי בעיקר לנשים (זהו קהל היעד העיקרי שלו). הוא מציג אומץ, תעוזה ואמונה עצמית. לאחר הצפייה בו הוא מותיר את הצופים במחשבות על הרצון להגשים את חלומותיהם ועל המחיר שנדרש לשלם. הוא מצליח להשריש תקווה כי אם מספיק נאמין ונתאמץ, נוכל לממש את מאוויינו.
השיר של רוז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5029/07/2022 15:41:11
7/10אייקון ציון
לא מיוחד אבל נחמד.קיטשי ומתקתק. רוז לין היא אישה צעירה ואם חד הורית שמשתחררת מהכלא אחרי שנה. שני ילדיה נמצאים אצל אימה שמטפלת בהם. רוז שחלומה הגדול הוא להתפתח כזמרת בסגנון הקאנטרי בנאשוויל, מתחילה לעבוד אצל אישה אמידה שמזהה את הפונציאל ומנסה לעזור לה כספית.התובנה היא ,שבחיים צריך לנסות דברים כדי לדעת מה נכון ומתאים עבורנו. המוסיקה והשירים עושים טוב לאוהבי הז''אנר,אבל חוץ מזה אין יותר מידי מה לקחת מכאן.
שם: איילתגיל: 6305/10/2019 22:38:15
8/10אייקון ציון
סיפור מרגש על בחורה עם חלומות שאין באפשרותה להגשים,כי החיים דורשים ממנה לקחת אחריות ולדאוג לילדיה ולעצמה.מוזיקת קאונטרי עם שירים טובים ומרגשים.משחק מצויין.
שם: שריתגיל: 5705/09/2019 08:24:09
9/10אייקון ציון
סרט מקסים על תהליך התבגרות ולקיחת אחריות בחיים . ג''ולי ולטרס -שחקנית מדהימה . משחק נהדר של שאר השחקנים . שווה יציאה מהבית
קישורים
חץ השיר של רוז (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט