אחוזת דאונטון ביקורת סרט

Downton Abbey Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אחוזת דאונטון ":
"כמו פרק ספיישל ומגי סמית' גונבת את ההצגה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Downton Abbey
משחק מישל דוקרי, מגי סמית', יו בונוויל, לורה קרמייקל, ג'ואן פרוגט, מתיו גוד במאי/ת מייקל אנגלר  
דרמה
ביקורת סרט לאחוזת דאונטון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אלגנטי וקליל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסדרה "על אדונים ומשרתים" אולי לא תגיד הרבה לדור המעריצים הצעיר של "אחוזת דאונטון" אבל לוותיקים כן וגם לאלו שצפו בסדרה בשידורים החוזרים בשנות השמונים. בין השנים 1971-1975 , הסדרה הבריטית שהוקרנה במשך חמש עונות וזכתה בפרסי אמי, גלובוס ופיבודי היוקרתי, הציגה את סיפורה של משפחה אריסטוקרטית לצד המשרתים המתגוררים בקומות התחתונות. אין ספק ש"אחוזת דאונטון", יצירתו הטלוויזיונית של המפיק/תסריטאי, ג'וליאן פלוז הושפעה מהסדרה הבריטית האגדית. היה ניתן לראות זאת כבר בתסריט השנון שפלוז כתב לסרטו של רוברט אלטמן מ-2001, "פארק גוספורד". התסריט שזיכה אותו בפרס האוסקר הצליח לשלב מספר עלילות על המעמדות השונים המתגוררים באחוזה מפוארת אחת. הסדרה "אחוזת דאונטון" הצליחה להחזיר את הקסם הבריטי האלגנטי של הסדרה המיתולוגית "על אדונים ומשרתים" אל מסך הטלוויזיה ובמשך שש עונות פלוז רקח עלילות שונות על האינטראקציה בין המעמדות השונים ובתוכם. בני משפחת קראולי שגרים בקומה העליונה, והמשרתים שגרים בקומה התחתונה. לאור ההצלחה העצומה וירידת הסדרה, על אף נתוני הצפייה הגבוהים ושלל הפרסים שהורעפו עליה, הוחלט ליצור סרט קולנוע שיסכם את עלילות משפחת האצולה הבריטית ומשרתיהם. סרט קולנוע שהוא בעצם שירות לציבור המעריצים ומפגיש אותם בפעם האחרונה עם עשרות הדמויות הצבעוניות שאכלסו את האחוזה במשך שש עונות.
פלוז והבמאי מייקל אנגלר, שביים פרקים שונים בסדרה וגם פרקים בסדרות "עמוק באדמה" ו"סקס והעיר הגדולה", הצליחו לדחוס לתוך שעתיים צפופות במיוחד עלילות שהיו יכולות לספק עונה שלמה של הסדרה. הם נותנים במה מכובדת לעשרות הדמויות המרכזיות בסדרה ואפילו מציגים כמה דמויות חדשות. הם עשו זאת בבחירה תסריטאית נבונה ותחמו את העלילה למספר ימים בודדים כאשר מלך ומלכת אנגליה מגיעים לביקור רשמי של לילה אחד באחוזת דאונטון. המשרתים של האחוזה מאוד לא מרוצים שצוות הארמון מנסה להשתלט על ניהול המקום בעוד משפחת קראולי מתמודדת עם סודות מהעבר, ירושה לא פתורה ושאלות עקרוניות על מעמד האישה, הלהט"ב וזכויות אזרח.עלילת הסרט ממשיכה את עלילת סדרת הטלוויזיה שהקרנתה הסתיימה בדצמבר 2015. צוות השחקנים המשובח של הסדרה הנפלאה הזאת חוזר כולו לסרט המסכם. המבחן האמיתי הוא האם אנשים שלא נחשפו לסדרה קודם לכן יוכלו ליהנות מהסרט הזה. תשובה אין לי, אך בהחלט קשה לא להתאהב בבימוי הקולח ובתסריט שנע בקלילות ובאלגנטיות בין עלילה אחת לשנייה ודמות אחת לאחרת.
על כולן מתעלה כמובן דיים מגי סמית' המגלמת את הרוזנת ויולט. פלוז מעניק לה את הטקסטים השנונים ביותר, שמצליחים לאורך כל השעתיים לגרום לקהל לצחוק בקול רם ובסוף הסרט גם להתרגש. דמותה של הרוזנת הקשישה הפכה תחת ידיה של השחקנית האגדית לאחת הדמויות הטלוויזיונית הבלתי נשכחות והאהובות ביותר בעשור האחרון.יש כמובן את השקר שמאחורי הסדרה וגם מאחורי הסרט, שמצליח להציג את החיים של המשרתים כאילו הם באמת נהנים מעבודתם וחלום חייהם הוא לעבוד באחוזה, להאכיל ולהלביש את בעלי הבית ולנקות אחריהם. הסדרה וגם הסרט לא באמת עוסקים בהבדלי המעמדות והקשיים של המעמד המשרת."אחוזת דאונטון" הוא פנטזיה בורגנית ולא סאטירה חברתית. הוא גם לא מסמך היסטורי או קולנוע ראליסטי. בגדר פנטזיה קולנועית המיועדת לקהל בורגני הוא ראוי בהחלט, וקהל המעריצים עתיד להתמוגג ממנו. כמו שהסדרה הייתה בידור מהוקצע, כך גם הסרט מספק בדיוק את אותה הסחורה ואף משאיר פתח לסרטי המשך.
אחוזת דאונטון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניתגיל: 4730/12/2019 10:47:48
10/10אייקון ציון
סרט מקסים ולא משעמם לרגע :)נהניתי מהמשחק המצוין של השחקנים הבריטיים
שם: איילתגיל: 6322/10/2019 00:07:35
9/10אייקון ציון
סרט מצויין מכל הבחינות,מהודק,שנון,מרהיב למעריצי הסדרה ולאוהבי העם הבריטי שגאה ומטפח את משפחת המלוכה.
שם: אהוד כגיל: 5421/10/2019 12:20:29
9/10אייקון ציון
דרמה איכותית ומהנה. משחק מעולה. סרט שיש בו ביקורת חברתית ומעורר מחשבה. דיאלוגים שנונים ומלאי הומור. חגיגה לעיניים ולאוזן פסקול נהדר. חוויה קולנועית מהנה גם למי שלא עקב אחרי הסדרה בטלוויזיה.
קישורים
חץ אחוזת דאונטון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט