סיפור נישואים ביקורת סרט

Marriage Story Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סיפור נישואים":
"טור דה פורס קולנועי בסרטו המוצלח ביותר של באומבך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Marriage Story
משחק סקרלט ג'והנסון, אדם דרייבר, לורה דרן, ריי ליוטה במאי/ת נוח באומבך  
דרמה
ביקורת סרט לסיפור נישואים מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מהטובים של השנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר מסרט הבכורה שלו "בועטים וצורחים" בשנת 1995, שעסק בבוגרי קולג' שמתקשים להסתגל לכניסה לחיים הבוגרים, ביסס נואה באומבך את הסגנון שיהפוך אותו לאחד הבמאים הבולטים בקולנוע האמריקאי העצמאי בעשורים האחרונים: גיבורים אינטליגנטיים, חלקם הגדול אנשי בוהמה ויוצרים, התלושים מסביבתם ונעים בין חייהם הצעירים לעולם הבוגר אליו הם צריכים להסתגל, תמה שבאה לידי ביטוי במיוחד בסרטים כמו "כשנהיה צעירים" ו"פרנסס הא". באומבך, בדומה לריצ'רד לינקלייטר ("התבגרות") הפך לקול האינטליגנטי של הקולנוע האמריקאי, מעין וודי אלן צעיר עם השפעות היפסטריות.אחד מסרטיו המוצלחים ביותר של הבמאי היה "חיים בין השורות" (2005) שעסק בהשפעות משבר גירושין על הילדים במשפחה. כעת שב באומבך לעסוק בנושא הגירושים, כשהפעם הזוג המתגרש והשפעות ההליך עליו ניצבים במרכז, והילד בעיקר נמצא כנושא שבמרכז הסכסוך בין בני הזוג. קשה שלא להשוות את הסרט ליצירת הקלאסית שעסקה בנושא זה "קרמר נגד קרמר", והסרט עומד בהשוואה זו בכבוד.
העלילה עוקבת אחר צ'רלי (אדם דרייבר) וניקול (סקרלט ג'והנסון) - שחקן ובמאית נשואים העובדים ביחד בתיאטרון אותו מנהל צ'רלי וגרים יחד בניו יורק עם בנם הנרי. לאחר שניקול מקבלת הצעת עבודה מסדרת טלוויזיה בלוס אנג'לס ועוברת עם בנם לשם, מתחיל בין השניים מאבק גירושין מכוער על המקום בו יגדל הילד – כשצ'רלי משוכנע שהוא צריך להמשיך לגדול איתו בניו יורק שם מוקד החיים והעבודה שלו, בעוד ניקול תמיד רצתה לחזור למשפחתה ולעבודתה כשחקנית בלוס אנג'לס אך נתקלה בסירוב מוחלט מצד צ'רלי לאורך שנותיהם ביחד.באומבך כתב את התסריט לסרט במשך שנים לאור חוויותיו האישיות מהליך הגירושין שעבר מהשחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי. ההיכרות שלו עם הנושא הופכת את התסריט למדויק, נוקב ושנון, כפי שכבר כמעט ולא רואים בקולנוע ההוליוודי של ימינו. הדיאלוגים החדים בין הדמויות, הרפליקות המדויקות והתיאור הרגיש של שני בני הזוג שמאפשר הזדהות עם המניעים של שניהם בו זמנית הופכים את התסריט למוצלח כיצירה בפני עצמה, כמו קריאת מחזה או ספר משובח. השיא מגיע במספר מונולוגים יוצאי דופן ובדיאלוג בו מוטחים כל העלבונות שצברו בני הזוג אחד כלפי השני, בטור-דה פורס קולנועי שמגובה בתצוגות משחק נפלאות של כל הצוות.
אדם דרייבר, שהפך לנסיך קולנוע האינדי בעשור האחרון עם סרטים כמו "פטרסון" ו"שחור על לבן", מצליח ליצור הזדהות ורתיעה מדמותו שפועלת לעיתים מסיבות אנוכיות, בלי להתחשב ברצונו של בנו. סקרלט גו'הנסון מוכיחה שוב שהיא כוכבת קולנוע מהזן הקלאסי כשחקנית שתמיד ניסתה לרצות את בעלה וכעת מחליטה לראשונה לצאת לחיים עצמאיים משלה. מלווה אותם צוות שחקני משנה מצוין בראשם לורה דרן כעורכת דין כריזמטית לענייני גירושים של ניקול וריי ליוטה ואלן אלדה כעורכי הדין המתחלפים והמנוגדים באופיים של צ'רלי.בנוסף לתסריט ולמשחק המשובחים, באומבך מצליח בהעמדות מצלמה מדויקות להמחיש את הנתק המתגבר בין בני הזוג, שבבסיס עדיין רוחשים כבוד ואהבה אחד לשני אך נגררים למדמנת הליך הגירושין המיותר והיקר שמוציא את הצדדים הרעים שבהם וגובה מהם מחיר כלכלי יקר במיוחד. זהו סרטו הטוב ביותר של הבמאי עד כה שמשכלל את כל המיומנות שצבר לרכבת הרים רגשית שהיא בו זמנית סרטו האישי ביותר וגם הנגיש והמסחרי ביותר.
סיפור נישואים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4916/09/2021 20:35:41
7/10אייקון ציון
לא ממריא. מחכים כל הזמן לאיזשהו שיא או התפתחות מעניינת וזה לא מגיע. כשעושים סרט על נושא כל כך מוכר ובנאלי,זה חייב להיות מיוחד. הקו המנחה כאן הוא איפוק וזה ניכר כבר מההתחלה . יש מקומות שזה נכון ומתאים, לא כאן. סיפור על זוג שמתגרש שמנהל מאבק משפטי בנוגע למשמורת על בנם הקטן. למרות שהיו רוצים לפתור את המחלוקות בינם לבין עצמם, עורכי הדין שהם מכניסים לתמונה לא מקלים על המלאכה. ניסיתי לחשוב עם מה יוצאים בסוף. לרוב יש לי תשובות, פה התקשתי.גם האורך מוגזם ביחס לרוחב היריעה. המשחק טוב והסרט אינו גרוע ,אבל חוץ מזה אין יותר מידי מילים טובות.
שם: ברגיל: 2405/02/2020 10:58:52
8/10אייקון ציון
עשוי היטב. שחקנים מצוינים. סרט שיכול לגעת בכל אחד
שם: s232גיל: 2302/02/2020 12:11:44
9/10אייקון ציון
סרט דרמה נפלא. למרות שמדובר בנושא די לעוס וקיטשי, מדובר בסרט עמוק ולא שטחי בכלל. משחק משובח של אדם דרייבר וסקרלט ג''והנסון ולורה דרן, במיוחד של סקרלט ג''והנסון. התסריט כתוב היטב, בעל המון עמוק על היחסים בין הזוג ועל האישיות של כל אחד מהם, הדיאלוגים היו עמוקים ולא שטחיים כמו שמצפים. לדעתי הסרט משקף היטב את המציאות של היום, אנשים שלא מסתפקים רק ביציבות משפחתית ואהבה אלא גם חיפוש של מימוש עצמי דרך הקריירה, זוג שנאלץ להיפרד למרות שעדיין אוהב. סרט שמשאיר אותך עם מחשבות ותחושה של הבנת שני הצדדים ושאין באמת פתרון עדיף לסיטואציה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט