לעולם לא מאוחר ביקורת סרט

Edie Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "לעולם לא מאוחר":
"סיפור נדוש ולא מעניין על רקע נופים מרהיבים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Edie
משחק שילה הנקוק, קווין גת'רי, פול ברננגן במאי/ת סימון האנטר  
דרמה
ביקורת סרט ללעולם לא מאוחר מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"סרט עצלני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ישנם סרטים שכבר כמה רגעים לאחר שהחלו, הכיוון אליו הם הולכים ברור כשמש – "לעולם לא מאוחר" הוא בדיוק אחד מאותם מקרים. הדרמה הבריטית הזו היא דרמה קטנה, צנועה מאוד, שלא מנסה להרשים או לנקר עיניים. היא מובלת על ידי שתי דמויות שונות ומנוגדות שתחילה לא מוצאות חן אחת בעיניי השנייה, וכמובן עם חלוף הזמן מתחברות אחת לשנייה. הסרט לא מנסה להמציא את הגלגל החדש, וזה בסדר גמור, רק חבל שבשום שלב הוא לא מנסה אפילו להציע איזושהי גישה רעננה לז'אנר שנטחן עד דק.הדמות הראשית בסרט היא אידי, קשישה בשנות ה-80 בחייה. לאחר כש-30 שנים בהן טיפלה וסעדה את בעלה המשותק, הוא הולך לעולמו. ננסי, בתה של אידי, מעוניינת להעבירה לבית אבות, אך היא לא מראה שום סימן של התלהבות מהמעבר שנכפה עליה. בהמשך, ננסי מגלה את יומנה הישן של אידי, בו כתבה שלא טוב לה בשגרת חייה וכי היא שוקלת לעזוב את משפחתה. הקשישה הנרגנת מספרת לה שעוד לפני שבעלה הפך למעין צמח, היא הרגישה "חנוקה" מכיוון שהוא לא אפשר לה לחיות את החיים שרצתה וגרם לה להישאר בביתם במקום ליהנות מהחיים.
לאחר שננסי הכעוסה עוזבת את בית הוריה, אידי נשארת לבדה בבית שם היא מוצאת תמונה ישנה של הר סילבן שבסקוטלנד. בדרך קיטשית וכמעט אגבית, אידי מקשרת את ההר לצעירותה, בימים בהם אביה רצתה שתגשים את עצמה. במקום שתבלה את שארית חייה בניחותא, אידי מחליטה החלטה "משוגעת" – לטפס על הסילבן, שגובהו לא פחות מ-731 מטרים. כשהיא תגיע לאזור ממנו מטפסים על ההר, היא תיתקל בג'וני, בחור צעיר ונאה שיכול להיות הנכד שלה. השניים לא מסתדרים כבר מהרגע הראשון בו הם נפגשים, ולאחר שג'וני יהפוך למדריך הטיפוס שלה יחסיהם יתחממו בהדרגה.סיפורם של קשישים שמחליטים בזקנתם לבצע משהו קיצוני שמעולם לא עשו הוא לא חדש, וכך גם דרך הצגתם של שני אנשים שלא מחבבים אחד את השני שלומדים לאט לאט לחבב את האחר, כמו אידי וג'וני. כששתי הדמויות האלה מגלגלות עיניים אחת כלפי השנייה בשלל הזדמנויות (ג'וני דוגל בגישת ה"טוב, את קשישה אז את לא מבינה שום דבר מהחיים שלך", אידי תומכת בגישת ה"בחור צעיר, יש לך עוד הרבה מה ללמוד כדי להגיע לחוכמת החיים שלי"), קשה שלא לעשות את אותו הדבר לעבר המסך. חוסר המקוריות כמעט מביך.
אין שום סיבה שבעולם שסרט לא ינסה לתת זווית מעניינת לסיפור שכבר ראינו בעבר לא מעט פעמים, אך נראה ש"לעולם לא מאוחר" לא באמת מנסה לעשות זאת. האשמים בכך הם הבמאי סיימון האנטר והתסריטאית אליזבת' הו'האלורן: היא על העצלנות שבכתיבתה והוא על כך שלא הביא מעצמו משהו שיכול היה להרים את התסריט הנדוש לרמה שתהיה סבירה. זהו לא סרט מחפיר, כמו שהוא פשוט סתמי לחלוטין – וזה, אולי, אפילו יותר נוראי מאשר להיות "סתם" סרט רע.הסרט לא מצליח לרגש אפילו במעט באף נקודה. הקושי להתחבר לדמויות בשל היותן שטחיות ולא מעניינות, מביא את הצופים לכך שלא אכפת להם מהן או מסביבתן. משחקם של שילה הנקוק (המוכרת בעיקר מהתיאטרון הבריטי) כאידי ושל קווין גת'רי כג'וני לא בדיוק מתעלה מעל לבינוניות בה הם שוחים, אך אי אפשר שלא להעריך את העבודה הפיזית הלא פשוטה שהשניים עשו כדי לטפס במציאות על ההר הגבוה – במיוחד להנקוק, שהייתה בת 83 בזמן הצילומים. זוהי אמנם אנקדוטה חביבה ליחסי ציבור, אך היא לא תורמת לסרט עצמו. הדבר המרשים ביותר בסרט הוא הצילום של אוגוסט יעקובסון האיסלנדי, המתעד את נופי סקוטלנד המרהיבים ואת עיניה הכחולות של הנקוק בצורה מפעימה. לצערו, הוא עשה זאת דווקא בסרט קטן וזניח.
לעולם לא מאוחר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתיגיל: 5018/01/2020 22:16:26
7/10אייקון ציון
דרמה אנושית יפה, סיפור של העצמה וצילומי נוף מרהיבים
שם: EFRONADAMגיל: 7026/12/2019 17:07:36
7/10אייקון ציון
בניגוד לביקורות שמופיעות כאן וששיכנעו אותי לראות את הסרט לא התלהבתי ממנו וכמוני גם שלושת חברי. הסרט קצת משעמם, לא משכנע, הדיאלוגים, כמצופה מאישה שלא עשתה דבר עם חייה וצעירים מאוד ללא השכלה, הם פשוטים וללא תיחכום. החוויות שהזקנה עוברת יכלו לשלוח צעירים לאישפוז ואף גרוע מכך. מדובר פה באישה שיוצאת למסע שבאופן ברור הוא מעל כוחותיה והיא שורדת במזל. ואפילו רגע הניצחון בפיסגה אינו משכנע כי ברור לחלוטין שהדרך חזרה היא הרבה מעבר לכוחותיה.אותי זה לא משכנע שאישה שלא עשתה דבר בחייה יכולה לכפר על כך במסע התאבדות. יש הרבה אלטרנטיבות יותר הגיוניות.
שם: רחליגיל: 6810/12/2019 20:55:06
9/10אייקון ציון
מסע מרגש ונוגע לב הנותן תקווה שאכן אפשר להגשים חלומות בכל גיל.כדאי מאוד לראות
קישורים
חץ לעולם לא מאוחר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט