השמיים הם הגבול ביקורת סרט

The Aeronauts Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "השמיים הם הגבול":
"הדמות הבדיונית בסרט מעניינת הרבה יותר מהסיפור האמיתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Aeronauts
משחק פליסיטי ג'ונס, אדי רדמיין במאי/ת טום הרפר  
דרמה
ביקורת סרט להשמיים הם הגבול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לא ממריא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השחקנים הראשיים מהדרמה "התיאוריה של הכול" על חייו של סטיבן הוקינג, שזיכתה את אדי רדמיין באוסקר לשחקן הטוב ביותר והעניקה לפליסיטי ג'ונס מועמדות לאוסקר לשחקנית משנה הטובה ביותר, חוזרים לשתף פעולה. גם הפעם מדובר בדרמה על חייו של מדען, גם הפעם הסרט בהשראת סיפור אמיתי. "השמיים הם הגבול" או בשמו המקורי "The Aeronauts" מביא אל המסך הגדול את סיפורו של המדען ד"ר ג'יימס גליישר, מטאורולוג בריטי, שבאמצע המאה ה-19 התעניין בנעשה בשכבות הגבוהות של האטמוספירה וכיצד משפיעים זרמי האוויר שבה על מזג האוויר בשכבות הנמוכות. הוא טען שניתן לחזות את מזג האוויר. הוא לא דמיין לעצמו שהכדור הפורח שהוא יעלה עליו יגיע לגובה שיסכן את חייו ואת חייה של שותפתו לטיסה, הטייסת אמיליה וורן.באופן לא ממש מפתיע, דמותה של הטייסת האמיצה ומלאת הכריזמה, אמיליה וורן, אותה מגלמת בכישרון רב פליסיטי ג'ונס החיננית, היא באמת הדמות הראשית המעניינת היחידה בסרט. היא אחת הדמויות הנשיות הכריזמטיות המוצלחות שנראו על גבי מסך הקולנוע לאחרונה. מדובר בהרפתקנית, מדענית במסווה של בדרנית. היא מתמודדת עם טראומה לא פשוטה, לפניה ניצבות דילמות הרות גורל שתורמות להתקדמות הסרט ובסופו של דבר היא גם מצילה את המצב כאשר הכדור הפורח מגיע לגבהים המסכנים את חייהם. היא הרוח החיה שבלעדיה גליישר לא היה מצליח לקיים את המשימה המדעית שהוא יצא אליה.
לכן זאת הייתה הפתעה מוחלטת לגלות שהסרט, שנוצר בהשראת אירועים אמיתיים, יצר דמות פיקטיבית לחלוטין שלא הייתה קיימת כלל בסיפור אמיתי. המדען ד"ר ג'יימס גליישר אכן עלה על כדור פורח והסרט מבוסס על טיסה שהתרחשה בחמישי בספטמבר 1862 וסיכנה את חייו של גליישר. טיסה שמומנה על ידי האגודה הבריטית למטאורולוגיה. אבל הטייסת, כך מסתבר, הייתה במציאות בכלל טייס מקצוען ומנוסה בשם הנרי קוקסוול שמאחוריו מאות טיסות בין בריטניה לצרפת. קוקסוול הטיס את גליישר בכדור הפורח עשרים ושמונה פעמים, בהן ביצע שלל בדיקות ומדידות מדעיות שונות. לפי חומרים ארכיונים קוקסוול התראיין וסיפר שגליישר היה עסוק מדי בעבודתו וכלל לא התעניין באיך הוא מתפעל את הכדור פורח.חופש אמנותי נוסף שלקחו על עצמם יוצרי הסרט הוא להפוך את גליישר לרווק צעיר ונאה המחזר בעדינות אחרי וורן כאשר במציאות הוא היה נשוי עם ילדים. הניסיון להכניס סוג של מתח מיני ואופציה לרומנטיקה כלשהי בין האלמנה הטרייה לרווק הפוחז נכשל כישלון חרוץ. אפילו הלוקיישן שונה ללונדון על אף שהטיסות של גליישר והטייס שלו בכלל התעופפו להן השמיימה מאזור כפרי סמוך ללונדון. גם הנחיתה הדרמטית המתוארת בסרט לא התרחשה. "השמים הם הגבול" מעלה את התהייה עד כמה יוצרים יכולים לקחת לעצמם חופש אמנותי כאשר הם מבססים את סרטיהם על אירועים אמיתיים.
היה אפשר לסלוח ליוצרי הסרט, הבמאי טום הרפר והתסריטאי ג'ק ת'ורן על החופש האמנותי שהם לקחו על עצמם ועיוות ההיסטוריה לצרכים אמנותיים או קולנועים, אם הסרט היה עובד, אבל התוצאה רחוקה מלספק. לאורך כל חלקו הראשון של הסרט, הדקות חולפות באיטיות מייגעת כאשר נראה שאפילו השחקנים הראשיים משתעממים. הדרמה והקונפליקטים של שני הגיבורים נפתרים במהירות יחסית ומפנים מקום לסיקוונס פעולה שמציל את הסרט משעמום טוטאלי. שחקני המשנה נראים ומרגישים כמו רובוטים המדקלמים את הטקסטים שלהם. טום קורטני, מבכירי שחקני בריטניה, פשוט איום, הימש פאטל שהיה נטול כריזמה ב"יסטרדיי" משמים גם כאן כחברו הטוב של גליישר, אדי רדמיין מגיע לשיאים חדשים של משחק מוגזם עם שלל הבעות פנים מביכות ומוגזמות בעוד שפליסיטי ג'ונס מנסה לא להיסחף אחריו ומפגינה באופן יחסי משחק מאופק."השמיים הם הגבול" עוסק באנשים שכל עולמם היה גילוי, חדשנות, תעוזה ומחקר. אנשים אמיצים שסיכנו את חייהם כדי להפוך את העולם לבטוח וטוב יותר. חלק ניכר מהעלילה מתרחשת בכדור פורח במהלך תעופה, אך הסרט מרגיש תקוע עמוק בתוך בוץ. הצעד של מחיקת את דמותו האמיתית של הטייס וליצור דמות נשית של טייסת כדי להתאים את העבר למציאות העכשווית הוא לכאורה צעד נועז ומתקדם, אך התוצאה מתגלה כמוצר קולנועי ארכאי נטול מעוף שכמעט ואיננו מצליח לסחוף את הצופים להרפתקה שהוא מציע ולסחוב לאורך 101 הדקות הארוכות שלו. למי שמתעניין בהרפתקאותיו של גליישר עדיף לפתוח את האינטרנט ולקרוא מאשר לצפות בשיעור ההיסטוריה המשמים ורווי הטעויות שיוצרי הסרט מציעים.
השמיים הם הגבול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמילגיל: 3004/10/2020 03:44:17
7/10אייקון ציון
לא מתאים לכל אחד, יכול אפילו לשעמם. סרט שרובו על כדור פורח, אין ספק יש כמה קטעים מותחים.
שם: הדסגיל: 4824/12/2019 12:16:55
7/10אייקון ציון
ראשית - תודה רבה לאתר סרט על זוג הכרטיסים שזכינו בהם!! הסרט מתאר מסע בכדור פורח לעבר הבלתי אפשרי, העלילה מעניינת ומהנה עם רגעי מתח אפקטיביים. להתרשמותי השחקן הראשי מעט "אנמי" והופעתו לא כובשת את הצופה. באופן כללי, הסרט טוב ומעניין, ומספק בילוי ראוי.
שם: adamגיל: 7021/12/2019 09:40:21
8/10אייקון ציון
עלילה די מעניינת עם הגיבורה הנשית לעומת חולשתו הפיזית של המדען הגברי. הסצנות הארוכות מידי בטיסות בכדור פורח קצת מתישים. הם גם מעוררים תהיה איך אנשים יצאו לטיסות שלפי העלילות בסרט ניראות כלא פחות מניסיון התאבדות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט