מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר ביקורת סרט

Star Wars: The Rise of Skywalker Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר":
"סגירת מעגל שמנסה לרצות את המעריצים אך חוטאת לעשייה הקולנועית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Star Wars: The Rise of Skywalker
משחק דייזי רידלי, אוסקר אייזק, אדם דרייבר, קארי ראסל, קארי פישר, לופיטה ניונגו במאי/ת ג'יי ג'יי אברהמס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרשים ומעייף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2017 "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי", סרטו של ריאן ג'ונסון, שוחרר לאוויר העולם. זאת הייתה ההחלטה החכמה ביותר של מפעל ההפקה המשומן היטב של דיסני-לוקאספילם, להעניק את המושכות למיתולוגיה הקולנועית שפס הייצור שלה מאז שנות השבעים הספיק להביא לאוויר העולם שלל סרטים, סדרות, משחקי מחשב ושלל מרצ'נדייז, לאיש הקולנוע העצמאי. ג'ונסון הוא לא רק איש מקצוע מבריק, הוא גם קולנוען בעל קול ייחודי, האוטר מאחורי "בריק" המופתי, "לופר" המרשים ולאחרונה "רצח כתוב היטב" המתוחכם והמבדר. ג'ונסון הצליח להטביע את חותמו האפלולי, לפרק לגורמים את המיתולוגיה הקולנועית שפרצה לעולמנו בשנת 1977 ולהפוך אותה לרלוונטית ועכשווית הרבה יותר מ"הכוח מתעורר" המבדר של ג'יי.ג'יי.אברהמס מ-2015. המעריצים הנאמנים לא התלהבו מהתוצאה וכנראה גם לא נרשמה התלהבות מכיוון הבוסים של דיסני-לוקאספילם.לכן ההגה הוחזר לבמאי ג'יי ג'יי. אברמס, אחרי שביים את הסרט הראשון בטרילוגיה הנוכחית "הכוח מתעורר" בשנת 2015. בסרט הראשון הוא התחיל לספר את סיפורה של אוספת הגרוטאות שהופכת ללוחמת ג'דיי אמיצה בשם, ריי (דייזי רידלי החביבה). מדובר בסיפור אגדה קלאסי שבה כוחות האור צריכים למצוא את כל הכוחות כדי להילחם בכוחות החושך המוחלטים. יש נסיכה ששולחת את ריי למשימה, יש נסיך טוב שכוחות הרוע השתלטו על ליבו, יש חברים טובים שהם כמו משפחה ובהתאם לסגירת המעגל יש המון הפתעות מהעבר - אם אלו חומרי הארכיון בכיכובה של קארי פישר המנוחה, הופעות אורח מפתיעות של כוכבים מהעבר וגם דמויות חדשות שצצות להן ומוסיפות קצת עניין.
142 דקות הוא אורכו של הסרט התשיעי והאחרון (כרגע) בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", הפרק התשיעי החותם באופן סופי את עלילות משפחת סקייווקר ומשפחת פלפטין - כוחות האור מול כוחות החושך. עד הרגע שאולפני דיסני ולוקאספילם יחליטו שיש סיבה להחזיר את העלילות המתישות הממחזרות את עצמן לעייפה לחיים. לפני מספר שבועות מרטין סקורסזה תקף את אולפני מארוול, שהם מייצרים לונה פארק ולא קולנוע. נראה לי שהוא היה צריך לתקוף את ג'ורג' לוקאס כבר בשנת 1977 כאשר יצר את האפוס הקולנועי המרהיב שהפך לאחד משוברי הקופות הגדולים בהיסטוריה. אם ישנו סרט ששינה את פני הקולנוע והפך אותו לפארק שעשועים אחד גדול, זה הסרט הזה שנוצר בדור הקולנועי של סקורסזה עצמו."מלחמת הכוכבים" של ג'ורג' לוקאס שינה את פני הקולנוע האמריקאי שמסוף שנות ה-60 עד כמעט סוף שנות ה-70, ייצר בעיקר בסרטים נועזים, חתרניים ובועטים שהפכו לשוברי קופות מפתיעים כמו "בוני וקלייד", "קאבוי של חצות", "נהג מונית" ועוד. כאשר "מלחמת הכוכבים" יצא הוא שינה את פני הקולנוע המסחרי בשל כמויות הכסף שהוא הכניס והתורים הבלתי נגמרים של אלפי אנשים שהגיעו לצפות בפנטזיה קולנועית מרהיבת עין עם שפע פעלולים ומינימום תחכום עלילתי. אז כן סרטי "מלחמת הכוכבים", ויסלחו לי המעריצים השרופים, הם לא בדיוק יצירות קולנועיות מאתגרות או מתוחכמות.
אבל במשך ארבעת העשורים האחרונים "מלחמת הכוכבים" על תשעת הסרטים, שני סרטים נספחים, סדרות טלוויזיה, חוברות קומיקס ושאר המוצרים הנלווים הפכו את העלילה המופרכת והעולם הפנטסטי שג'ורג' לוקאס רקח למיתולוגיה בת זממנו. ציטוטים מהסרטים כמו "The Force will be with you" הפכו לחלק מהשפה שלא נדבר על זיכרונות ילדות של מיליוני אנשים הנסמכים על חוויות מהסרטים. אז "מלחמת הכוכבים" הפכה לקאנון ומאות מיליוני המעריצים ברחבי העולם הפכו אותה למכונת כסף גדולה שבכוונת אולפני דיסני הבעלים החדשים לסחוט עד הטיפה האחרונה. הניסיון לסגור את כל הקצוות של כל הסרטים בשעתיים ועשרים, להכניס פנימה בכוח את כל דף המסרים המשפחתיים של דיסני אפילו ברגעיו האחרונים של הסרט (היסטוריה שחורה, זוג לסבי מתנשק), לבחוש הכול יחדיו – התסריט היה נדון לכישלון מראש ובכל זאת "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" עדיין מספק בידור מרהיב עין במיוחד.ג'יי ג'יי. אברהמס מספק לקהל הממוצע את מה שהוא רוצה לראות - כלומר אופרת חלל עמוסת סצנות פעולה גדולות מהחיים, קונפליקטים בסיסיים של אור מול חושך, אפילו הושחל פנימה מערבון כאשר בסצנת השיא מופיעים סוסים שדוהרים על גבי חללית ענקית. הסרט הזה הוא פינאלה של הפינאלה, העימות הגדול ביותר בין הטוב לרע. אברהמס מספק את מיטב הסחורה בכיוון הזה. הוא מנסה לרצות את כולם ובעיקר את הקהל הרחב שירכוש כרטיסים כדי לצפות בספקטקל מרהיב עין עמוס פעלולים. כאשר זאת המטרה המרכזית של האולפן - התוכן, העומק, המורכבות של הדמויות ואפילו התסריט ועבודתם של השחקנים נזרקים לפח ואין ספק שיש בסרט זה שיאים של משחק רע (אוסקר אייזיק וג'ון ביוגה פשוט איומים).אפילו דמותו המורכבת של קיילו רן בגילומו של אדם דרייבר המופיע בסרט זה בסצנת פתיחה מרשימה בקרב עמוס גופות לא מדממות בלב יער שחור ועמוס ערפל, מי שהייתה הדמות המעניינת ביותר בטרילוגיה האחרונה, מוחרבת לחלוטין. הצעיר שרצח את אביו הביולוגי וגם את אביו הרוחני, משתנה לנגד עיני הצופים בהתאם לרוח האולפן השולט במוצרי מלחמת הכוכבים. אם יש משהו ברור ונטול ספק, האשמה המרכזית נופלת על המעריצים השרופים שעשו הכול כדי לפגוע בסרט הקודם והטוב ביותר בסדרה. הסרט החדש הוא סתם עוד מוצר צריכה. מבחינה טכנית הוא מבדר כי יש לו סצנות אקשן מסעירות, אבל בהמון סרטים אחרים ישנן סצנות אקשן מרהיבות ומעניינות אף יותר. לסרטים שלוקאס יצר הייתה נשמה, אפילו לגרועים והבלתי נסבלים שהוא ביים בסוף שנות ה-90 וראשית האלפיים. לסרט של ג'ונסון הייתה מורכבות פסיכולוגית שהייתה יכולה להוביל את סדרת הסרטים הזאת לכיוונים חדשים ומפתיעים. לסרט הזה אין נשמה ואין מורכבות, רק גשם של פעלולים. לפחות זה לא משעמם.
מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 3511/10/2021 05:14:07
9/10אייקון ציון
אני יגיד את הביקורת שלי בקצרה על הסרט האחרון של מלחמת הכוכבים עלייתו של סקייווקר הוא היה הרבה יותר טוב מהסרט הקודם מלחמת הכוכבים אחרוני הג''דיי שרוב הסרט היה עם משעמם עם הרבה דיבורים הסרט הזה עלייתו של סקייווקר כולו היה סרט מהנה עם אקשן ופעולה בלי הפסקה מההתחלה ועד הסוף העצוב אני מקווה שאולי בעתיד יצלמו עוד סרט המשך אז אני נתתי לסרט מלחמת הכוכבים עלייתו של סקייווקר את הציון 9 כי בשבילי הוא היה סרט ארוך ומהנה כמו מהסרטים האלה שאני אוהב
שם: איציק גורגיל: 4617/03/2020 00:47:26
8/10אייקון ציון
מעריצי מלחמת הכוכבים יקבלו פה סגירת מעגל שכוללת את מותם של כמה דמויות מפתח בסדרה. הרבה אקשן ואפקטים בסרט שהיה קצת ארוך לטעמי אבל בהחלט שווה צפיה.
שם: יובלגיל: 5011/01/2020 02:16:56
8/10אייקון ציון
מאמץ אדיר של דיסני לסיים את הסדרה באופן מאורגן וקוהרנטי מוליד סוף ראוי וצפוי לעלילה יחד עם תועפות של אקשן ואפקטים. פרידה מהרבה דמויות יחד עם השלמה שכנראה זה באמת הסוף. חובבי הזאנר יהנו אבל גם מי שמחפש בידור כיפי לכמה שעות לא יצא מאוכזב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט