נשים קטנות ביקורת סרט

Little Women Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נשים קטנות":
"מלכת הקולנוע ההיפסטרי מייצרת הייפ לא מוצדק בסרט בינוני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Little Women
משחק מריל סטריפ, סירשה רונן, אמה ווטסון, טימותי שאלאמה, לורה דרן במאי/ת גרטה גרוויג  
דרמה
ביקורת סרט לנשים קטנות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בינוני ומעייף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
העיבוד הקולנועי הראשון ל"נשים קטנות", רב המכר הקלאסי של לואיזה מיי אלקוט משנת 1868, נוצר בשנת 1917. דמיינו לעצמכם - "נשים קטנות" - הגרסה האילמת. גרסה אילמת נוספת הגיעה אל המסכים שנה לאחר מכן ב- 1918. את הגרסה השלישית, בכיכובה של קתרין הפבורן, ביים בשנת 1933 ג'ורג' קיוקר האגדי שהתמחה בבימוי סרטים על נשים. גם אליזבת טיילור זכתה להשתתף ב"נשים קטנות" בסרט משנת 1949. יש גרסה נוספת משנת 1978 וכמובן הגרסה האהובה שבייימה ג'יליאן ארמסטרונג בשנת 1994 עם וינונה ריידר, קלייר דיינס, קירסטן דאנסט וסוזן סרנדון. בנוסף נוצרו חמש מיני סדרות, האחרונה בשנת 2017. אבל המיני סדרה המפורסמת והאהובה ביותר היא עם סוזן דיי בתפקיד ג'ו מארץ' משנת 1978.למרות שהסיפור לא התיישן, עדיין זו משימה לא פשוטה לייצר גרסה חדשה שתהיה בעלת קול ייחודי שתהפוך את הסרט הזה לשונה ואחר לעומת שלל הגרסאות המוכרות והמוערכות מהעבר. למשימה נשכרה גרטה גרוויג, השחקנית ההיפסטרית המוערכת, מי שהייתה לרגע באמצע העשור הקודם מלכת הקולנוע העצמאי האמריקאי ומשלימה בימים אלו את המהפך משחקנית מוערכת לבמאית ותסריטאית מוערכת. גם סרטה הראשון "ליידי בירד" וגם סרטה החדש היו מועמדים לאוסקר וזוכים לשבחים ופרסים. אך למרות ההייפ, נראה שהקסם של כוכבת להיט האינדי "פרנסס הא" לא מצליח להחזיק את 135 הדקות הארוכות מדי של הגרסה החדשה של "נשים קטנות", שעלילתו מתרחשת במאה ה-19 בשלהי מלחמת האזרחים האמריקאית.
גרוויג ככל הנראה חשבה שהיא צריכה לעשות משהו מהפכני כדי להפוך את הסרט הזה לשלה ולספק לו את האופי הכל כך ייחודי שלה כיוצרת. היא לקחה הימור עצום על ידי שינוי מוחלט של מבנה הסיפור. במקום לעקוב אחר ציר זמן מסורתי, היא חותכת ללא הרף מהעבר אל ההווה. אחורה וקדימה בזמן, כאשר האחיות צעירות וכאשר האחיות בוגרות יותר. הבעיה היא ששחקניות בנות עשרים פלוס לא נראות כמו נערות בנות 14 או 16. גם משחקי הצבע והתאורה צפויים למדי ולא ממש מצליחים לחפות על הבעייתיות של הבחירה שלא ממש עובדת.במקום להכניס קצב, האפקט שנוצר הופך את התוצאה לארוכה יותר, מסורבלת ומתישה. יתרה מזאת, הפטפטת התזזיתית של האחיות מארץ' מזכירה יותר את הסדרה "בנות גילמור", המזוהה בעיקר בשל השיחות המהירות החביבות על גיבורותיה. בגרסה העכשווית בגלל הבחירה של הקפיצה בין הזמנים ובניית הדמויות הלא שגרתית בעצם נלקחת מהן ההתקדמות הטבעית של דמות שגדלה ומתפתחת בתוך סרט וכך בת', ג'ו, מג ואיימי, הדמויות הכל כך אהובות בהיסטוריה של הספרות, אובדות לחלוטין בתוך חד ממדיות נטולת עומק.
סירשה רונן ופלורנס פיו המועמדות לאוסקר לא ראויות למועמדות ואמה ווטסון נראית פשוט לא קשורה למשפחה הבלונדינית. אלייזה סקנלן שהיתה מבריקה בסדרה "חפצים חדים" מתבזבזת כאן. בכלל בעיני פלורנס פיו איומה. גם מריל סטריפ לא בשיא כוחותיה כדודה העשירה והמרירה. טימותי שאלאמה שופע קסם ולא ברור מה הוא מוצא אצל האחיות מארץ', ואילו השחקן הצרפתי הנפלא לואי גארל הוא פשוט טעות בליהוק. לורה דרן מאכזבת כאמא מארץ'. כאשר השחקנית הנמצאת בשנות החמישים לחייה אומרת במהלך הסרט שהיא בת ארבעים, פשוט לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. ובאמת, בוב אודנקירק (סול מ"סמוך על סול" ו"שוברים שורות") הוא הבעל שלה?גרוויג מעניקה סגנון ייחודי של אוטר לגרסה שלה ל"נשים קטנות" יותר מהעיבודים הקודמים, שלא לדבר על שלל השינויים האידאולוגיים העכשוויים שזוכים להערכה עצומה. מטרתם הייתה כנראה להתאים את העלילה והדמויות לעולמנו העכשווי, אבל לי הם הרגישו יותר מדי דידקטיים, כאשר הגרוע מכולם הוא הסיום של הסרט עצמו. "נשים קטנות" תמיד הייתה יצירה פמיניסטית. היא נוצרה בזמנו אי שם בשנת 1860 ברוח התקופה וכבר אז הייתה פורצת דרך. הגרסאות השונות לסרטים והמיני סדרות שמרו את הרוח הפמיניסטית של ארבע האחיות הצעירות והדעתניות, ותמיד כבשו לצופות והצופים את הלב בלי להעביר את הצופים שיעור בחינוך כמו בגרסה הנוכחית."נשים קטנות" מצטרף לרשימה ארוכה של סרטים מהשנה שזכו להערכה יתרה רק בגלל מי שעומדים מאחוריהם: "האירי", "סיפור נישואים", "ג'וג'ו ראביט" ואפילו "היו זמנים בהוליווד" ו-"1917". הוא גם מועמד לאוסקר ולא בצדק. היו במאיות שיצרו סרטים הרבה יותר טובים השנה והשחקניות בסרטים אלה לקחו על עצמן סיכונים הרבה יותר גדולים, כמו הבמאית לורן סקפריה עם סרט הפשע הריאליסטי "נוכלות בלי חשבון" או הבמאית לולו וואנג עם סרטה "הפרידה". ככה זה כשהייפ סביב הסרט הרבה יותר חזק ומשמעותי מהסרט עצמו, או כשהוליווד הלבנה מעדיפה לפרגן לסרט בינוני על נשים לבנות ולשחקניות לבנות במקום לסרטים נפלאים על נשים מרקעים הרבה פחות לבנבנים ואריסטוקרטים ולשחקניות שעושות תפקידים נפלאים, אבל השורשים שלהן בקוסטה ריקה או בסין.
נשים קטנות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: lonaimגיל: 1517/04/2022 03:23:33
9/10אייקון ציון
יש בסיפור הזה כמה רבדים שהסרט מתפל בהם בצורה נהדרת. רובם מתרכזים בנשים של המאה ה-18, היחס אליהן והבחירות שהן עושות באותה תקופה, תוך העלאת שאלות ודיון בנושאים קשים, כגון עצמאות נשית, ומי חשב על כך? עולמן של הנשים הסתכם בלהביא ילדים לעולם או שיש יותר מזה? למרוד באותה תקופה זה היה שומו שמיים או שחרור? ועוד... בקיצור, זה סרט על מעמד האישה בראי ההיסטוריה, והביצוע בו נהדר, בין אם בדעתנות, השאפתנות והכישורים שבאים כאן לידי ביטוי בתסריט טוב שלו, ובין אם בצילום המעולה, המשחק מדהים, ועיצוב התלבושות מצוין. המעבר בין הזמנים באמצעות פלשבקים מוסיף רגש וגעגוע ולטעמי בוצע היטב. עכשיו, לפי דעתי זה לא סרט מדהים, אבל הוא נמצא בין הגבול של טוב מאוד למדהים, וזאת כי אני חושב שלא היה מזיק לקצר את התסריט והסרט בכמה דקות.
שם: anipoגיל: 4905/08/2021 10:41:59
7/10אייקון ציון
בהחלט ראוי אבל גם כבד ומסורבל לעיתים. החלק השני טוב יותר והסיום יפה ומרשים ובאופן כללי היה צריך לקצר את הסרט. זו לא הגירסה הראשונה שהגיעה למסך הגדול בעקבות הספר ואיך היא עומדת ביחס לאחרות נשאיר למבקרים. הנושא המרכזי הוא מעמדן ועצמאותן של נשים במאה ה-19 ,אבל אפשר גם להשוות לימינו ולראות את ההתקדמות שנעשתה מאז בעניין השוויון המגדרי. ציון 7.5.
שם: אווהגיל: 3317/05/2020 21:05:24
2/10אייקון ציון
מחריד! איך אפשר ככה להרוס קלאסיקה? אם לא הייתי מכירה את הסיפור מראש, אי אפשר היה לעקוב אחר הקפיצות המיותרות קדימה ואחורה בזמן. הסרט פשוט לא ברוח התקופה. לא השפה, לא ההתנהגות. סרט של אינסטגרם בשמלות נפוחות. לא אמין, לא נאמן לסיפור, פשוט נורא. לא הצלחתי לסיים. מחכה לקבל בחזרה שעתיים מחיי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט