סודות מדינה ביקורת סרט

Official Secrets Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "סודות מדינה":
"דרמה עשויה היטב על חשיפת סודות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Official Secrets
משחק קירה נייטלי, מת'יו גוד , רייף פיינס במאי/ת גאווין הוד  
דרמה
ביקורת סרט לסודות מדינה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע48.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די46.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קתרין גאן עבדה באחת מסוכנויות הביון הבריטית. כשהיא נתקלת במסמך המעיד על פעילות שלטונית מושחתת כדי לשכנע מדינות לצאת למלחמת המפרץ השנייה, היא מחליטה לעשות מעשה. הסרט "סודות מדינה" מגולל את סיפורה בערך מאותו רגע ועד לתוצאות אותו מעשה.קתרין גאן היא מה שמכונה "whistle blower" –חושף שחיתויות (או מדליף, תלוי באיזה צד של המתרס נמצא זה המשתמש בביטוי). החוקה האמריקאית הכירה בחשיבות ההגנה לאדם שכזה עוד ב-1778 וההגנה הזו גם מעוגנת בחוק מבקר המדינה בישראל מ-1958. נשאלת השאלה האם אותו מתריע בשער הוא פעיל חיוני בשירות הדמוקרטיה או מועל בתפקידו? המצב מסתבך כשהדברים נוגעים לעניינים הקשורים לביטחון המדינה.
הקולנוע אוהב לעסוק ועוסק לא מעט בנושא של אותם מתריעים בשער: הסרט "העיתון" הציג את דניאל אלסברג שהדליף את תחקיר מסמכי הפנטגון בסוף שנות השישים, נעשו סרטים על אדוארד סנודן שחשף תוכנות ריגול של הממשל האמריקאי וגם ג'וליאן אסאנג' מייסד ויקיליקס הפך לגיבור יותר מסרט אחד.לשיא העיסוק הקולנועי באותו מתריע בשער הגיע הקולנוע בסרט המופתי "כל אנשי הנשיא" שבו נחשף "גרון עמוק" הלא הוא מרק פלט, המשנה לראש ה-FBI, ששימש כמקור לצמד העיתונאים וודוורד וברנשטיין שתחקירם הביא לחשיפת פרשת ווטרגייט ולהתפטרות האיש החזק בעולם-נשיא ארה"ב דאז ריצ'רד ניקסון.
כל המאפיינים של סרטי המתריעים נמצאים בסרט "סודות מדינה" של גאווין הוד (זוכה האוסקר על הסרט הדרום אפריקאי "צוצי") - המעשה שעושה המתריע, הקשר עם העיתונות שתפרסם את מה שהוא מעוניין לחשוף,תגובת הממשל והמחיר שמשלם המתריע. הקולנוע אוהב להראות את האדם הבודד הנלחם בגופי ענק חזקים שיעשו הכל כדי לגרום לזה שחשף את סודותיהם הכמוסים(והמלוכלכים?) להיעלם ומהר ולשלם מחיר כבד. קירה נייטלי מצוינת בתפקיד קתרין גאן, פקידה אפורה שנפשה לא מניחה לה להתעלם ממה שהיא מגלה. אדם בכרי (בנו של מוחמד בכרי) משכנע כבעלה ורלף פיינס כהרגלו נותן עבודה מוצלחת כפרקליט המחליט לייצג את קתרין במאבקה מול המדינה. הוד ביים בעברו סרט בשם, "חקירה מעבר לקווים", שחשף את אותם מחנות מעצר שכביכול לא קיימים של הביון האמריקאי - עוד רעה חולה שנוצרה כתוצאה מחקיקת "החוק הפטריוטי" בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר. למרות זאת סרטו מצטיין באי נקיטת עמדה ברורה (כפי שלמשל נוקט אוליבר סטון בסרטו "המרגל סנודן" בעד סנודן). "סודות מדינה" אינו סרט גדול, אך בדרכו הקורקטית והיבשה הוא עושה את העבודה ושוב מעלה את השאלה לגבי אותם מתריעים בשער. האם הם ידידים או בוגדים?
סודות מדינה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4926/12/2020 10:14:26
7/10אייקון ציון
עמוס בפרטים ובדיבורים. ייתכן שהיה אפשר להפיק יותר מהסיפור הזה והסך הכל די משעמם ודורש ריכוז גבוה.קתרין גאן היא עובדת במרכז לתעבורת תקשורת זרה שכפוך לממשלה הבריטית ותפקידו לאתר מסרים שעשויים לעזור לביטחון הלאומי של בריטניה. היא מגלה מזכר שחושף מזימה אמריקנית לעקוב ולהשפיע על נציגי שגרירויות של מדינות החברות במועצת הביטחון כדי ללחוץ עליהן להצביע בעד המלחמה בעירק נגד סדאם חוסיין ב 2003. מאחר והיא גם מתנגדת למלחמה, היא מחליטה להדליף את המסמך לתקשורת ובכך גם מסכנת את עצמה. בנוסף לזה היא נשואה לפליט עירקי כורדי,מה שמסבך עוד יותר אותה ואת בעלה עם מערכת אכיפת החוק בבריטניה.העימות בסוף הוא בין האמת שלה לבין החוק והאינטרסים של המדינה.בעלי סבלנות וחובבי היסטוריה לא יסבלו אבל אני די נדיב עם הציון שאני נותן לסרט.
שם: tonywגיל: 5413/12/2020 23:02:55
8/10אייקון ציון
התחיל לאט וכשמקבל קצב פתאום נגמר. הטקסטים המשפטיים מרתקים. היה חסר מתח. נצמד לאירועים אמיתיים. נחמד לימי קורונה. ניצפה בדרייב אין
שם: איתיגיל: 5020/03/2020 12:02:23
7/10אייקון ציון
דרמת מתח טובה ואקטואלית בהרבה הקשרים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט