נס בתא מספר 7 ביקורת סרט

Miracle in Cell No 7 Movie Review

תמונת כתבאביב עגיב על "נס בתא מספר 7":
"לוחץ על בלוטות הרגש בהצלחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Miracle in Cell No 7
משחק אראס בולוט יינמלי, ניסה סופיה אקסונגור, סלילה טויון אויסאל, אילקר אקסום במאי/ת מהמט אדה אוזטקין  
דרמה
ביקורת סרט לנס בתא מספר 7 מאת אביב עגיב | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די85.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הטלנובלות הטורקיות מיצבו את עצמן בשנים האחרונות כנכסי צאן ברזל בטלוויזיה הישראלית והפכו לדבר הכי חם בשיחות הברזייה ובקבוצות הפייסבוק. כל זה קרה הרבה בזכות ההצלחה המסחררת של "הכלה מאיסטנבול", שהפכה לסדרת פולחן וסללה את הדרך למגוון רחב של סדרות וסרטים בשפה הטורקית לכל סלון בישראל ובעולם. השימוש בנופים היפים של טורקיה, בפסקולים, ובעיקר - בבדלנות המובהקת של המקום שלא מנסה להתחנף לאמריקאים ושומר על הדנ"א של המדינה, הפכו את התוכן הטורקי לפופולרי במיוחד. ולכן, זה רק היה עניין של זמן עד שיגיע סרטו של הבמאי מהמט אדה אוזטקין - "נס בתא מספר 7", עיבוד לסרט קוריאני מלפני שנים ספורות, שכולו שיר הלל לשפה הטורקית ושהפך בחסות נטפליקס ללהיט ענק בישראל. אם לאמריקאים יש את "חומות של תקווה", "גרין מייל", "הפרפר" ועוד סרטי כלא רבים, מרגשים וטובים שהפכו במרוצת השנים לקלאסיות על זמניות, הטורקים לגמרי יכולים להתהדר בתשובה משלהם שנשענת על אותם קווי עלילה של סרטי הכלא המפורסמים. הסרט מספר את סיפורו של ממו (אראס בולוט אינמלי, בתצוגת משחק מרגשת וכובשת) אלמן, אב לאובה הקטנה (ניסה סופיה) ושסובל מתסמונת דאון. השניים מתגוררים עם סבתו של אובה – פאטמה, אשר מטפלת בשניים ומגדלת אותם משל היו בני אותו הגיל (באחת הסצנות היפות בסרט, הסבתא מסבירה לנכדתה כי אביה והיא מבחינה מנטלית בני אותו "הגיל").
ביום אחד מתהפך על אובה גורלו. זה קורה לאחר שחסר המזל נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, וכבר בתחילת הסרט ימצא את עצמו מואשם במותה של בתו של הגנרל המקומי. כיאה לסרטי הכלא הפופולריים, מהנקודה הזו מתרחשת שרשרת אירועים מהירה שבמהלכה נלקח אובה לבית האסורים הטורקי. כל זה קורה לא לפני שהמשטרה המקומית והמוטה להפליא מפליאה בו את מכותיה. בהמשך, הוא יעבור משפט בזק במהלכו ייגזר עליו גזר דין מוות וכל שנותר למסכן הוא להילחם על חפותו. מהנקודה הזו היוצרים של הסרט משתמשים ללא חת במאפיינים הטורקיים המוכרים, מה שלעיתים מגביר את התחושה שמא נקלענו לטלנובלה טורקית. אולם, לזכותם ייאמר שהשימוש במוטיבים הטורקיים כמו בפסקול האותנטי נעשה באיזון ובמודעות מלאה ולכן גם מצליח לשמור על חינניות ובידול מקוריים. גם הבחירה להפיח אופי בחבריו לתא של אובה, היא בחירה נבונה שלא נופלת לסטריאוטיפ המוכר של דמויות האסירים האלימים ורפי השכל, והם גם אלו שהופכים את הסרט לניתן לצפייה גם בסצינות היותר אלימות שלו.
נקודות הקסם והרגש של הסרט מתבטאות במיוחד בסצנות שובות הלב של אובה, בתו, שבשלב מסוים מצליחה לחמוק לכלא כדי להתאחד עם אביה, וגם בעזרת חבריו לתא שמחבבים אותו ככל שמתקדם הסרט ונרתמים לעזרתו. הם גם אלה שנותנים ביטוי מובהק לאבטיפוס הטורקי שטמון בכל אחד מהם וחושפים סטריאוטיפ אחר, מה שמייצר לעיתים רגעי צחוק של ממש. תעיד על כך אחת הסצינות שבהן אשתו של אחד האסירים מגיעה לכלא להתחשבן עמו על מעשיו והתוצאה שמתקבלת היא תחושה שאנו צופים בסרט בורקס טורקי מהסוג שהסבא והסבתא של רובנו היו צופים בנעוריהם. אך למרות כל ההפוגות הללו, אל תטעו. הסרט ידע ללחוץ גם על בלוטות הרגש שלכם, ויגרום לרגשנים שביניכם לדמוע בסצנות השיא שלו. אלו מגיעות לגבהים חדשים ככל שמתקדם הסרט, שנאמן לז'אנר שממנו הוא עשוי, ושמגדיר מחדש את עולם הטלנובלות במתכונתו הקולנועית.
נס בתא מספר 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6117/05/2020 17:20:13
10/10אייקון ציון
סרט מעולה. עשוי טוב מאוד. סרט שהפך לי את המעיים, והביא לי את האמת העצובה של החיים ישר לפנים. כמובן שסרט עם ילדה כובש אותך, אך גם השחקן הראשי קנה אותי עד הסוף. סרט אמין ומרגש עד דמעות, ואני לא מוריד דימעה קלות !! מקבל 10 בסולם MOTEKOO על נופים, מישחק, והמיכלול.
שם: טלגיל: 2702/05/2020 23:57:39
10/10אייקון ציון
סרט מעניין ומרגש.
שם: יוכי חכםגיל: 2027/04/2020 03:59:10
10/10אייקון ציון
מרגש עד דמעות!! שווה צפייה.
קישורים
חץ נס בתא מספר 7 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט