כל החיים לפניו ביקורת סרט

La vita davanti a se Movie Review

תמונת כתבשי שגב על "כל החיים לפניו":
"לורן בהופעה אדירה סוחבת את הסרט על כתפיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La vita davanti a se
משחק סופיה לורן, איברהימה גויה במאי/ת אדוארדו פונטי  
דרמה
ביקורת סרט לכל החיים לפניו מאת שי שגב | כתב מדור סטרימינג
ציון המבקר
"שובר לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר 10 שנים ארוכות, האגדה הקורנת המכונה סופיה לורן חוזרת סוף סוף למסכים - ובמקרה זה למסך הקטן בנטפליקס. בגיל 86, לורן מוכיחה שהזמן לא מפחית מניצוץ הכוכבים שלה, ומביאה ללא כל מאמץ את אחת ההופעות הנשיות המובילות של השנה. בסרט שבוים ונכתב (בשיתוף עם אוגו צ'יטי) על ידי בנה, אדוארדו פונטי, "כל החיים לפניו" משמש ככלי המושלם לחזרתה המיוחלת של לורן. בדמותה של אישה עצמאית עם לב זהב, לורן מסנוורת כמו שרק היא יכולה, ומזכירה לקהל הצופים שכוכבי קולנוע אמיתיים רק משתפרים עם הגיל.הסרט עצמו הוא דרמה פשוטה, אך שוברת לב – על פי ספרו של רומן גארי, שככל הנראה תשאיר את הצופים הרגישים בתוך שלולית דמעות. "כל החיים לפניו" לוכד את הקשר המתפתח בין זוג אנשים שונים שאיבדו את דרכם, ומוצאים זה את זו בדיוק בזמן הנכון. בסיוע ההופעה יוצאת הדופן של לורן, והופעת הבכורה המקסימה של השחקן הצעיר איברהימה גויה, שוזר פונטי סיפור רגשני, שבקלות יכול היה ליפול לגיבוב רדוד בלי השחקנים הנכונים, תוך שהוא מספר נרטיב שראינו פעמים רבות בעבר, כולל כמובן בגרסה הצרפתית זוכת האוסקר הזר של הבמאי הישראלי משה מזרחי משנת 1977.
הסיפור מתרחש בעיר הנמל האיטלקית המהממת בארי, ומציג את היתום המוסלמי הסנגלי בן ה-12, מומו (הופעת בכורה יוצאת מן הכלל של גויה) - נוכל רחוב עם שאיפות לעשות את הונו בסמטאות המוצלות של העיר. במטרה לגייס קצת מזומנים מהירים, מומו גונב שקית פמוטים מוכספים מזרועה של מאדאם רוזה הקשישה (לורן), ניצולת אושוויץ ויצאנית לשעבר, שמתפרנסת בדאגה לילדים של עמיתיה.כאשר חברה הקרוב והרופא האישי של רוזה, ד"ר כהן (רנאטו קרפנטיירי), תופס את מומו מנסה למכור את הפמוטים לבוס פשע מקומי, הוא מכריח את היתום להתנצל בפני רוזה. על הדרך, הוא מבקש מרוזה שתיקח את היתום תחת חסותה. לאחר שד"ר כהן מציע לרוזה 750 אירו עבור שירותיה, היא מסכימה באי-רצון לקחת את מומו לתקופה של חודשיים. בהתחלה, מומו העקשן נראה סורר לחלוטין, מונע מכעס וצער מהטרגדיה שפקדה את הוריו כשהיה בן שלוש. הוא מתחצף לרוזה, רב עם הילדים האחרים שבחסותה ומתחיל למכור סמים. אך רוזה העזה מתגלה במהרה כיריבה ראויה, והשניים יוצרים במהרה קשר לא שגרתי שישנה בסופו של דבר את חייהם.
מערך הסיפור של "כל החיים לפניו" רחוק מלהיות המקורי ביותר. הסרט נבנה בכוונה כסנטימנטלי ועגום, כשהתסריט של פונטי וצ'יטי מנגן על כל המיתרים הצפויים, ורוב הצופים יוכלו לזהות את המכשלות ממרחק של קילומטר. אבל הקשר ההולך ומתעצם בין שני אנשים שונים בתכלית הוא מכשף, וזה כמעט בלתי אפשרי שלא להיסחף מקסמו של הסרט היפה הזה. בעוד שפונטי נוגע מדי פעם בחוויית המהגרים וברעיונות של קשר באמצעות טרגדיה אנושית משותפת, הוא מודע היטב לסרט, שהוא בסופו של דבר כלי להחזרת אמו הזוהרת למסך הגדול.בהופעה שמציבה את אגדת המסך כמועמדות רצינית עבור פרס האוסקר השלישי שלה כשחקנית הטובה ביותר, לורן מנצנצת בתפקיד כריזמטי ומוכיחה שהיא לא איבדה את יכולתה להוביל סרט בחן ובענווה. מאדאם רוזה הוא תפקיד שנולד בבירור לנעליה, והיא גולשת לדמות הזו בכזו קלות, כאילו היא מגלמת את רוזה כבר שנים. לורן יוצרת ללא מאמץ נוכחות עזה שחיצוניותה הקשוחה מתנדפת אט אט כדי לחשוף פגיעות שנולדה מטראומה, מחוויותיה בשואה וכשהיא מושפעת ממחלת זיכרון, שגורמת לה מדי פעם ליפול לתרדמת - בעודה ערה.בעוד ש"כל החיים לפניו" נמנע מלחקור באופן מלא את הנושאים הפוטנציאליים שעולים בסיפור, פונטי מספק תמונה יפה של ידידות בלתי צפויה שנולדה מכאב הדדי. הקשר הייחודי בין שני בעלי ברית לא צפויים אלו הוא שהופך את הסרט הזה למשהו מיוחד. יש כל כך הרבה חום שיוצא מהסרט – וזה מה שבעצם מקל עלינו לסלוח על העלילה הפשטנית ואופיו הסנטימנטלי. לורן היא אחת מכוכבות הקולנוע הגדולות האחרונות וההופעה הנשגבת שלה מזכירה מדוע הקהל התאהב בה. אם זו שירת הברבור שלה, היא בהחלט ראויה לכל תשואה.
כל החיים לפניו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4922/10/2021 20:07:20
7/10אייקון ציון
יש תחושה שמשהו חסר אבל המשחק והאנושיות מפצים על הכל. נהדר לצפות בסופיה לורן שעדיין לא נס ליחה גם בגילה המתקדם. מדובר ברימייק לסרט צרפתי שהתבסס על ספר בעל אותו שם, עם הבדלים כאלו ואחרים. מה שניתן לקחת מכאן זה ,שבני אדם יכולים לגעת זה בזה גם אם קיימים ביניהם כל ההבדלים שאפשר לחשוב עליהם. ניצולת שואה יהודיה קשישה מרירה וחולה, שמאבדת קשר עם המציאות מידי פעם.היא לוקחת תחת חסותה תמורת תשלום ילד אפריקני מוסלמי יתום,קשוח וחם מזג שעובד כשליח עבור סוחר סמים. מה שלא עבר היטב וחד מספיק ,הוא מה פתח את ליבו של הילד כלפיה.פה לטעמי קיים הליקוי הכי גדול. משחק טוב גם של הילד. ציון 7.5.
שם: biaגיל: 5203/12/2020 13:20:04
9/10אייקון ציון
סרט מרגש, איכותי ויפה. משדר מסר של חמלה, אכפתיות וסובלנות. ספיה לורן מהממת והילד מדהים.
קישורים
חץ כל החיים לפניו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט